Innkalling til dialogmøte med Nav.

TeMar

Februar 14
Februar 2014 - Skjult forum
Februarlykke 2016
Jeg har fått innkalling til dialogmøte med Nav 16.januar, jeg har da vært delvis sykemeldt i 6 måneder pga av diverse svangerskapsplager. Jeg jobber nå 35% og har planer om å gjøre det til jeg går ut i permisjon.
Jeg går ut i permisjon den 4.februar, og ser ikke helt meningen med dette møtet når det er så nærme permisjon.
Er det noen andre her som har vært på dialogmøte eller fått innkalling, som kan dele noe om hva som foregår på et sånt møte?

I mitt tilfelle ringte nav og snakket med sjefen min . Ble enige om at det møte ikke var vits,da jeg ikke kom til å komme tilbake på jobb igjen , og da det er svangerskapsrelatert.

Jeg fikk brev fra NAV om at de droppet møte fordi de hadde fått brev fra sylehuset om at jeg ble fulgt opp der pga risikosvangerskap.

Jeg ville tatt en telefon til NAV å hørt om de ønsket å droppe å bruke tid på et slikt møte når det er snakk om noen kun få uker og det er liten mulighet eller vits i å trappe opp prosenter du jobber. Det er jo andereldes når du er gravid, da er sykemeldingen midlertidig uansett.

Jeg må innom de en tur i morgen (dersom de har åpent) for å levere permisjonssøknaden. Jeg fikk den i retur fordi rotehodet hadde glemt å signere :p. Da kan jeg høre med dem om de vil bruke tid på dette. Legen er også innkalt og vil tro hun syns dette møtet er ganske så bortkastet.

Last edited:
Legen min har gitt beskjed til NAV om at jeg er sykmeldt ut svangerskapet og at det ikke er aktuelt med noe oppfølging fra de da jeg ikke kan jobbe uansett hvilke flotte tilretteleggingsplaner de måtte ha.

Det som foregår på dialog møter er at NAV, lege og du og eventuelt andre relevante instanser snakker om hva som er dine utfordringer, hva du trenger, hva arbeidsgiver kan gjøre, hva du kan gjøre og hva NAV kan bidra med for at du skal komme raskest mulig ut i mest mulig jobb. I våre tilfeller der det bortkastet tid da vi snart er i permisjon. Brevet fra NAV blir sendt automatisk når "din dato" dukker opp. Ligger du ikke inne med planlagt permisjons periode heller er det ingen ting som stopper prosessen med å kalle deg og lege inn. Ville ringt NAV å informert om at du faktisk er i permisjon da egentlig jeg... Har du flaks så blir møtet avlyst, da det ikke vil ha noe for seg å gjennomføre det :-)

Om de ikke avlyser møtet er det viktig å møte opp slik at du ikke mister rettighetene dine.

Takk for svar damer =)

Rakk ikke innom dem i dag, så jeg svinger innum dem på nyåret og hører hva de vil.

Back
Topp