Innføre rutiner for dagsoving?

misty

Glad i forumet
August 2018
Har dere gjort det? Med førstemann mener jeg det gikk seg til av seg selv, men nå begynner jeg å savne å få litt forutsigbarhet på dagsovingen. Men er det slik at det egentlig ikke er noen vits i å prøve å innføre rutiner på det før de er rundt tre måneder?
Min baby sovner ikke «automatisk» ved trilling i vogn f.eks., og kan ha veldig lange våkenperioder. Men skulle gjerne hatt litt mer forutsigbare tidspunkter han sov på.
 
Lite forutsigbart på dagtid her foreløpig... første luren har ganske forutsigbart start-tidspunkt, men kan vare fra 1/2 til 3 timer...
 
Lite forutsigbarhet på både tidspunkt og varighet, men sett noen likheter på dagsovingen til ca kl 18-19 i det siste:

Alltid sove etter maks 1-1,5 time våken
Våkner som regel etter 1 time
Skal hun sove mer må jeg aktivt fange det opp rett før hun våkner og bysse i søvn igjen
 
Nei, dagsovingen kommer helt ann på hvordan natten er :)
 
Ingen faste rutiner på dagsovingen enda, men hun har i perioder en lang soveøkt på morningen rundt 9-12. Veldig opp og ned når det skjer. Ellers er det soving litt her og der. Sover godt om vi triller på tur.

Legger oss rundt kl 19/20 og sover da til 7/8 med 1–3 matinger på natten.
 
Har rutine, men ikkje heilt den eg ønskar :p

Blir trøtt etter ca 2 t våkentid. Søv 30-60 minutt. Gjenta. Blir no 4-5 lurar gjennom dagen, ofte fordelt er i til 09 - 11 - 14 - 17 - legging i seng 1930. Då sov han plutselig 3-4 timar samanhengande.

Kunne gjerne tenkt meg to lange lurar, enn mange korte. Men det kjem vel :)
 
Back
Topp