Innekatt og nyfødt

Catlady1

Betatt av forumet
Junilykke 2020 ♡
Marsboerne 2023
Hei.
Nåken som vil dele tips, råd og erfaring med tanke på nyfødt og soving med innekatt i hus? :)
 
Hei.
Nåken som vil dele tips, råd og erfaring med tanke på nyfødt og soving med innekatt i hus? :)

Sniker.

Hadde to innekatter da forrigemann ble født. Var ikke noe stress i det hele tatt. Kattene var vant til å sove på eget rom og babyen lå aldri uten tilsyn når ho sov på dagtid :)
 
Sniker fra august/september

Vi har to innekatter. Vi lot ikke babyen sove uten oppsyn hvis kattene var i samme rom som henne, men de viste heller ingen interesse av å sove sammen med henne. Kattene fikk ikke være på soverommene, og vi laget egne, fine plasser rundt i huset som de kunne sove i.
Men de sov i vognene hennes når hun ikke brukte de :p

Når lillesøster kommer til høsten tenker jeg gå kjøpe en vugge å ha i stua, evt en som henger fra taket. Mindre sannsynlig at kattene vil prøve å hoppe oppi hvis underlaget er i bevegelse, enn feks å ha babynest i sofaen.
Så da kan jeg få tatt med storesøster på badet osv, mens baby sover i stua, uten å stresse så fælt.
 
Sniker fra august/september

Vi har to innekatter. Vi lot ikke babyen sove uten oppsyn hvis kattene var i samme rom som henne, men de viste heller ingen interesse av å sove sammen med henne. Kattene fikk ikke være på soverommene, og vi laget egne, fine plasser rundt i huset som de kunne sove i.
Men de sov i vognene hennes når hun ikke brukte de :p

Når lillesøster kommer til høsten tenker jeg gå kjøpe en vugge å ha i stua, evt en som henger fra taket. Mindre sannsynlig at kattene vil prøve å hoppe oppi hvis underlaget er i bevegelse, enn feks å ha babynest i sofaen.
Så da kan jeg få tatt med storesøster på badet osv, mens baby sover i stua, uten å stresse så fælt.


Trur heller ikkje våre kattar vil hoppa opp i noko som er i bevegelse nei, så å ha ei vugge som henger i taket var lurt ja :D
 
Sniker. Hadde kattenetting på da hun sov uten fult tilsyn på dagtid. Ellers sov de mye sammen i nestet hennes når vi var der. De var veldig søte sammen :happy:
 
Sniker. Hadde kattenetting på da hun sov uten fult tilsyn på dagtid. Ellers sov de mye sammen i nestet hennes når vi var der. De var veldig søte sammen :happy:
Kattenetting faktisk, visste ikkje at det var noko ein gong :bag: Men så lurt :) Blir spennande å sjå korleis kattane reagere på ho, håpe dei "godtar" ho :Heartred
 
Kattenetting faktisk, visste ikkje at det var noko ein gong :bag: Men så lurt :) Blir spennande å sjå korleis kattane reagere på ho, håpe dei "godtar" ho :Heartred

hehe, fant det ut helt tilfeldig da det hang ved siden av da vi skulle kjøpe myggnetting. Finnes til vogn og den passet også slik at vi fikk den over lekegrinda hvor hun sov en del på dagen i begynnelsen. Vi passet på at netting(både mygg og katt) satt stramt fast slik at ikke katten kunne ligge den ned.

Det gikk veldig fint i begynnelsen, men når hun begynte å gripe og bli interessert i katten trakk han seg mer unna. Det var en ung hannkatt som likte å leke, men han lekte aldri med henne. Akkurat som han skjønte at det skulle man ikke.
Lykke til :happy:
 
Back
Topp