Innkalling til HV, og fødsel?!

Bakemester Harepus

★Juni12`s jentemamma★Februar2014`s Miss Opptatt★
VIP
Hei alle sammen =)

I dag våkna vi med et smil om munn og koste oss, helt til vi sjekka posten.
Der var det innkalling til Heimevernet for samboern =( Han har ikke vært der de siste 4 åra pga de ikke har hatt penger eller kapasitet til det, men i år er han innkalt..

Problemet er at han skal inn 8.juni! På min termin!

Har noen av dere erfaring med dette? Fler som har det problemet? Hva skal eventuelt dere gjøre?

Det går ann å søke utsettelse, men det som er usikkert da er at siden vi ikke er gift kan han bli tvingt inn =( De prøver seg sikkert med det, pga de ikke har hatt øvelser på mange år.. Men vi skal prøve å søke.. Han har heller ikke lov og reise fra denne øvelsen hvis fødselen skulle skje.
Men merka bare at hele dagen min ble ødelagt når vi åpna brevet og så datoen =(

Beklager sutringa =( Men trenger basre å få det ut. Sitter her helt rådløs og vet ikke hva vi skal gjøre, han vil jo være med på fødselen.

Så kjedelig... Det burde jo i allefall være mulig å slippe fra om fødselen starter... Hadde ikke likt det om min mann kanskje ikke fikk være med på det..

Dette tror jeg ordner seg! Et vennepar var gjennom akkurat identisk situasjon for noen år siden. Han var utkalt på terminen. De var heller ikke gift, "bare" samboere, men det var ikke noe problem å slippe unna.

Har ingen erfaring med det, så aner egentlig ikke. Men jeg kan ikke skjønne at det ikke skulle være mer enn gyldig grunn til utsettelse Han skal jo bli pappa, og det er jo helt uavhengig av om dere er gift eller ikke. Håper det ordner seg!

Edit: En kollega av meg har forresten aldri vært på øvelse, fordi hver gang han får innkallelse til øvelse får han jobben til å skrive ett brev om at han ikke kan unnværes på jobb. Da syns jeg nok samboeren din har en bedre grunn til utsettelse ;)

off hørtes ikke så kjekt ut, forstår frustrasjonen!
jeg har ikke peiling når det kommer til dette, vil bare krysse fingrene for dere og håper det går greit!:)

Det Må jo bare gå bra. Selv de vil jo ikke ta fra en kommende pappa opplevelsen av å være der når ungen bli født. Så lenge dere søker i god tid så tror jeg dette ordner seg :) Men skjønner godt at du blir frustrert og stressa! 

Back
Topp