Innkalt til barnepoliklinikken...

summer82

Forumet er livet
Vi fikk innkalling til barnepoliklinikken no 4 mai siden hodeomkretsen  til Amund ligger helt oppe på røde streken. Både jeg å legen meinte igrunn dette kommer av hodeforma hans, men vi var begge enige om at det er bedre med en sjekk for mye enn for lite. Men der er heldigvis ikke noen tegn på at der er noe gale da på gutten, men er jo likevel litt nervøs da...
Flere som har unger med stort hode?[8|]

Håper vil slipper ultralyd eller noe av hodet igrunn...

Oliver har stort hode, ikke at det ser så stor ut da. Har fått et par hopp på kurven, men ikke noe som viser tegn til at noe skal være galt. Når vi var på 6mnds kontrollen var vi også til legen, og han sa at målene var fine og at det samsvarte resten av målene (vekt og lengde). Hodeformen er også fin, ikke noe flatt bakhode.

Ja er bedre sjekke en gang for mye enn for lite igrunn. Nei både jeg å legen tror ikke det er noe gale men best sjekke da[;)]

Absolutt bedre å få de sjekka. Hælt sikkert ingen ting feil[:D]

Skal dere innover fjorden snart eller ? [:D][:)]

du treng vel ikkje reise heilt te kr.sund da?

ja, ingenting i veien for en ekstra sjekk.. kan jo ikkje skade de.. :) å barn voks jo i rykk og napp også.. :)

Her er det motsatt. Isak lå litt under så kurven flata ut en periode.. Men de så ingen grunn til bekymring,for det ville vokse litt i rykk og napp, også kom det veldig an på hvem som målte, og hvor målebåndet ble plassert.
Men det er som du sier, bedre med en sjekk for mye enn for lite [:)]
Lykke til og tvitvi!

Mmmmmmm hvor stort hode har han da???? På 6mnd kontrollen så var hode til H 49,6....... Helt oppi den røde streken på kurven men vi har ikke fått noe indikasjoner på at noe er galt? Store hoder ligger vist i familien til mannen min.

e ikkje sikkert du treng ultralyd av hodet, UL må dem ta mens de hullet i kraniet e stort nok..
her på SUS så tar dem heller CT me narkose hvis de e NØDVENDIG å sjekke hjernen.. M tok UL av hjernen den 9mars, å da va de rett før de hadde vokst for masse sammen..

ORIGINAL: Lilletrampepus

Sander har lite hode, men nevøen vår har et stort hode og har alltid hatt det. Har aldri vært noe feil med han eller noenting. Men for å få et gjennomsnitt så må det nødvendigvis være noen med små og noen med store hoder, uten at det er noe galt. [:)]

Så det er heelt sikkert ingenting galt med Amund. [:)] men som du sier, greit å være på den sikre siden.

Kan signere denne! Eskil har lite hode, mens søskenbarnet hans har alltid hatt stort hode. Han er 2 år, og har like stort hode som en 6-åring. Ingenting galt [:)]

søsteren min sitt barn hadde stort hode og måte til ul eller hva d var for å sjekke men ingen ting galt. men er jo greit å sjekke for sikkerhets skyld[:)]

ORIGINAL: Rita_h

e ikkje sikkert du treng ultralyd av hodet, UL må dem ta mens de hullet i kraniet e stort nok..
her på SUS så tar dem heller CT me narkose hvis de e NØDVENDIG å sjekke hjernen.. M tok UL av hjernen den 9mars, å da va de rett før de hadde vokst for masse sammen..

legen her sa at de gikk ta UL av hodet enda siden det var såpass åpning enda... men får se hva legene der borte sier[:)] håper han slipper narkose iallfall.. off...

hvis dem sir de går me UL, så e de ganske greit.. M sov igjennom heile greia.. de tar bare 5-10 minutt..

Stort hode?? Haha min har vel hvert over strekene lenge han ;) men her har begge foreldrene stort hode så stresser ikke :) blir spennende å se målene når vi skal på 6 måneders kontroll :)

Jonatan har vært på 3 sjekker på ahus pga stort hode + åpen fontanell ned mellom øynene. De mistenkte vannhode, men ultralydundersøkelse viste at alt var perfekt! Lettet mor da ja![:)]

Lykke til, går helt sikkert bra![:)]

Back
Topp