Innesko i barnehagen

Lille*Tigergutt

Glad i forumet
Siden linken fra dagbladet om for små sko har vært oppe så mange ganger nå, så må jeg jo bare spørre ett spørsmål jeg også :-) Hvilke sko bruker barna deres i barnehagen? Og hvilke sko er egentlig anbefalt?

Mini her har bare hatt slike litt tjukkere sokker med antiskli under, men aner jo ikke om det er så bra egentlig?

www.shoeszoo.com

Trenger jeg si mer?

Innesko er mest for å ha noe på beina om brannalarmen går.

Mine bruker skinntøfler.  I barnehagen der jeg jobber anbefaler vi dette eller gode sandaler (sommersko)

Linemor7 skrev:
www.shoeszoo.com

Trenger jeg si mer?

Vibrukte slike fra shoeszoo til de ble for små. Nå bruker vi noe ligende. Men mener å huske at det stod noe om at skikkelige sandaler var bra å bruke? Men det er vel ikke bra å gå med sko på beina hele dagen?

akkurat nå har han crocks, men vi foretrekker sandaler og skal kjøpe nye nå da de gamle er for små. Jeg jobber selv i bhg og vet hvor harde de gulva er å gå på uten innesko. Ikke godt.

Skinntøfler eller mokasiner fra hm..

Her bruker de ikke noe på beina inne i barnehagen, bare sokker.

Linemor7 skrev:
www.shoeszoo.com

Trenger jeg si mer?

Bruker gymsokker.. Enkelt og greit :)

der unga våres går så går så og si alle i sokkelesen

Men har sett i andre barnehager så vil enkelte ha at barna bruker skli sokker eller slike skinntøfler
andre steder forlanger sandaler eller lette joggesko har jeg sett

Jenta mi bruker Ecco sandaler. Veldig fornøyd med de. Lukket tå

Jeg jobber i bhg og brukr flipp-flopper, men hadde akkurat besøk av bedriftshelsetjenesten som knuste tanken om at det og crocs er gode innesko. Han mente at det viktiste var at skoene hadde en god hælkappe som støttet ankelen. Og at det var verd å legge penger i det! 
Personlig liker jeg best å gå på tøfler (sko) siden det ofte i løpet av dagen kommer smuler, maling og annet gris på golvet (før en rekker å feie/vaske...) 

Jeg har også en gutt på 17 mnd som har både skinntøfler og gymsokker. Etterhvert kommer vi nok sikkert til å gå over til sandaler.

Crocs er noe dritt i bhg!!! De barna som har det hos oss går med dem til foreldrene er ute av porten. Da detter de av, gjerne en her og en der, og så må de ansatte lete etter dem på ettermiddagen for foreldre som (så klart) vil ha dem på plass til neste dag...

Hun har Ecco sandaler med hælkappe! Veldig fornøyd med de, og når det gjelder sko bruker jeg heller litt ekstra penger slik at hun får bra nok sko!

Har både skinntøfler og gymsokker, men ingen av delene brukes særlig ofte.
Er visst best å gå bare i sokkene, å det er jo helt greit det :)

Gutten vår har skinntøfler fra Name It.
Vi er kjempefornøyd med dem - de sitter bra på foten og har bra antiskli.

Snuppa veksler mellom crocs og sandaler..

Sånne sokker med "såle" bruker sønnen min.

Back
Topp