Innkjøp

Ingeniørmamma

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Juliknøttene 2022
Hvordan ligger dere an med innkjøp til den lille? Venter vår første, og trenger derfor alt mulig.

Stellebord: kjøpt brukt på Finn.no inkl stellematte
Bedside crib: kjøpt brukt på Finn.no. Må kjøpe ny madrass og sengetøy.
Babynest: Kjøpt brukt på Finn.no
Bilstolpose: Kjøpt på Finn.no

Klær: Kjøpt noen få nye plagg, fått litt i gave og kjøpt en "startpakke" m størrelse 50 og 56 via Facebook. I tillegg strikker jeg en del ullklær for tida, så han kommer nok ikke til å fryse.

Bilstol: Skal kjøpe ny. Tror det blir Britax Baby-safe2 og Flexbase. Kommer også til å få et pent brukt Maxi Cosi Cabriofix+ base fra en venn. Dette blir reservesete/reisesete.

Vogn: Har sett oss ut Britax Smile III som knapt har kommet for salg foreløpig. Må derfor avvente litt, da vi vil se på den i butikk før vi tar den endelige beslutningen. Bilstol kan festes direkte på dette understellet.

Vognpose: Avventer innkjøp av dette. Bruker bilstolposen i bagen i vinter, for deretter å kjøpe en vår/høstpose når det blir aktuelt. Vinterpose kjøpes neste høst.

Leandervugge inkl stativ: Har avtalt å kjøpe via Finn.no. Har ikke hentet enda.

Sprinkelseng: Planlegger å kjøpe brukt, og kjøpe ny madrass + sengetøy.


Lista blir lengre for hver dag, stadig noe jeg kommer på. Kom gjerne med innspill på hva man MÅ ha, og ting som er kjekt å ha.
 
Er nr 2, så har ikke stressa så mye med innkjøp enda.
Kjøpt litt klær denne gangen. Skulle kjøpe mer av ei jeg kjenner, men får purre på det.

Avtalt å låne bedsidecrib (Må vel fikse madrass), og familievugga (farmor fikser madrass).

Har vogn og 2 vinterposer, så eldste kan bruke ene i barnehagen mens vi har den andre her hjemme.
Sprinkelsenga er i bruk, men bytter ikke over til den med en gang uansett (derav bedside og vugge).

Har bilstol og bilstolpose.
Bruker samme vogn som sist, men vil ta den på service over nyttår. Har lammeskinn til liggedelen.

Stellebordet er i bruk, men skal kjøpe nye trekk til matta, er så mange stygge tranflekker på det. Tenkte å gi stellebordet en ekstra grundig julevask i år også.
Har sammenleggbart badekar.

Har bæretøy, både elastisk og vevd sjal + ringslynge og sele :D

Mangler:
Ny babycall
tripp trapp med nyfødtsete
Babynest (Hadde ikke sist, men kan gjerne ha ett nå)
Pumpe
Søskenbrett til vogn

Kjøper inn noen smokker senere, har smokkelenker men vil gjerne ha en personlig med navn.
 
Har to jenter fra før og venter gutt denne gangen, så noen innkjøp er det blitt, men ikke mye:

Har kjøpt:
*Stokke Newborn-sete (kjøpt brukt på Finn)
* BBHugme-pute som jeg bruker nå under svangerskapet (også kjøpt på Finn)
* to store ikeaposer med gutteklær fra 0-1 år (kjøpt for en billig penge av en venninne)
* bittelitt nye klær fra Polarn O Pyret kjøpt på salg til 70% rabatt tidligere i høst (badebukse, sløyfe osv som vi aldri har hatt behov for til døtrene våre)

Har fått/skal få:
* diger pose med gutteklær i størrelse 3-4 år :p(åpenbart noen år til det blir aktuelt, men en nabo hadde ryddet i skapene og ville gi bort nå, så da takket jeg pent og tok imot :))
* Besafe babystol til bilen (får i barselsgave av en kollega som fikk barn nr to i mars i år)
* Pose med babyklær i «guttefarger» fra en annen nabo

Mangler:
* babygym da den gamle vi hadde er utslitt etter å ha blitt brukt av fire barn (har lagret søk på finn)
* noen erstatningsdeler til brystpumpen
* ny madrass til vugga
* ny tripp trapp stol (hvis ikke eldste på fem går med på å gi fra seg sin da, men det tviler jeg på, så ender nok opp med å kjøpe en på finn)

Kommer nok også til å kjøpe en liten gave fra de kommende storesøstrene til lillebror, og fra ham til dem, så de kan få en liten ting hver når de kommer på barselsbesøk på sykehuset :)
 
Jente nr 3. Ikke kjøpt noen ting.. Godt rigget for å si det sånn. Trenger bare litt nytt ammetøy til meg selv.
Dyreste kidden likevel, måtte jo bytte bil..:hilarious:
 
Vi har en god del allerede, mye som er gaver/Finn/arvegods, så føler at jeg har noenlunde kontroll! Men som du sier, det er alltid noe som dukker opp :confused:

Vi har:
Sprinkelseng (samme seng som jeg og brødrene mine brukte, trenger ny madrass)
Vogn
Bilstol med base (gave)
Sammenleggbart badekar til baby (gave)
Bleiebøtte (gratis, var inkludert som en kampanje når vi kjøpte vogna)
Babystol (gratis på Finn)
En hel haug klær (arvet av en kompis)


Vi trenger:
Amme-bh
Ammeinnlegg i ull
Bleier
Babygym
Bilstolpose/vognpose
Stellematte/stellebord (har ikke bestemt oss for å ha matta på benken på badet eller ha eget stellebord)
Gulpekluter (har ønsket meg av venner, får mest sannsynlig i babyshower)
Babycall (ikke sikker på om dette er nødvendig)
 
Venter første I begynnelsen av februar og har ikke kjøpt inn noen ting...
Søker litt på finn etter brukte ullklær da.
 
Her er det barn nr to, så vi har det meste fra storesøster. Vi har:

-vogn, britax smile 2 (som vi elsker)
-sprinkelseng og madrass
-vognpose og bilstolpose
-dyner og sengetøy
-stellebord
-babycall
-gulpekluter
-klær
-ammeinnlegg i ull
-Brystpumpe
-babygym
-bæresjal og sele

Vi trenger:
-Ny bilstol. Det blir britax babysafe 2 med flexbase, eneste som får riktig helling i bilen
-vurderer lekegrind og babynest. Vil tro dette blir tryggest soveplass på dagtid så ikke storesøster forstyrrer søvnen oppi vogga hele tida.
-får arve bedside crib, må ha my madrass.
 
Hvordan ligger dere an med innkjøp til den lille? Venter vår første, og trenger derfor alt mulig.

Stellebord: kjøpt brukt på Finn.no inkl stellematte
Bedside crib: kjøpt brukt på Finn.no. Må kjøpe ny madrass og sengetøy.
Babynest: Kjøpt brukt på Finn.no
Bilstolpose: Kjøpt på Finn.no

Klær: Kjøpt noen få nye plagg, fått litt i gave og kjøpt en "startpakke" m størrelse 50 og 56 via Facebook. I tillegg strikker jeg en del ullklær for tida, så han kommer nok ikke til å fryse.

Bilstol: Skal kjøpe ny. Tror det blir Britax Baby-safe2 og Flexbase. Kommer også til å få et pent brukt Maxi Cosi Cabriofix+ base fra en venn. Dette blir reservesete/reisesete.

Vogn: Har sett oss ut Britax Smile III som knapt har kommet for salg foreløpig. Må derfor avvente litt, da vi vil se på den i butikk før vi tar den endelige beslutningen. Bilstol kan festes direkte på dette understellet.

Vognpose: Avventer innkjøp av dette. Bruker bilstolposen i bagen i vinter, for deretter å kjøpe en vår/høstpose når det blir aktuelt. Vinterpose kjøpes neste høst.

Leandervugge inkl stativ: Har avtalt å kjøpe via Finn.no. Har ikke hentet enda.

Sprinkelseng: Planlegger å kjøpe brukt, og kjøpe ny madrass + sengetøy.


Lista blir lengre for hver dag, stadig noe jeg kommer på. Kom gjerne med innspill på hva man MÅ ha, og ting som er kjekt å ha.
Er tredjegangs og ga bort nesten alt sist, har ikke kjøpt noen ting ennå haha.

Men det jeg syns var genialt de to andre gangene var sleepyhead, den har en papplate i bunn så den er hard og går an å bære med seg. Mange babynest har bare stoff i bunn. Hvis ungen sover i den kan man f eks enkelt bære den med seg å dusje, hvis man skal i en annen etasje osv.

En annen ting er bilstolpose, det hadde jeg ikke til første. Da brukte jeg ulltøy og en dyne. Men til andre hadde jeg bilstolpose både til høst/vår og vinter. Da holdt det med å kle på en lue. Slapp å styre med å kle på, det er sikrere siden selene kommer nærmere kroppen og når det er varmt i bilen er det bare å åpne posen. Kan fort bli varmt selv med tynn ulldress.

Sikkert mange som mener det er unødvendig, men om man kjører mye bil er det etter min erfaring mye enklere. :)
 
Her måtte alt kjøpes:)
Jeg har et barn på 11 år fra før, men solgt alt etterhvert:joyful:

Kjøpt brukt av ei god venninne; bilstol 1 og 2, seng, babynest , vippestol og babygym.
Kjøpt mye klær i de minste størrelsene, mye ull, noe brukt, noe nytt.
Kjøpt nytt; Emmaljunga vogn, voksipose og lammeskinn.
Kjøpt brukt; vugge (pusset og malt), stellekommode m/badekar.
Trenger; bilstolpose, noe sengetøy,dyne.
Og babycall og tripptrapp stol etterhvert.
Fikk bleiebøtte gratis da jeg bestilte vogn:)
Og mange i familien strikker; hentesett, ulldress, jakke og 2 babytepper♥️
 
Jente nr 3. Ikke kjøpt noen ting.. Godt rigget for å si det sånn. Trenger bare litt nytt ammetøy til meg selv.
Dyreste kidden likevel, måtte jo bytte bil..:hilarious:
Sant, bil. Vi må ha ny, må begynne å titte litt skikkelig på det. Bare gruer meg til det styret (og selge den vi har... blæh)
 
Sant, bil. Vi må ha ny, må begynne å titte litt skikkelig på det. Bare gruer meg til det styret (og selge den vi har... blæh)

Ja, bytte bil er skikkelig styr! Tar tid å sette seg inn i hva slags bil, modell, typiske feil man må se etter etc. I alle fall om man kjøper bruktbil.
 
Venter første I begynnelsen av februar og har ikke kjøpt inn noen ting...
Søker litt på finn etter brukte ullklær da.
Haha, så glad det ikke bare er meg!
Venter første i februar. Har kjøpt 3 bodyer, og gravidpute som kan brukes som ammepute og babynest. Så stresser ikke noe enda, og tenker at jeg kan begynne etter jul
 
Har fått tak i mye nå, men mangler fortsatt endel.

Det vi har:

- Ny Emmaljunga NXT90 F i fargen Eco Brown
- Tripp Trapp stol med newborn seat (nytt)
- Stellebord fra Ikea Sundvik (nytt)
- Sundvik garderobeskap Ikea (nytt)
- Hemnes kommode med 6 skuffer Ikea (nytt)
- Madrass fra Ikea med en god tykkelse på madrass (ny)
- Madrassbeskyttelse Ikea (ny)
- Babynest i gave fra Vidasbabynest
- Kjøpt endel brukte klær men har også masse nytt. Har kjøpt mye nye ullklær fra Hust & Claire, Lillelam (fullt sett) Hummel, Nøstebarn.
- Easygrow NORD vognpose (nytt)
- Ullpledd fra Lillelam
- Smokker og biteleker i naturgummi
- 3 tåteflasker fra LifeFactory (vil unngå plast)
- Har pusset opp babyrom, nytt gulv, plater på vegger og rosa maling på vegg, deco blue i tak med stjernehimmel effekt og spottere i taket
- Allergivennlig babypute og babydyne fra Høie, samt 2 sett sengetøy fra Høie og laken. (nytt)
- Venter på sovepose fra Easygrow
- Har også fått masse fint i julekalender hver dag nå i desember med masse forskjellig vi trenger

Det vi mangler av store ting:

- Philips Avent babycall SCD630
- Stokke Steps vippestol
- Lammeskinn
- Sprinkelseng
- Bilstol
- Bilstolpose

Og nå er det snart jul, så blir spennende å se hva vi får :)

Mulig jeg har glemt å skrive noe på listene men :p
 
Vi har egentlig ikke kjøpt noe. Dette er nr 3.
Vi har 2 vogner
Vi får ny bilstol
Stellekommode
Ekstra stellematte
Badekar
Babynest x2
Chicco next to me
Vippestol
Baby set til tripp trapp stol
Lammeskinn
Tynn og tykk vognpose
Bilstolpose,
Flasker
Bokser til melk om vi trenger dem
Brystpumpe
Babygym X2
Babyteppe til gulvet.
Luer og klær. Litt lite i 50 men mye fra 56/62
Gulpekluter
Ull
Babyleker
Ammetopper


Det vi ikke har er de litt større tingene.. som et sted vi kommer til å bo, en bil med plass til hele familien og en ny seng til storesøster. Hun har sprinkelsengen enda. Kjøpe noen nye ull ammeinnlegg etter at mannen tovet de gamle.. og det skal bli godt og kvitte seg med utstyr etterhvert.

Av klær så har vi kjøpt en ny strikkejakke, en Lindex body bestilt via libero klubben og babysett via libero klubben.
 
venter nummer 4, så har det meste

mangler;
Ordentlig pumpe
Ny bil for å ha plass til alle
Noe klær som ikke er blått, men det regner jeg med at vi får
 
Venter nr tre og første gutten, men har arvet/kjøpt billig masse gutteklær og har ellers fått arve en tre år gammel pent brukt babystol av en kollega, så vi mangler i grunnen ingenting.
 
Back
Topp