Innkjøp av utstyr

~Blikk~

Elsker forumet
Når tenker dere å kjøpe inn det dere trenger?
Dere som har barn fra før har dere "alt" av utstyr eller må dere handle det meste på nytt?

Vi hadde akkurat solgt vogna etter mini her da jeg fant ut at jeg var gravid, typisk! Siden vi hele tiden har visst at vi skal flytte har vi solgt unna ting underveis, så jeg føler det er mye av de litt dyre tingene som må kjøpes inn denne gangen også.

me har alt til nestemann. Men har handla ei vogn på finn no etter eg blei gravid, kun pga pris og at den ikkje var langt vekke herifra, søskenvogn. Ellers er at i boks:-)

Handle i sommer tenker jeg... må ha ny madrass, ny vogn og eventuelt andre ting jeg kommer på... men har i grunn det meste da ;) 

Har alt etter storesøster.. Blir ny seng til babyen eneste, evt ei søskenvogn.. Usikker på om sistnevnet blir nødvendig:)

Vi skal ha et nytt bilsete som veier mindre, ellers, tja, det er vel det dyreste! Må ha ny stellematte, seng, sengetøy, og hvis det er en gutt der inne blir det en del klær... Hvis det er en jente derimot blir det veldig lite klær... 

Har "det meste" og det er godt!! 

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre med vognsituasjonen... Vesla mi ble akkurat 1.5 år, dvs hun blir 2 år noen dager før termin. Men hun er allerede på nivå med 2åringer fysisk sett! Så jeg aner ikke om jeg trenger vogn til henne på det punktet eller ikke... 
Enten så skal jeg kjøpe mykbag til den lille, og søskensete til vesla, så kan jeg ha dem begge i vogna på en gang, eller så skal jeg kjøpe bare søskenbrett... Jeg aner ikke! 

Må vel ta tiden til hjelpe der, og se det an så lenge som mulig... Hvis hun fortsatt bruker vogna en del skal hun selvsagt få sete, men hvis ikke er det jo ikke noe poeng? 

Rugekasse skrev:
Vi skal ha et nytt bilsete som veier mindre, ellers, tja, det er vel det dyreste! Må ha ny stellematte, seng, sengetøy, og hvis det er en gutt der inne blir det en del klær... Hvis det er en jente derimot blir det veldig lite klær... 

Veldig usikker på hva jeg skal gjøre med vognsituasjonen... Vesla mi ble akkurat 1.5 år, dvs hun blir 2 år noen dager før termin. Men hun er allerede på nivå med 2åringer fysisk sett! Så jeg aner ikke om jeg trenger vogn til henne på det punktet eller ikke... 
Enten så skal jeg kjøpe mykbag til den lille, og søskensete til vesla, så kan jeg ha dem begge i vogna på en gang, eller så skal jeg kjøpe bare søskenbrett... Jeg aner ikke! 

Må vel ta tiden til hjelpe der, og se det an så lenge som mulig... Hvis hun fortsatt bruker vogna en del skal hun selvsagt få sete, men hvis ikke er det jo ikke noe poeng? 

Jeg syns de setene ser geniale ut! Hadde guttungen hatt behov hadde vi gått for det, men han kommer til å være 3,5 år i oktober så vi har ikke behov for akkurat det. 

Vi har det meste, men må ha nytt stellebord-det begynner å bli ustødig og slitt etter 3 års bruk..Så må vi ha ny vogn. Men dette tror jeg ikke vi kjøper før over sommeren :)

Har det meste etter storebror, men skal kjøpe ny vogn og ny bilstol i Tyskland i sommer. Ellers blir det nok å kjøpe litt annet tøy dersom det er en liten lillesøster i magen :)

Jeg har allerede kjøpt vogn + bilsete Og angrer ikke et sekund på vogna! Det beste kjøpet noensinne! 

Eller skal jeg ha stellebordet fra Brio (eneste som har det slik at jeg kan stelle forfra og ikke fra siden, siden jeg skal presse det inn mellom badekar og vegg)
Trenger alle klæra +++

Men klær kommer etter ultralyd, da starter jeg! Klarer ikke å vente, og etter erfaring, så orket jeg ikke noenting den siste måneden sist. Shoppe ol... Så i sommer skal rommene til guttungen og babyen males, og seng må jeg kjøpe og skru opp, og ja... alt er npk klart i august 

Trenger ny vogn, bilstol og stellebord. Resten har vi etter storesøster, så får vi se om d blir noen nye klær og div etterhvert...

Frøken Muffin skrev:

Rugekasse skrev:

Jeg syns de setene ser geniale ut! Hadde guttungen hatt behov hadde vi gått for det, men han kommer til å være 3,5 år i oktober så vi har ikke behov for akkurat det. 

Åssen sete er dette???? Jeg har en som da er 2 år og 4 mnd når nestemann kommer så usikker på hva jeg trenger.. Han sover vel fortsatt i barnehagen da så tenker jeg kjøper en ny sportsvogn eller noe til han..

Ellers har vi det meste.. Vil ha stellebord om vi har fått kjøpt oss hus. Og kanskje en ny bæresele. Liker ikke den vi har..

Føler det blir mest ting til han vi har nå. Han får stor seng og ny vogn... Gleder meg til å gå over alle klær og utstyr for å se hva vi egentlig har :) Men venter til etter ul før jeg gjør noen ting.

Har alt etter storesøste,det meste er ikke brukt og et som er brukt er brukt i maks en uke

Vi trenger en bilstol til, og nytt stellebord. Og som noen andre over her er jeg også litt usikker på vognsituasjonen, da storesøster blir 2 år i august. Ellers har vi vel det meste. Myyye rosa og lilla klær, så blir det gutt denne gangen blir det litt mer shopping av klær enn om det kommer en lillesøster. Ellers kom mannen hjem med ny vippestol her om dagen!

Tussen80 skrev:

Åssen sete er dette???? Jeg har en som da er 2 år og 4 mnd når nestemann kommer så usikker på hva jeg trenger.. Han sover vel fortsatt i barnehagen da så tenker jeg kjøper en ny sportsvogn eller noe til han..

Ellers har vi det meste.. Vil ha stellebord om vi har fått kjøpt oss hus. Og kanskje en ny bæresele. Liker ikke den vi har..

Føler det blir mest ting til han vi har nå. Han får stor seng og ny vogn... Gleder meg til å gå over alle klær og utstyr for å se hva vi egentlig har :) Men venter til etter ul før jeg gjør noen ting.

F.eks. et slikt et
Kan settes både på bagdelen og sportsdelen.

Back
Topp