Innkalling til Oslo, men ikke nevnt at parter ikke får være med

Lyestine92

Flørter med forumet
Er det flere som har fått innkalling til ordinær ultralyd hvor det ikke er nevnt at partner ikke får være med ? Håper veldig at jeg slipper å reise alene xsmile9

Det er nok informasjon om det på nettsiden til sykehuset som du kan følge med på selv :)

Ja jeg leste på nettsiden til Oslo Universitetssykehus og tolket det som at jeg må gå alene. Men har ikke noe imot å ha tolket feil dersom andre har forstått det annerledes :D

Sniker

Her kommer det sms noen dager før timen din om hvorvidt partner får være med eller ikke :)
Nå har jeg bare vært på ultralyd i Oslo, men der er er bare under spesielle omstendigheter (typ babyen er syk eller lignende) at partner får være med. Så om timen er nå før jul, ville jeg forberedt meg på å dra alene og heller blitt positivt overrasket.
Bor du på et mindre sted med lite smitte er sannsynligheten større for at partner får være med. Og er timen over jul, kan jo ting også se annerledes ut da enn nå :)
Det sto Ingenting om dette i henvisningsbrevet mitt til OUL.

Ser nå at telefonen har omkorigert oul til Oslo. Men jeg hører altså til kk Haukeland. Vet ikke hvordan jeg får endret det o_O

Sniker

Her kommer det sms noen dager før timen din om hvorvidt partner får være med eller ikke :)
Nå har jeg bare vært på ultralyd i Oslo, men der er er bare under spesielle omstendigheter (typ babyen er syk eller lignende) at partner får være med. Så om timen er nå før jul, ville jeg forberedt meg på å dra alene og heller blitt positivt overrasket.
Bor du på et mindre sted med lite smitte er sannsynligheten større for at partner får være med. Og er timen over jul, kan jo ting også se annerledes ut da enn nå :)
Det sto Ingenting om dette i henvisningsbrevet mitt til OUL.

Telefonen har selg korrigert oul til Oslo, men jeg hører til på Haukeland. Lite smitte her, men strenge tiltak etter et større utbrudd for noen uker siden. Timen er 11.02 og da er vaksineringen godt i gang og jeg håper pappaen får være med :happy:

Hos meg står det ikke at partner ikke får være med, men de formulerer deg slik: "Personer under 18 år kan ha med seg én leddager". Står på både Ullevål og Rikshospitalet sitt brev hvertfall

Da jeg var på ultralyd i slutten av august fikk ikke mannen min bli med inn.. Jeg synes det er helt forferdelig at man ikke får ha med partner inn. I mitt tilfelle satt mannen min i bilen mens jeg gikk inn alene. og alt endte med at jeg fikk beskjed om at det var for mye væske i hodet og at dette ikke var bra, så forsvant jordmor ut i 15 minutter mens jeg lå der med en dødsdom på ungen min, helt alene.. Ikke jordmor sin feil, hun måtte ut for å konsultere med noen andre og skaffe meg ny time hos en spesialist.. En ultralyd er for å avdekke eventuelle feil, og i de tilfellene dette oppdages er det helt umenneskelig å la mor være alene med denne beskjeden uten sin partner tilstede. Jeg kommer til å stå å hylgrine om de nekter meg å ta med mannen min neste gang, jeg nekter å gå igjennom det samme igjen :-(

Da vi fikk innkallelsen sto det at det kun var den gravide som fikk komme, st.olavs! Så vi drar på en privat i slutten av Januar så samboer får vært med også :Heartred

Back
Topp