Innflytningsgaver

Hønemor <3

Forumet er livet
Desemberglede 2015
Jeg lurer litt på en ting. Flere av mine venner og bekjente har ingen siste tiden fått seg nye boliger.
Hva er det «vanlig» å bruke av penger når man kjøper innflytningsgave til:
Nære venner
Venner
Bekjente
Familie

Jeg lurer litt på en ting. Flere av mine venner og bekjente har ingen siste tiden fått seg nye boliger.
Hva er det «vanlig» å bruke av penger når man kjøper innflytningsgave til:
Nære venner
Venner
Bekjente
Familie
For meg er det mest avhengig av om jeg vet om noe de trenger eller ønsker seg. Om gaven blir i blomster og vin-kategorien, så bruker jeg mindre enn om det er noe fornuftig de vil ha.

Jeg merker jeg syns det er utrolig vanskelig. Har liksom ikke kjøpt så mange sånne gaver før. Vil ikke fremstå som gjerrig, men har ikke all verdens med penger om dagen. Jeg tenker en sånn ca. 500kr gave til nære venner. Tror du det er nok?

Jeg merker jeg syns det er utrolig vanskelig. Har liksom ikke kjøpt så mange sånne gaver før. Vil ikke fremstå som gjerrig, men har ikke all verdens med penger om dagen. Jeg tenker en sånn ca. 500kr gave til nære venner. Tror du det er nok?
Mye mer enn nok.

Det er mer enn nok ja:) kjøper ofte en plante og noe ekstra om jeg ikke vet noe de trenger :)

Nær venninne kjøpte jeg en Kahler vase (på salg), mens til en mindre "nær" venninne tok jeg med en blomsterbukett ;) Til familiemedlemmer har vi ingen tradisjon på å gi her. Men syns det er koselig til venninner. Blir enten noe pynt, blomster og/eller vin :) 300-400 kr maks!

Typiske innflyttingsgaver er vel potteplanter, konfekt, vin. Om man har dårlig råd, ville jeg heller satsa på 50-70kr enn 500kr, men det er vel gjerne når man har dårlig råd man er redd for å fremstå som gjerrig. Jeg fikk en innflyttingsgave som var en avlegger av givers egen potteplante. Den var bitteliten da, og har vokst siden. Den kostet henne sikker 25kr for potta. Når jeg ser på den nå, så tenker jeg på den som en veldig koselig symbolsk gave til et ferskt samboerskap. Det var først nå når jeg tenkte gjennom gaver jeg har fått at jeg tenkte over hvor billig den må ha vært. Hun var antagelig den gjesten på innflytningsfest som tjener best. Det er virkelig ikke prisen det kommer an på.

Eg tenker at det er mest symbolsk..satsar ofte på ein blomst. Om vi er fleire og skal kjøpe noko ilag, satsar eg ofte på gavekort på interiør-butikk.

200-250 kr.

Enig :)

Her pleier vi å kjøpe en plante, noe spiselig, en vinflaske eller lignende. Bruker vel noen hundrelapper, 200-300 alt ettersom...

Typiske innflyttingsgaver er vel potteplanter, konfekt, vin. Om man har dårlig råd, ville jeg heller satsa på 50-70kr enn 500kr, men det er vel gjerne når man har dårlig råd man er redd for å fremstå som gjerrig. Jeg fikk en innflyttingsgave som var en avlegger av givers egen potteplante. Den var bitteliten da, og har vokst siden. Den kostet henne sikker 25kr for potta. Når jeg ser på den nå, så tenker jeg på den som en veldig koselig symbolsk gave til et ferskt samboerskap. Det var først nå når jeg tenkte gjennom gaver jeg har fått at jeg tenkte over hvor billig den må ha vært. Hun var antagelig den gjesten på innflytningsfest som tjener best. Det er virkelig ikke prisen det kommer an på.

Dårlig råd har jeg nå, på grunn av jeg har en del ekstra utgifter for tiden. Men har aldri hatt det tidligere. Likevel har jeg vært redd for å fremstå som gjerrig i alle år :)

Men er enig med deg i at fokuset bør være på at gaven er symbolsk istedenfor å tenke pris ;)

Back
Topp