innebytte av bil

PersilleLille

Glad i forumet
hvordan funker det? si jeg har en bil som kan bli solgt fort over 50 000kr, og jeg skal kjøpe bil en plass som tar innbytte, og jeg velger en bil til samme pris som jeg kan få for den jeg har nå..kan jeg da bruke den i innbytte?

Du kan ta den til innbytte ja:)

Men forhandleren gir deg mye mindre for bilen, enn om du selger den selv!:)

Kan ta meg til eksempel! : Vi har en touran 09 mod. 7 seter. Om vi selger den privat får vi 300.000 for den, men om vi skulle ta bilen til innbytte, så kunne dei gi max 225.000 for den.

Så det lønner seg å selge selv, om en har mulighet:) Vi var så heldige at mannen på "butikken" ville hjelpe oss med å legge ut bilen privat på finn, gratis! Slik at vi kunne få så mye for bilen som den var verdt!

Men dette var bare tips, hør med din bilforhandler:)

signerer det mamma til leah skriver...
vi ble anbefalt å IKKE ta innbytte i bil da vi kjøpte ny bil i mai...
dessverre tok det lang tid å få solgt bilen, og vi måtte gå endel ned i pris.. men sånn er det når det er plenty av samme type bil på finn...

okei, da kan jeg jo prøve å se..vil jo egentlig bare bli kvitt den jeg har, og få meg en ny...

Dollface skrev:
dessverre tok det lang tid å få solgt bilen, og vi måtte gå endel ned i pris.. men sånn er det når det er plenty av samme type bil på finn...

Er det jeg er redd for, og jeg har virkelig ikke råd til å holde 2 biler i mellom tia da:/ hmmm.
Er ett stykke unna vi skal dra å se på bil, 2 timer, har funnet bil og avtalt møte på lørdag.. men tror du de kan si noe på tlf om de vil ha min bil i innbytte?

rico skrev:
Hvis det er en privat person som sier han kan ta i innbytte kan du få det du vil ha for den. hvis han er villig til det.

F.eks du har en bil til 100 lapper og han har en bil til 100 lapper og dere velger å bytte likt.
Men om han har en bil til 100 lapper og du en som er verdt 50. så vil da han nuk ha 50 lapper i mellom og.
Slik er det ikke noe prob.

Og det er vanskeli å si om enn er interisert i en bil uten å ha sett den. Slik jeg tenker da. For enn må jo se tilstand. rust og slik blandt annet.

Men jeg har og opplevd folk som tar flyet fra tromsø for å hente en bil dem ikke har sett for å så sette seg i bilen som er kjøpt usett og kjører opp til tromsø.

Og er du redd for at du ikke har råd til å holde to biler kan du jo ta av skiltene og levere dem inn. Så kan du jo ta av forsikringa på den. og vil da ikke få noe utgifter på en bil du da ikke bruker.

ja det er jo en måte å gjøre det på...hmm..sparer jo på det..
¨men hvordan blir det når jeg skal selge den igjen da?

DeFørsteÅrene skrev:

Dollface skrev:

Er det jeg er redd for, og jeg har virkelig ikke råd til å holde 2 biler i mellom tia da:/ hmmm.
Er ett stykke unna vi skal dra å se på bil, 2 timer, har funnet bil og avtalt møte på lørdag.. men tror du de kan si noe på tlf om de vil ha min bil i innbytte?

en forhandler kan sikkert gi deg et Tja hvis du beskriver bilen greit.. de vet jo stort sett hva de vil ha, hva som går og hva de absolutt ikke vil ha :)

Det er også mange privatpersoner som ønsker å bytte bil da, eller ta en bil i innbytte pluss mellomlegg :)
En kompis av mannen byttet en bil mot en mc nå tidligere i sommer... :)

Vi bruker alltid å ta innbytte på bilen når vi kjøper ny bil, dett pga han vi kjøper biler av er god på innbytte og vi får det vi hadde solgt den for på finn. Vi har prøvd flere ganger å selge privat dette er vannskelig for vi har såpass nye dyre biler slik at folk velger heller å kjøpe de hos enn forhandler.
Så jeg hadde hørt med de om innbytte pris og så tatt avgjørelsen.
Skal du ta av skiltene kan det være vannskligere å få solgt den, dette pga det koster vell enn 1000 lapp å få skiltene ut igjen. Men alt blir jo solgt enn gang:)
Lykke til!

jeg tror jeg tar en telefon til forhandleren jeg skal til på lørdag, og hører om han kunne tenkt seg bilen jeg har nå, i innbytte:)

jeg tror jeg tar en telefon til forhandleren jeg skal til på lørdag, og hører om han kunne tenkt seg bilen jeg har nå, i innbytte:)

Jeg blei faktisk annbefalt av bilforhandleren om å selge min først selv. D gir som regel en del mindre i innbytte enn hva du kan få for den selv. Ofte blir folk sjokka over hva bilforhandlere tilbyr i innbytte pris. De skal jo tjene penger på den igjen de også!

Åssen bil har du om jeg kan spøre?

Det er mye enklere å ta en bil i innbytte da... Men nå tenker jeg å ta en bil i innbytte hos en forhandlere, og handle nye bil samme plass!
Man slipper jobben med å lage annonse, finne rett pris, være tilgjengelig til folk som kanskje er intressert, man slipper å måtte vente på penger (ikke alle biler som er like lett å selge)... Man slipper å styre med forsikring, omreg. og slikt, da forhandler ordner dette!! 
Og man slipper misfornøyde kjøpere, om man er så uheldig... 

Men dog, man kan vel tjene litt mer på å selge bilen privat. 

Back
Topp