Inneaktivitetar. Tips?

sogn78

Forumet er livet
VIP
No har begge eller ein av gutane vore sjuke i snart ein mnd. Dei er 2 og 4,5 år. I går vart minste skikkeleg sjuk igjen, så no ser eg for meg enda ei veka heime....

Kva i alle dagar skal me finna på? No føler eg at ALT er oppbrukt.

Kom med alle dine tips til rolige aktivitetar til innebruk. Alt fra hobbyting til gøye Appar eller filmar, baking.
Blir glad for ALLE tips:)

Bake boller, kake
Lage håndavtrykk på lerret
Piknik i stua
Kino med popcorn og kinobillett
Vannlek på badet

Lage en kosekrok-bruke tepper/laken o.l. og la de lage sin egen lille kosekrok/telt eller hva de selv velger kalle det.

Hjemmelaget bowling- tomme brusflasker og nummere flaskene med tall. Så kan telle opp poeng etterpå Førstemann til en sum.

Ansiktsmaling.

Danse og kle seg ut.

Bake sjokoladekake og la de pynte.

Lage en kosekrok-bruke tepper/laken o.l. og la de lage sin egen lille kosekrok/telt eller hva de selv velger kalle det.

Hjemmelaget bowling- tomme brusflasker og nummere flaskene med tall. Så kan telle opp poeng etterpå Førstemann til en sum.

Ansiktsmaling.

Danse og kle seg ut.

Bake sjokoladekake og la de pynte.
Takk for tips:)

Er det skikkelig kaldt hos dere og det er forkjølelse og høy feber? Hvis ikke anbefaler jeg en liten tur ut bare et kvarters tid for frisk luft og miljøforandring. En kjøretur til butikken om de er såppas i form at de kjeder seg?

Baking er kanskje ikke det beste mtp smitte? Trolldeig kanskje? Først lage deig, så forme og så male. Malingen dagen etterpå så strekkes aktiviteten over flere dager.

Vannlek på badet?

Lese bok og synge sanger kan man gjerne gjøre hver dag.

Se en film om dagen for å roe ned og til avveksling mellom aktiviteter?

Besøke/få besøk av andre med samme sykdom?

Tegne
Pusle
Perle
Bygge lego
Bygge kapla el andre byggeting dere har
Rollelek med lekekjøkken/utkledningsklær
Lage blomsteroppsatser
Male på egg til påske...litt tidlig kanskje?
Male på kubbelys
Potte om planter om det trengs
La de hjelpe til med å tørke støv
Yoga for barn
Meditasjonscd for barn
Lage hytte av tepper
Lage masker av papp
Lag masse rart av papp inspirert av øisteins pappeske
Klippe ut bilder av blader og lime på ark

Sjekk ut idebank for foreldre på Facebook

Er det skikkelig kaldt hos dere og det er forkjølelse og høy feber? Hvis ikke anbefaler jeg en liten tur ut bare et kvarters tid for frisk luft og miljøforandring. En kjøretur til butikken om de er såppas i form at de kjeder seg?

Baking er kanskje ikke det beste mtp smitte? Trolldeig kanskje? Først lage deig, så forme og så male. Malingen dagen etterpå så strekkes aktiviteten over flere dager.

Vannlek på badet?

Lese bok og synge sanger kan man gjerne gjøre hver dag.

Se en film om dagen for å roe ned og til avveksling mellom aktiviteter?

Besøke/få besøk av andre med samme sykdom?

Tegne
Pusle
Perle
Bygge lego
Bygge kapla el andre byggeting dere har
Rollelek med lekekjøkken/utkledningsklær
Lage blomsteroppsatser
Male på egg til påske...litt tidlig kanskje?
Male på kubbelys
Potte om planter om det trengs
La de hjelpe til med å tørke støv
Yoga for barn
Meditasjonscd for barn
Lage hytte av tepper
Lage masker av papp
Lag masse rart av papp inspirert av øisteins pappeske
Klippe ut bilder av blader og lime på ark

Sjekk ut idebank for foreldre på Facebook

Oi, tusen takk for mange gode tips! :)
Minstemann har høg feber og hovne lymfekjertlar på halsen, så han får ikkje ut viss me ikkje må på sjukehuset igjen, men skal snike meg ut med eldstemann som er frisk:)

Trolldeig har me ikkje prøvd enda, det trur eg me må laga. Kva maling brukar me til å male den med? (Er ikkje så veldig kreativ, så sånne ting er eg heilt blank på)
Kva maling maler me på kubbelys med?
Takk igjen:)

Oi, tusen takk for mange gode tips! :)
Minstemann har høg feber og hovne lymfekjertlar på halsen, så han får ikkje ut viss me ikkje må på sjukehuset igjen, men skal snike meg ut med eldstemann som er frisk:)

Trolldeig har me ikkje prøvd enda, det trur eg me må laga. Kva maling brukar me til å male den med? (Er ikkje så veldig kreativ, så sånne ting er eg heilt blank på)
Kva maling maler me på kubbelys med?
Takk igjen:)
Både trolldeig og lys maler man med vanlig vannmaling. Begge deler kan man også strø glitter på når malingen fremdeles er våt.

Back
Topp