Innhold i stellekommode

Peonen

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Junilykke 2020 ♡
Vi har endelig fått kjøpt stellekommode brukt, og sparte en 1000-lapp på det :)
Hva har dere i deres stellebord? :)

Vi kommer til å ha en vanlig kommode med stellematte oppå, og så en Råskog tralle fra Ikea ved siden av.
I kommoden vil det være klær og i trallen kommer vi til å ha bleier, en bolle som kan fylles med vann, engangs tørkeservietter (eller hva det nå heter), ekstra håndkle til stellematten, tisselakenkladder (som vi har under rumpa sånn at vi ikke trenger å skifte håndkle så ofte), inotynol, en pose som vi kan kaste engangsserviettene i og klut til stump og ansikt. Får se litt hva annet det evt vil være plass til, kanskje det havner litt gulpekluter og annet ammetilbehør der også. Usikker på bleiebøtte denne gangen, tror vi bare går for å kaste de i søpla etterhvert som de kommer.
Vi må ha stelle"kommoden" på soverommet, men kan dermed trille trallen inn i stua (hvor det ikke er så kaldt) på kvelden sånn at nattlige bleieskift kan gjøres der den første tiden. Erfaringsmessig så gjelder det bare de første ukene, men barn nr.3 kan jo finne på noe helt nytt. Vil prøve å huske å legge en ekstra pysj klar i trallen tilfelle rottefelle.

Vi har hatt stellekomode til vår første som er 2år nå, og som vi skal fortsette å bruke til lillebror.
Øverste skuff har vi bleier.
Skuff 2 har vi kluter, tørrkluter, salver, kremer, badeolje, potetmel (hatt i et krydderglass) febertermometer, nesesuger og paracet.
Skuff 3 har vi hverdagsklær... pysjer, sokker, strømpebukser, bukser og bodyer.
Skuff 4 har vi badehåndklær m/hette og små håndklær til å legge oppå stellematta.

Kjøpte IKEA sitt enkleste stellebord brukt av en kollega (betalte ikke for det, bare fikk det med når jeg kjøpte bilsetet hennes;) ). Det har en enkel hylle under stellebordet. Har kjøpt en god og ny stellematte fra babydan og har håndkle eller store gasskluter oppå. På hylla under skal jeg ha bleiepakka og en plastboks med ekstra tøy til baby. Er noen supre plastbeholdere til å henge på siden av stellebordet og der skal jeg ha tørrservietter, en body, et par kluter og et par bleier. Alt jeg må ha akkurat der og da. Stellebordet står mellom vasken og badekaret på badet. I skuffen under vasken ligger stellesaker og ting vi bruker til storebror. Har en tube inotynol, neglesaks, våtservietter, ekstra bleier, babyolje, kam osv... tørrservietter er supre fordi de er billige og at det blir mindre såperbruk på babystompen.

Jeg har sydd en stellematte. Den har voksduk på innsiden og to lommer til bleier, skift, våtservietter og salve. Den blir med på tur, men kan også være med i sofaen eller senga.

Jeg har kun kjøpt stellematte :P Men planen er at vi skal kjøpe Gulliver stellebord fra Ikea. Men der kommer det til å være bleier, bodyer, våtservietter, inotyol (funker mye bedre enn sink-salve) og bleieposer til bæsjebleiene. Jeg orker ikke den sure lukta fra bleiebøtta :hungover:

Back
Topp