Innkjøp av stelleprodukter

Frk.85

Forelsket i forumet
Hva er det viktigste og ha av stelleprodukter når den lille kommer?Så lang har jeg bare kjøpt q-tips for babyer og en tube med brystvortekrem fra medela.

helt i begynnelsen brukte vi bare baby olje, og vet mange bare bruker vann. Men vi begynte egentlig tidlig med "såpe" da vi syns det begynte å lukte bæsj viss ikke.. (det var nok fordi bæsjen endra seg når han begynte på mme) ellers er det jo greit å ha en skikkelig stellekrem liggende, vi bruker inotyol til såre stumper xsmile3

Babyolje, sinksalve, inotyol (vet ikke når man kan begynne å bruke det fra), purelan til deg, og gjerne pudder? Brukte aldri pudder selv på første mann :-)

Jeg skal kjøpe in Purelan (brystvorte salve til meg), Neutral babyolje, Små kompresser og saltvann til rens av navle, engangs vaskeservietter for jeg vil ikke bruke våtservietter i starten, og zinksalve. Trenger ikke noe mer enn det, og kanskje ikke alt det en gang, men det er det jeg skal kjøpe inn etter tidligere erfaring.

Babyolje, sinksalve, inotyol (vet ikke når man kan begynne å bruke det fra), purelan til deg, og gjerne pudder? Brukte aldri pudder selv på første mann :)

de bruker inotyol på føden her så regner med at man kan bruke den fra fødsel xsmile3

Kompresser er lurt å kjøpe ja! Godt å bruke i begynnelsen :-) brukt ikke våtservietter i begynnelsen. Bare fuktige kompresser. Og tok på litt olje om det var vanskelig å få ren :-)

Synes det har kommet så mye med alle prøve pakkene at det er ikke mye som trengst.

Mesoft kompress 10x10 til vask av stumpen (liker ikke våtservietter når de blir større heller jeg!), Inotyol til sårstump og en god brystsalve.

Jeg har kjøpt babyolje og mesoft kompresser, de er helt geniale. Kan bare ha litt olje på hvis det er noe som sitter litt fast. Vi brukte ikke pudder, men potetmel. Det fungerer enda bedre på såre stumper enn pudder. Jeg har også kjøpt purelansalve til meg selv :)
Babyolje kan også smøres på skurv i hodebunnen for å myke det opp før man kan børste det forsiktig bort.

Klorhexidin til å rense navlen til babyen.. Da storesøster var liten brukte vi bare vann og holdt henne under vasken, hadde hun bæsj vasket vi med natusan "top-to-toe", den er kjempepraktisk siden det er pumpeflaske. I badevannet hadde vi bittelitt babyolje.. Brukte ikke våtservietter, bare vanlige kluter..

Babyolje og zinksalve er vel pri 1. Ellers en vanlig fuktighetskrem kan funke hvis ungen din har tørr hud, da så klart en uten parfyme. OG tips, ikke bruk q-tips på de små, anbefales ikke, KUN til det ytre øret!

Klorhexidin og kompresser til rens av navelen, babyolje til badevann, og til vask av stump med vanskelig bæsj, purelan er en fin brystvortekrem. Har også brukt engangsservietter som du må fukte selv. Og en ting jeg kjøpte, var inotyol. Den var GULL verdt for oss! Hadde klumpen vår en litt rød og sår stump, så "malte" vi rompa hans med den kremen. Nå har jeg blitt fan av en Aloe vera salve. Aloe vera Propolis. Den fungerer på sønnen min sin rompe nå. Men skal ha en Inotyol salve liggende i tilfelle den ikke fungerer på kommende lille baby.

A-derma badeolje, NAF -barnesalve (verdens beste!!) og kompresser og pyrisept til navlen.

Synes det har kommet så mye med alle prøve pakkene at det er ikke mye som trengst.

Mesoft kompress 10x10 til vask av stumpen (liker ikke våtservietter når de blir større heller jeg!), Inotyol til sårstump og en god brystsalve.

Kom mye bra med de prøve pakkene, men de små tubene med salver har jeg tenkt å ha i stelleveska sammen med våtservietter. De små prøvene tar jo så liten plass så er jo praktisk å ha dem med, dem tar jo ikke så stor plass. Vurderer å bruke vanlig natusan baby produkter. Og har lurt på å ha såpe som jeg kan vaske med for å få bort lukten av urin og avføring, og ikke bare vann. De natusan produktene er vel ikke noe dårligere dem en de man kjøper på apoteket?

Babyolje til babevannet og til å fjerne bæsj og en ammesalve. Bruker økologisk/naturlige oljer/kremer uten for mye "dritt" oppi...alt trekker inn og babyer er følsomme for sånt.

Klorhexidin, ja. Det har jeg glemt =)

Har ikke kjøpt noe jeg og ikke bruker jeg noe annet enn litt olje heller. Kan ikke huske å ha renset navlen til de to forrige heller.

Når begynner dere å kjøpe inn disse tingene? Jeg lurer på når jeg kan kjøpe inn alt dette og bleier og slik så alt er klart.

Jeg bruker produktene fra the body shop på gutten vår på 14 mnd, og har gjort det siden han ble født. Kommer til å fortsette med disse produktene til babyen:) Ellers så trenger jeg brystvortekrem og krem til sår stump..

Her skal det handles Mesoft kompresser, babyolje og Inotyol og evt Purelan brystvortekrem. Er svært nøye på rene produkter uten parfyme eller parabener, så handler på apotek.
Er alltid blitt anbefalt å rense/vaske navelen med rent vann om nødvendig. Klorhexidin trengs ikke med mindre det er infeksjon.

Back
Topp