Innkalling til time på Ullevål

persefone

Glad i forumet
Vi har vært gjennom det jeg trodde var full utredning hos gynekolog, som har henvist oss til IVF på Riksen. Vi har nå fått innkalling til time på Ullevål i september, men i brevet står det at vi har rett til "nødvendig helsehjelp i form av utredning". Det jeg lurer på nå er om det er vanlig at man må utredes videre? Får inntrykk av at så mange her inne kommer rett inn til forsamtale når de først kommer inn i systemet.

Er så sliten av å vente, synes utredningen hos gynekolog har tatt veldig lang tid (snart et år fra henvisning fra fastlege) og trodde vi var ferdig med den fasen nå :(

Problemet hos oss er få svømmere hos mannen og i tillegg har jeg ganske lav AMH.

Nei, de bruker ikke ordet "forsamtale". Forsamtalen er en form for "utredningssamtale" hvor de går gjennom historien deres og planlegger behandlingen deres. :) Det er nok forsamtale du har fått time til.

Som Eiddwen sa. Vi hadde time til "utredning", det var ultralyd, sædprøve og planlegging av medisiner.

Jeg brukte halvannet år bare for å få gyn til å sende henvisning, også tok de to uker før de sendte den, pga noen prøvesvar. Så fikk jeg time 5 uker senere, hadde timen i slutten av juni og fikk oppstart i september :) Dette på Ullevål.

Lykke til :)

Jeg brukte halvannet år bare for å få gyn til å sende henvisning, også tok de to uker før de sendte den, pga noen prøvesvar. Så fikk jeg time 5 uker senere, hadde timen i slutten av juni og fikk oppstart i september :) Dette på Ullevål.

Lykke til :)

Tusen takk [emoji4] Det hørtes jo bra ut når du først fikk time. Skal bli godt å komme inn i systemet og vite at det skjer noe.

Veldig godt å være i systemet der :) Endelig skjer det noe. Men er livredd sprøyter da, så kan bli en utfordring utover.
Er ikke så mange ukene å vente fra samtale til behandling der heller nå :) Blir spennende med forsøk på oss begge :)

Jeg gruer meg også til sprøyter, men prøver å innstille meg på at den første er den verste.

Ser du har prøvd veldig lenge, så håper at ny kjæreste gjør susen og at du lykkes denne gangen :)

Et spørsmål: Hvor lang tid tok timen? Greit å vite ca. hvor lenge man blir borte fra jobb.

Jeg gruer meg også til sprøyter, men prøver å innstille meg på at den første er den verste.

Ser du har prøvd veldig lenge, så håper at ny kjæreste gjør susen og at du lykkes denne gangen :)

Et spørsmål: Hvor lang tid tok timen? Greit å vite ca. hvor lenge man blir borte fra jobb.
Ny kjæreste? Hvor leste du det? Hvem? Føler jeg har gått glipp av noe her.

Jeg har prøvd to og ett halvt år med nye. Så helt ny er han ikke da. Hehe.

Vi hadde time klokka 1700, og var ferdige 20 minutter etter cirka. Gikk veldig fort.

Ja, han har ikke vært med på IVF før nei :) Så der er han ny :)
Men han er 100 % friskmeldt, så er meg, alene, det er noe galt med :)

Ja, gikk kjemperaskt, kom inn ti minutter før tida, og var ferdig etter 20-25 minutter. Ikke mer enn det.
Og det var med undersøkelse :) Og kjæresten jobber i Oslo, så praktisk at det var 17.00, da rakk han jobben først.

Back
Topp