Innkalling til Rikshospitalet

Murmlemy

Forelsket i forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Ble brått litt bekymret når det dukket opp et brev i postkassen derifra. Har hatt ekstra oppfølging på sykehuset i Tønsberg og skal ha det videre pga medisiner og arvelig sykdom hos far. Vi hadde fått grønt lys på å prøve å bli gravide i forhold til medisinene hans, men i ettertid har det kommet nye retningslinjer som sier at menn ikke skal få barn når de bruker den pga misdannelser hos barn når mor bruker den.. Legene vi har snakket med har ikke vært så bekymret, men det ble allikevel sendt brev til riksen. Trodde ikke at det skulle bli noe mer ut av det, men de vil jo tydeligvis ha oss inn.. Lillegutt har sett frisk og fin ut på alle ultralydene så langt, men jeg ble litt urolig nå. Var ikke klar over at det skulle bli så mye ekstra rundt graviditeten, og det hjelper ikke at jeg sliter med angst i tillegg.

Er det flere her inne som har vært inne på Rikshospitalet pga risikosvangerskap?

Ikke vært borti noe sånt, men vil bare sende deg en god klem! Jeg tenker det er fint at de vil ha deg inn så de får sjekka ordentlig. I og med at Tønsberg har henvendt seg til dem kan det være at de vil se dere så ikke de uttaler seg feil om noe.

Jeg får oppfølgning annenhver uke på riksen. De er kjempeflinke der inne. Forstermedisinsk avdeling har jeg vært på, og nå er jeg overført til "vanlig føde pol". Ofte gjør riksen dobbeltsjekker og kontroller selvom andre sykehus er flinke. Just in case. Betyr ikke annet enn at de vil følge deg opp og ta godt vare på deg og baby. Lykke til-du er i trygge hender:-)

Ble brått litt bekymret når det dukket opp et brev i postkassen derifra. Har hatt ekstra oppfølging på sykehuset i Tønsberg og skal ha det videre pga medisiner og arvelig sykdom hos far. Vi hadde fått grønt lys på å prøve å bli gravide i forhold til medisinene hans, men i ettertid har det kommet nye retningslinjer som sier at menn ikke skal få barn når de bruker den pga misdannelser hos barn når mor bruker den.. Legene vi har snakket med har ikke vært så bekymret, men det ble allikevel sendt brev til riksen. Trodde ikke at det skulle bli noe mer ut av det, men de vil jo tydeligvis ha oss inn.. Lillegutt har sett frisk og fin ut på alle ultralydene så langt, men jeg ble litt urolig nå. Var ikke klar over at det skulle bli så mye ekstra rundt graviditeten, og det hjelper ikke at jeg sliter med angst i tillegg.

Er det flere her inne som har vært inne på Rikshospitalet pga risikosvangerskap?

Skjønner veldig godt at du blir stressa. Samtidig er det bra at dere blir oppfølgt i tilfelle det skulle være noe...
Jeg håper og tror at alt er i orden med den lille:)

Prøv å tenk det er bedre de følger nøye opp å sikrer dere begge har det fint. Tett oppfølging trenger ikke være noe negativt og farlig, men kanskje en trygghet at en blir tatt i vare på.

Jeg synes det er fint at vi blir fulgt opp, men det ble så i kontrast til det som ble sagt tidligere om at det ikke var noen fare. Så jeg har ikke tenkt så mye på det før nå. Men vi er godt kjent med riksen pga sambo, så har god tillit til de selv om det blir første gangen vi skal inn på kvinne-barn avdelingen da.

En annen ting jeg ikke var klar over var at samboeren min sin sykdom allerede kan sees på fostre eller i første leveår. Alle i familien hans har førstes blitt syke som voksne, så jeg trodde ikke det var mulig. Håper virkelig babyen er frisk og rask. Synes det er så rart at vi ikke har fått bedre informasjon på forhånd når både min lege og sambo sine visste at vi ønsket oss barn. Men jeg hadde nok ikke valgt annerledes om jeg var klar over det heller. Sambo lever jo et tilnærmet normalt liv med behandling.

Back
Topp