Innkalt til tannlegen

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg lurer litt på om det er greit eller ikke å gå til tanlegen når man er gravid. Det er flere som sier man absolutt ikke skal gå til tannlegen når man er gravid, og noen sier det ikke er så farlig. Vet om flere som har gått til tannlegen når de har vært gravide.

Jeg er nå kalt inn til den årlige tannlege sjekken, og lurer på hva jeg skal gjøre..

Hva er riktig folkens??

ring å si hvordan det henger sammen..
sjekk kan du sikkert inn på...men usikker på om de gjør noe

Jeg fikk også innkalling til tannlegen nå i dette svangerskapet. Jeg dro. Ga beskjed at jeg var gravid. Skulle bare ha rutine sjekk. Han tok ikke røntgen. Han fant heller ingen hull på den sjekken han gjorde, men vil jeg skal komme tilbake etter fødselen for røntgen, slik at han var sikker på at det ikke var noe ulumskheter der. Han ville ikke gjøre noe som innebærer røntgen, boring, legemidler eller andre kjemikalier så lenge jeg er gravid. Ettersom man lettere kan få hull i tennene når man er gravid ville jeg anbefalt deg å dratt, men bare si i fra.

Jeg ville ringt..Hvis det er slik at tannlegen din evnt ikke borrer, eller ikke kan gjøre stort for å reparere en evnt skade så er det jo heller ingen vits med denne sjekken..Det koster jo mye for bare en sjekk..Da hadde jeg heller gått til tannlegen så fort som mulig etter fødsel og fått gjort alt på en gang...:)

Jeg har gått til tannlegen, der tok han rønken. Hadde rønkenforkle og ekstra rønken-ting rundt halsen for å være sikker på at jeg var skikkelig dekt. Har også tatt sprøyte og borret. Stoler såpass på tannlegen da han vet jeg er gravid og meget forsiktig med meg :-) Jeg ser ekspertene anbefaler gravide om å gå til tannlegen i graviditeten da tannhelsen er litt dårligere da...
Du får ringe og høre med de hva du skal gjøre =) 

jeg har gått til tannlegen flere ganger, allerede:P, men man skal ikke ta røntgen! 

du bør gå..det e ikke farlig å gå te tannlegen..sist sv ba eg om ikke å ta røngken men denne gangen måtte eg borre etc så då blei det sånn..men det gjør ikke noe..det e så liten tid de bruke på å ta bilder av tennene dine at det ikke gjør så mye på babyen..du bare informere at du e gravid så de vet det. eg spurte legen min om råd når eg fikk innkalling og då sa hu at eg sko bare gi info om at eg var gravid så brukte de ikke den bedøvelsen som e skadelig for fosteret. Og hos tannlegen så sa hu at de brukte den veldig sjeldent nå uansett sånn at det var ikke noe store endringen på programmet..eneste e at du blør lett når du e gravid og du e lettere utsatt for hull så eg ville nok tatt en tur eg...

Takk for svar jenter. Skal ringe tannlegekontoret i løpet av neste uke og høre hva de sier om det.. Så får det være opp til de hva de tenker..

Jeg har vært til tannlegen. Hun sa det var opp til meg, men selv tok hun røntgen og alt da hun var gravid. Ble dekket til skikkelig da.

Jeg snakket med tannlegen for to sekunder siden, og da bare nevnte jeg at det er så mange som er hysteriske fordi ditt og datt, og hun sa det bare var tull. De har heldekkende forkle når de tar bilde og pirker i tennene som normalt. Var egentlig bra jeg ringte, for de har booket time hos en tannlege som ikke er på jobb den dagen, så jeg fikk ny time hos en jeg ikke vet hvem er :< Håper hun synger til radioen og legger puppene sine oppå pannen min hele tiden og ikke er sur på meg fordi jeg har tre piercinger i munnen men gjør som hun skal og sjekker at de fremdeles ikke har gjort noen skade på tennene mine.

Det er altså ikke bortkastede penger å dra på sjekk. Har man hull som man må fikse og man ikke kan få bedøvelse, kan man a) fikse dem uten bedøvelse, vi skal tross alt presse ut en melon av et usedvanlig lite hull eller b) vente til etter fødsel.

Jeg må ha bedøvelse fordi jeg brekker meg sånn. Og jeg har alltid hull. Ca to i året. Alltid vært sånn (værre da jeg var mindre), spiller ingen rolle hvor godt jeg tar vare på tennene mine.

Jeg gikk forrige gang, men kun for sjekk.
De ville ikke ta røngten på meg.

Back
Topp