Innføring av fast føde

Har lært masse via gruppen på FB, men kjenner det var mer sårende enn oppløftende å lese at de fleste der ikke kaller det fullamming når man gir 2-4 ss tilsammen med grøt og/eller fruktmos tilsammen :( HS sin definisjon er fullamming sa hun sist jeg var på kontroll med han.
Joda, mange tips, men det er ikke mye som skal til før mafiaen kommer på banen og kommer med kommentarer som de kanskje kunne spart seg for:-)

Uansett, ikke heng deg opp i det!

Kjenner jeg blir forvirret av definisjonen fullamming. HS mente man kalller det fullamming om man bare gir smaksporsjoner. Hadde tenkt å kun gi mm til han ble 6 mnd, og han har ligget akkurat på kurven hele tiden (ikke over og ikke under). Kjenner jeg angrer nå på at jeg har begynt å gi han 2ss fruktmos per dag og 2 ss grøt blandet med mm per dag. Vet ikke hvorfor jeg begynte med det. Lege og helsesøster mente det bare var postitivt og føler alle rundt oss maser om når han skulle begynne med fast føde. Da lillemann i tillegg smattet og gapte da jeg spiste havregrøt så falt jeg for fristelsen. Kjenner jeg har sittet med en klump i halsen noen kvelder der jeg angrer på at jeg har gjort det. Manglet bare en mnd for å kunne si at han kun hadde fått mm og vi hadde klart å nå målet til helsedirektoratet. Dumme meg :(

Du er jo ikke dum selvom du har gitt ditt barn smaksprøver. Han var tydelig interessert og klar for det så det var nok bare lurt. Det er jo mange som starter med smaksprøver lenge før dette. Stol på deg selv og at du vet hva som er rett for barnet ditt <3

Her har ikke mini vist noen interesse for mat i det hele tatt og vi ønsker derfor å fullamme så lenge vi kan/så lenge det er anbefalt ettersom han kun viser interesse for pupp. Hadde han vist interesse for det vi spiser hadde vi nok starter med smaksprøver allerede vi også :)

Back
Topp