innebygd kjøleskap vs frittstående kjøleskap

LadyMom

Gift med forumet
Vi holder på å bygge nytt hus. Vi er og blir enig om det meste. Men vi er totalt uenig om vi skal ha innebygd kjøleskap eller ei. Jeg ønsker det, for syns faktisk at det ødelegger et fint kjøkken med et stygt kjøleskap.
Han ønsker frittstående pga om det lekker, så ødelegger det kjøkkeninnredningen. [X(]

Hva har dere, hva syns dere?

Frittstående - mye enklere den dagen det skal byttes. Men så syns jeg heller ikke at det er stygt med kjøleskap.

Er bare å kjøpe et fint kjøleskap, det :P

jamen... fint kjøleskap? Det er vel enten hvitt, svart eller grått.... vi skal ha skikkelig gammeldags stil.. så i så fall kunne jeg tenkt meg ett som var litt rundt i formen. litt 50 talls.. gammelhvitt i fargen eller noe...

ORIGINAL: ladylovelylux

jamen... fint kjøleskap? Det er vel enten hvitt, svart eller grått.... vi skal ha skikkelig gammeldags stil.. så i så fall kunne jeg tenkt meg ett som var litt rundt i formen. litt 50 talls.. gammelhvitt i fargen eller noe...

Det fins jo!

ORIGINAL: merete_80

ORIGINAL: ladylovelylux

Det fins jo!

både smeg og gorenje har det [:)] google it...

ORIGINAL: Godhjerta

Enig med ham. Frittstående er mer praktisk.
Og det er da ikke så stygt. Meget vanlig del av kjøkkenet, så syns ikke det ødelegger det estetiske.

enig [:)]

Duuuh, hva med å gjøre sånn som oss??

Vi skal ha innebygd kjøkken, men kjøleskapet vi har er frittstående, men uten noen form for at det skal inn i et skap om du skjønner? Vanlig størrelse men med dekkfront.. Nå skal kjøleskapet vårt stå helt inntil veggen da.. Og vi skal ha et høgskap til stekeovn ved siden av, så slipper å tenke på noe dekksider evt!
De har fra husqverna de kjøleskapene, ta turen innom en elektrisk kjede å spør etter [:)]

tusen takk for tips å trix! [:)] Og de kjøleskapene dere har vist meg her var jo bare hot hot hot [:D]

Jeg hadde valgt innebygd.
Vi har hatt begge deler og uten tvil har det etter vår smak vært finere med innebygd. Gir en finere helhet synes jeg.

Vi har alt integrert, nytt kjøkken for 1 år siden. Jeg syns det er finest at kjøleskapet også er integrert når alt annet er det[:)]

Ett innebygd kjøleskap er dobbelt så dyrt hvis det må byttes!!

ORIGINAL: Silla_

Vi har alt integrert, nytt kjøkken for 1 år siden. Jeg syns det er finest at kjøleskapet også er integrert når alt annet er det[:)]

Samme her, bare det er 5 år siden da.. fortsatt kult!! [8D]

Vi har åpen kjøkkenløsning, så jeg hadde ikke takla å ha et frittstående kjøleskap som jeg glodde på fra sofaen.. [8D]

Vi har innebygde nå, og er fornøyd med det. Men de kan være en del mindre enn andre når de er innebygde[:)] Vi løste problemet med å ha tre stykker[8D] To vanlig kalde, et ikke så kaldt til grønnsaker og så har vi et fryseskap også, sånn at det er totalt fire dører som er kjøle/fryseskap[:D]

Vi driver å ser på nytt kjøkken her, og det som er ulempen med integrerte kjøleskap er at de er mindre volum i (iallefall ifht det vi har nå..), eneste som vi fant som vi synes var fint var et kjølehjørne (selger det på Drømmekjøkkenet), men det kosta rundt 30 000,- [:-] Så vi driver å vurderer det, men synes det var litt i drøyeste laget.. er enig med deg i at integrert er finest, men tror nok kanskje vi kommer til å ha frittstående likevel. Også siden det er mer praktisk om det skulle lekke/ryke..

ORIGINAL: Godhjerta

Enig med ham. Frittstående er mer praktisk.
Og det er da ikke så stygt. Meget vanlig del av kjøkkenet, så syns ikke det ødelegger det estetiske.

sign!!

Synes innebygd er finest, men utrolig upraktisk! Det rommer så lite! (vi har innebygd kjøleskap med fryser nederst) Så vi ordnet oss kjøkkenøy med kjøleskuffer for å få mere kjøleplass.
Altså kjøleskuffer som er like brede og dype som de brede skuffene på innredningen.
Der har vi alt av grønnsaker i den nederste skuffen. Frukt, div glass (som tacosaus, ketsjup, sennep) og melk i den øverste skuffen. Og i kjøleskapet har vi alt det andre.

Back
Topp