Innhold i påskeegg

MaiMor19

Forelsket i forumet
Jeg ser på bilder i sosiale medier at barn i ulik alder får stooore påskeegg fylt til randen med smågodt og sjokolade.

Begrenser man ikke barns tilgang til sukker, eller er det fri flyt rundt høytider som påske og jul? Hva gjør du?

Selv her hjemme hvor vi enn så lenge «bare» er to voksne er vi bevisste på dette, og kjøper ikke uhemmet inn godteri, brus og sjokolade...

Er det jeg som er sær og gammel, eller tar enkelte litt av?

De får godteri i påskeeggene, og de får det i starten av påsken sånn at de må fordele det utover uka.
Det er alltid litt mer godteri her i huset til påske, jul osv.. sånn er det hos oss:)

Vi tar ikke helt av, men de får definitivt mer godteri enn vanlig i påska

De får påskeegget i dag og det skal vare hele påska så når det er tomt er det tomt. Det er bare godteri i det men det er ikke sånn ekstra stort og det er ikke helt fullt.

Vi har mer godteri i hus til oss voksne også men ikke helt ville mengder. Mindre i år enn før, men vi skal også handle lørdag for vi har ikke handlet inn til mer enn de første par dagene av mat av ulike årsaker.

Vår er 2,5 år, får ikke sukker så hun får sund kos men får ikke frotse forde. Barn på 3,4,5,6 får store egg fylt med godt synes jeg blir feil, moderasjon og tilpasse mengden til barnets alder. De trenger ikke enorme menger, det er vi som skaper det behovet og forventinger. Men mener det når det gjeller helger, lekeland og andre høytider, kos er all for mye forbundet med godteri og pizza mm. Istedenfor å fokusere på at selve aktiviteten eller situasjonene er kos og bra nok i seg selv,

Mine har små egg og de blir ikke fylt til randen, nei :) I jula blir det mer snop, men ikke ubegrenset. Om sommeren spises det mer is enn vanlig, men stopper som regel på èn per dag.

Guttene her får en bamsecola, mini chipspose, vannballonger, og litt snop. Så de får et svært påskeegg hver men ikke kun sukker. Men hjelper ikke at jeg begrenser snopet når besteforeldrene kjøper fullstappede egg så de får 4 egg tilsammen ..
Tok det ene egget som lørdagsgodt sist helg (eldste fikk hele, minsten fikk litt - han vet ikke at det var et påskeegg, han fikk bare litt i en skål og så tok vi med litt av hans på lekeplasstur idag). Venter nok med et egg til helgen etter påske, og så har jeg ønsket noe annet enn bare snop i eggene fra mine foreldre, så vet det bare kommer litt snop derfra.

Syns det er kjekt å putte i litt annet. Uteleker som vannballonger, kritt, såpebobler, sprettball, strikk ol eller innekos som blader og spill så man kan leke og kose seg i ferien.

Mei vi begrenser ikke og det er vårt valg , skjønner ikke hvorfor andre skal ha en mening om dt

Det er ikke påsken som gjør at du blir tykk og usunn det er resten av året. Vi begrenser ikke påsken og alle får godteri

Min lille på 16 mnd fikk påskeegg med en påskekylling i (samme som i fjor), og en påskehare med fruktsnører i fra bestemoren. Det går nok mange år før hun får noe snop i det.

Vi har en for liten gutt til at det var aktuelt denne påsken,men han blir ikke å få et kilo godteri verken påske eller jul. Ser at mange gir veldig store påskeegg, men det blir ikke vi å gjøre til våre barn. Synes det får være måte på både til han og til oss, og tror ikke kosen øker fordi det er enorme mengder godteri. Andre får gjøre som de vil,men vi blir nok å gi mindre strl påskeegg enn mange.

Back
Topp