Innkalt på jobbintervju...

Løvinne74

Elsker forumet
Må bare dele det med noen...! [:D] Fikk akkurat en telefon med innkalling til jobbintervju neste torsdag. [:)] Har en fast jobb å komme tilbake til etter permisjonen, og hadde egentlig ikke tenkt å søke på ny jobb nå, men så oppdaget mannen min at det var lyst ut en pedagogisk leder stilling i en barnehage som bare er 5-10 min å gå til fra her hvor vi bor. Hadde på sikt tenkt å søke meg jobb i en barnehagene i nærområdet, men tenkte hvorfor ikke bare slenge inn en søknad nå og se hva som skjer. Og så skal jeg på intervju -skummelt og spennende! [&:] 
Har faktisk aldri vært på et skikkelig jobbintervju før, så jeg kjenner at jeg gruer meg... Noen som vet sånn ca hva de pleier å spørre om?

spennende!!

så gøy [:)] er jo så forskjellig hva de spør om. men ofte om hva dine sterke og svake egenskaper er. og hordan du vil løse konflikter. mulig litt om pedagogisk stil og gruppesamarbeid...hvorfor du søkte akkurat dit og hvorfor de skal ansette akkurat deg [;)] skryt deg selv opp i skyene, he¨he. går sikkert kjempe bra

Takk for tips! [:)] Er ikke så flink til å skryte av meg selv, men vet iallfall at referansene mine vil skryte av meg. [:)] Deilig å ha en fast jobb i utgangspunktet, slik at det ikke er så farlig om jeg ikke får jobben. Blir mer avslappende. [:)]

ojjjj [:)][:)][:)] så bra da. selv jobber jeg i en barnehage med 12 min gangavstand. det er helt herlig!!! [:)]

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/261003.html

her er noen vanlige spørsmål. men det går jo typisk i hva du kan bidra med på den arbeidsplassen, svake og sterke sider ved deg selv. osv..

LYKKE LYKKE TIL!!!!

[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: Lisemor_

ojjjj [:)][:)][:)] så bra da. selv jobber jeg i en barnehage med 12 min gangavstand. det er helt herlig!!! [:)]

http://www.dagbladet.no/dinside/2001/05/30/261003.html

her er noen vanlige spørsmål. men det går jo typisk i hva du kan bidra med på den arbeidsplassen, svake og sterke sider ved deg selv. osv..

LYKKE LYKKE TIL!!!!

[:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Super side - tusen takk! [:D]

Jobber som ped.leder selv og noe de spurte meg om var:
  • hvordan jeg takler stress/press
  • hvilken ledertype jeg er
  • På hvilken måte jeg liker å ta avgjørelser
  • Er jeg romslig, og hva jeg legger i det å være romslig
  • grensesetting, hva jeg mener om det og hvor mine grenser går?
  • Hvordan er jeg som rollemodell
  • Hva jeg legger i å være en tydelig voksen?
  • Barns medbestemmelse
  • spurte meg også om jeg var musikalsk, dette var en b.hage som hadde musikk som satsnings område (men der måtte jeg svare helt ærlig og si at jeg overhodet ikke fantes musikalsk)[:D]
Ja det var bare litt, tok vel 1.5 time det intervjuet. Men dette går nok supert, må jo bare svare akkurat det vi tenker og mener om ting. Kan ikke svare det vi tror dem forventer å høre, eller kanskje noen ganger[;)]
Lykke til[:D]

Så spennende!
Jobber selv som støtteped i en bhg, men skulle ønske selv at jobben var litt nærmere enn 40 min. kjøring fra der jeg bor[&:] Heldigvis så har jeg egne arb.tider tilpasset meg slik at jeg får hentet barna i bhg og sfo. så derfor blir jeg der jeg er, og det er ikke lett å få støtteped. jobber...

I intervjuet er det bare som de andre sier å skryte av deg selv, og snakk om det som engasjerer deg! Husker selv da jeg søkte på ped.lederstilling, fikk høre i ettertid av sjefen at jeg gav visst ikke så godt førsteintrykk siden jeg var så nervøs, men overbeviste dem godt da jeg startet å prate[:D]

Men dette klarer du fint! Lykke til![:)]

Så spennende da[:)] Lykke til! Det går nok helt fint[;)]

ORIGINAL: jeani

Jobber som ped.leder selv og noe de spurte meg om var:
  • hvordan jeg takler stress/press
  • hvilken ledertype jeg er
  • På hvilken måte jeg liker å ta avgjørelser
  • Er jeg romslig, og hva jeg legger i det å være romslig
  • grensesetting, hva jeg mener om det og hvor mine grenser går?
  • Hvordan er jeg som rollemodell
  • Hva jeg legger i å være en tydelig voksen?
  • Barns medbestemmelse
  • spurte meg også om jeg var musikalsk, dette var en b.hage som hadde musikk som satsnings område (men der måtte jeg svare helt ærlig og si at jeg overhodet ikke fantes musikalsk)[:D]

Ja det var bare litt, tok vel 1.5 time det intervjuet. Men dette går nok supert, må jo bare svare akkurat det vi tenker og mener om ting. Kan ikke svare det vi tror dem forventer å høre, eller kanskje noen ganger[;)]
Lykke til[:D]

Tusen takk! [:)] Kjekt med noen spørsmål som går mer konkret på den typen jobb. [:)] Nå har jeg litt over en uke til å forberede meg og å grue meg... [;)]

Så spennende! Du greier deg sikkert kjempebra. [;)] Og som du sier, deilig å ikke ha noe press på seg, selv om du sikkert ønsker jobben. [:)] Lykke til!

Ohh lykke til [:D] Går sikkert helt supert [:D][:D][:D]

Back
Topp