Innhold i stelleveska

MariaS

Forumet er livet
VIP
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Novemberlykke 2016
♡Julekulene 2021♡
Hva har du i din stelleveske?
Og hvor gammelt er barnet ditt? Har innholdet endret seg mye ettersom barnet har vokst?
:)

Lillebror er 8 uker. Det er 4-6 bleier, våtservietter, gulpekluter, sårsalve, 2 bodyer, bleieposer og stelle underlag. En bleie til storesøster, ammeinnlegg, lader, mobiltelefon, mynter og en pakke drops .

Etterhvert kommer det vel mat og drikke, smekker og enda litt mer klær.

6 måneder gammel: bleier, 2 skift, inotyol, våtservietter, 2 Gulpekluter, 1 teppe, 1 rangle eller to, en smoothie pose til kriser, solkrem, lue :-)

1 år: body, bukse, bleier, kluter, skje, smoothie pose, porsjonspakke med leverpostei, mme, flaske, smokker, en leke, drops, lommebok, solhatt/lue og nøkler. Den er stort sett alltid klar til å bare ta med seg. Har og kopp med vann når vi går ut.

Til vår 2-åring kommer det litt an på; om vi bare skal på en litt lengre tur i parken/skogen/byen har vi med stellematte med våtservietter, 3 bleier og noen bleieposer, i tillegg til vannflaske og matboks. Om vi skal på en lengre tur, f.eks flytur eller en lengre togtur, har vi med de samme tingene som ovenfor pluss ekstra body, bukse og sokker (evt også tøfler), og en bok eller to og noen små leker til å underholde henne.

Skal sies at vi ikke har stelleveske og aldri har hatt det heller, vi foretrekker å bruke en stellematte med kun 2 rom, ett til våtservietter/bleiesalve/bleieposer og ett til bleiene, da dette gjør stellesakene små og nette slik at vi kan ta dem med i en hvilken som helst (middels stor) veske eller pose. Nevner det bare fordi dette gjør at vi ikke drar med oss mer enn høyst nødvendig sånn i tilfelle du lurer på hvorfor vi ikke har med oss mer stæsj :)

Innholdet i stellematten har i det hele tatt endret seg forsvinnende lite siden hun var baby, eneste forskjellen var at da hadde vi alltid reserveskift med selv på korte turer :)

Barna er 1 og 2 år og vi har dette i stelleveska til en hver tid:
4 bleier til hver
Våtservietter
Salve
En liten håndduk eller annet stelleunderlag
Vannflaske/kopp
Smoothiepose til hver, kjeks eller matboks med knekkebrød eller brødskiver
Ekstra body og strømpebukse

1,5 år, nå er det kun et skift, et par bleier og atellesaker. Hadde mye mer med før :)

Liten baby:
Stelleunderlag, bleier, våtservietter, stellekrem, gulpekluter, smokk og kos, søpleposer, hånd-desinfeksjon,helsekort, klesskift, Kleenex, leppomade og solbriller.

Større baby: bytte ut gulpekluter med barnemat på glass/smoothiepose, smekker, en tutekopp med vann og leker.

2,5 år og fremdeles det samme om vi skal noe, men barnematen er byttet ut med en matboks.

Sluttet å bruke stelleveske når hun var rundt 10-11mnd. Da gadd jeg ikke drasse med meg stellevesken overalt lengre.

Inntil da hadde jeg følgende i stellevesken;
2 skift
Sårsalve
Bleier
Våtservietter
Klut
Ekstra smokk
Stelleunderlag
Ammeinnlegg
Ei skje
Ei smekke

Nå er hun 2 år og jeg har bare et par bleier og en pakke med våtservietter i veska.

Nå som gutten er 2 år, står den fast i bilen. I den har vi nå:
3 bleier
Stelleunderlag
Et lite håndkle
Våtservietter
En liten tube med betbathen
Bleieposer
En tom vannflaske
Ekstra smokk
Smekke

Skal vi være borte en hel dag, putter jeg i:
Et skift
smoothie
Litt mat
Noen små biler

5 mndr vi har 4-6 bleier, bleieposer, stellematte/underlag, våtservietter, engangskluter, liten termos m kokt varmt vann, kaldt vann i flaske, 2 tåteflasker, MME, gulpeklut, body+ sparkebukse,ekstra smekke og smokk, noen salver, jeg har en liten mappe med ting som lypsyl, tampong ect slikt som jeg ellers ville ha hatt i egen veske.
Ser at stelleveska kan bli i overkant full...
Blir litt sånn at det er min veske også.
Rangle/ leke bruker og ligge en el to av i vogna

Er lenge siden jeg slutta med stelleveske til toåringen. Om jeg husker det og skal bort en stund slenger jeg med en bleie og en pakke våtservietter i veska eller pose under vogna. Kanskje en gulpeklut (som jeg har funnet ut at kan brukes opp som stellematter) og en bleiepose også. Skal vi være borte hele dagen tar jeg med skift og vannflaske også.

2 skift, 3 bleier, våtservietter, en gulpeklut, et par leker, salve, en smoothie eller annen mat hvis vi skal værr borte en stund.

Min er 8 mnd.

En på 2 år og en på 7 måneder. Bleier til begge, klesskift til begge, gulpeklut, mobil, lommebok, stelleunderlag og tørrservietter.

Har endret seg mye ja, til ettåringen nå er det kun bleier og våtservietter, vannflaske og kanskje en smoothiepose.

Som baby var det mme, flaske, termos med kokt vann, gulpekluter, skift, stelleunderlag, og babymat, i tillegg til det over.

Bleier, våtservietter, ett skift, og stelleunderlag. Avhengig av hvor lenge vi skal være ute hender det at jeg tar med litt niste til henne også. Ho er 8 mnd. Da ho var mindre hadde jeg også med flaske, kokt vann på termos og mme-pulver. Det trenger vi ikke lenger:)

Back
Topp