Innkalling til OUL :D Veldig positivt, men jeg ble faktisk litt provosert også.

Smily

Elsker forumet
Da kom endelig brevet i postkassa! Jeg løøøøp inn til gubben og reiv opp konvolutten i ekstase! Det var så tykt!
Time 25/2 :D Det blir helt fantastisk å få se lille mini igjen <3 Håper alt står bra til og at vi kan fortsette graviditeten uproblematisk :)

Men det jeg stusser litt over er to ting.
1. Brevet var tykt fordi det lå med seks brosjyrer ang fødsel, barsel, nyfødtscreening og ledsager. På det sykehuset jeg absolutt ikke vil på og som jeg har sagt til legen min begge gangene jeg har vært hos han. Jeg forstår ikke hvorfor de skal gi meg de brosjyrene. Men det var ikke noe fødeplass eller noe jeg hadde fått så det er ihvertfall ikke et problem enda. Jeg kjente bare at jeg ble irritert. Det er som reklame, hater driten ut av det.

2. Det står, and I quote: "Fosterets kjønn har som regel ingen medisinsk betydning, og opplyses derfor ikke rutinemessig" i den brosjyren ang ul. Asså, hvis den personen som utfører ultralyden på meg ser hva det er for noe, men ikke sier det, da blir jeg egentlig irritert. Jeg føler de skriver det på trass. Ja, det har sikkert blitt en del fokus på å vite kjønn på oul, men dette tror jeg er pga ren uvitenhet om hva som foregår på oul. Folk bryr seg selvfølgelig om alt er bra med barnet og alt rundt. Jeg kjenner jeg blir provosert. Kan hende det er litt hormoner som utløper her, men uansett så er det unødvendig å si at det er nærmest utelukket å få vite.
Jeg skal heldigvis på time til Jordmor før oul så jeg skal spørre henne om det virkelig er så firkanta. Og at jeg uansett kommer til å spørre på oul. Blir nok ikke første spørsmålet, men det vil bli stilt.

Men uansett, det er skikkelig gøy å oppleve dette med å få brevet! Liker alle disse "første gangen" opplevelsene ;D
 
Det er sånn standard-skriv som blir sendt ut :) Tror det bare er for å folk til å forstå viktigheten med oul og at det er en medisinsk undersøkelse der du kan få nyheter du må være forberedt på. De er stortsett veldig hyggelig og sier hvilket kjønn det er - etter det "viktigste" er sett på :)
 
De brosjyrene er jo sendt med som informasjon. Jeg syns de var veldig nyttige når jeg fikk første. Da viste jeg ingen ting om det som skjedde i etterkant av fødsel.
En oul er jo for å se om babyen en frisk, ikke for at man skal få vite hva det er. Tror mange fokuserer mere på kjønn enn om barnet er friskt.
Men de opplyser om kjønn hvis du spør og de kan se det.
 
Det er sånn standard-skriv som blir sendt ut :) Tror det bare er for å folk til å forstå viktigheten med oul og at det er en medisinsk undersøkelse der du kan få nyheter du må være forberedt på. De er stortsett veldig hyggelig og sier hvilket kjønn det er - etter det "viktigste" er sett på :)
Okei, er så greit å rase fra seg her for da blir man fort roa litt ned :p hehe Jeg håper det blir en hyggelig time. Jeg skal nå ihvertfall kose meg med å se på mini mens jordmor sjekker ut alt :D Jeg vil ikke oppleve en kjip ul som noen få andre opplever.
And FYI, jeg får helt SYKT lyst på Mozzarella HVER gang jeg ser nicket ditt...det er helt dust :p
 
De brosjyrene er jo sendt med som informasjon. Jeg syns de var veldig nyttige når jeg fikk første. Da viste jeg ingen ting om det som skjedde i etterkant av fødsel.
En oul er jo for å se om babyen en frisk, ikke for at man skal få vite hva det er. Tror mange fokuserer mere på kjønn enn om barnet er friskt.
Men de opplyser om kjønn hvis du spør og de kan se det.
Nja, disse brosjyrene var for det ene sykehuset og ikke generelt. Det er nok likt på mange sykehus, men å få så mange brosjyrer for et sykehus man ikke skal føde på er for meg ubrukelig og jeg skjønner ikke meningen.
Som nevnt så er oul for å sjekke at barnet er friskt ja, men jeg ble brydd når de skriver det på den måten. Jeg føler at det er nyttig å spørre (ikke at jeg kommer til å la være å spørre ;) )om kjønnet.
Får håpe det er ei ålreit jordmor som utfører oul.
 
Du skriver ingen ting om at de brysjyrene er kun for sitt sykehus. Men det er nok rutine at de sender ut de brosjyrene. De sitter nok ikke å ser hvem som skal føde der og ikke før de sender ut disse papirene.
 
Okei, er så greit å rase fra seg her for da blir man fort roa litt ned :p hehe Jeg håper det blir en hyggelig time. Jeg skal nå ihvertfall kose meg med å se på mini mens jordmor sjekker ut alt :D Jeg vil ikke oppleve en kjip ul som noen få andre opplever.
And FYI, jeg får helt SYKT lyst på Mozzarella HVER gang jeg ser nicket ditt...det er helt dust :p

Haha, ja. Husker jeg reagerte litt på det første gangen - men forsto fort grunnen når jeg var der. Om det skulle være at de ikke klarer å se kjønnet her så bestiller jeg heller en ultralyd senere :happy: Krysser fingrer og tær for frisk baby!

Mozzarella er så DIGG :joyful:
 
Kjempespennende!:) her hadde de ingen brosjyrer.. Men føler det står det jeg trenger å vite i brevet. Hehe. Ikke noe om nyfødtscreening, fødsel og barsel.
 
Du skriver ingen ting om at de brysjyrene er kun for sitt sykehus. Men det er nok rutine at de sender ut de brosjyrene. De sitter nok ikke å ser hvem som skal føde der og ikke før de sender ut disse papirene.
Joda, det gjør jeg ;)
 
Har du fått time til ultralyd ved det sykehuset der du skal føde? Jordmoren min sa at det er en fordel. Tenkte på det siden de i så fall har lagt ved brosjyrer fra et annet sykehus, er ikke det litt rart?
 
Det samme stod i min innkallelse! "Vi ser ikke etter kjønn". Jeg ble også provosert av måten de formulerer det på. Føler at holdningen blir litt nedlatende. De aller fleste vet da at det ikke er det som er hensikten, men må da være lov å glede seg over det som en bonus. Jeg ble nesten litt usikker på om de kommer til å se etter i det hele tatt.
 
Back
Topp