Innholdsrik JM-time :)

Sphynx

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Idag var jeg hos JM. Forrige gang og denne gang har mitt svangerskap vært utrolig "normalt" uten særlig plager og helt uten komplikasjoner.

Men i dag fant JM ut at lillebror kanskje ligger i seteleie. Han har ennå tid å snu seg, men jeg kan ikke huske at storebror noen gang gjorde det så nært slutten. Vi har da satt opp en ekstra kontroll for leievurdering om 3 uker. Jeg måtte også bestille en ordinær time hos lege for vanlig svangerskapskontroll om to uker.

Overraskende nok foreslo hun at vi skulle ringe gyn å høre om jeg skulle komme på tilvekstkontroll! :) Jeg var litt for tjukk før jeg ble gravid, men har normal glukosebelasting, kurve og fødte et relativt lite og spedt barn sist (3390 gram 1 uke på overtid, lang og tynn), så hun var litt usikker på om jeg "kvalifiserte". Heldigvis gikk sykehuset med på dette, og jeg skal på UL på fredag allerede!! :D Åh, som jeg gleder meg! :) Er jo egentlig såååå nyskjerrig på om alt er ok, hvor mye fostervann det er, om han faktisk ligger i sete/tverrleie, hvor stor han er, osv osv.... Men ettersom jeg allerede har vært på 3 private UL, hadde jeg ikke tenkt å bruke mer penger på det.

Sier ikke nei, takk til en ekstra UL, nei :D

Det med seteleie hadde jeg ikke bekymret meg for enda. Jenten min snudde seg ikke riktig vei før rundt uke 36/37, de fester seg jo også gjerne senere når man er flergangsgravid har jeg hørt. Men det er godt du får ekstra oppfølging for leievurdering da ;)

Lille her låg lenge i seteleie,men så var h*n plutselig snudd rett veg når jeg var på ul for to uker siden ;) og siden lagt den vegen.. Håper lille fortsetter med det :-)

Gøy med ekstra ul! Han snur seg nok i tide, er jo noen uker igjen ennå :)

så bra hun vil følge deg opp så godt da :-)

Back
Topp