Inne-aktiviteter for barn

Lykke-15

Blir kjent med forumet
Hei, jeg jobber på en sfo og på fredag skal jeg ha med meg ei gruppe barn for å gjøre en aktivitet.
Aktiviteten må passe fra alderen 6 år. Har dere noen forslag til hva jeg kan finne på?

Lage noe gøy i fimoleire? Det er en hit her i huset om dagen. Feks kan du om du har blyanter (trefargede, ikke med "maling" utenpå) og fimoleire, la barna rulle bittesmå kuler i leire i ulike farger, "kline" disse tett i tett på blyantene. Når blyanten er dekket helt, ruller de de litt (som et kjevle, liksom), og så steikes de i ovnen i 30 min i huskerikkehvorlenge (sjekk pakka). Evt kan de lage små "medaljonger" enten til smykke eller om du har nøkkelring - til nøkkelring. Lage en runding i fimoleire, dekorere med forbokstav og annen pynt, husk hull til snor/ring.

Du sier ikke noe om hvorvidt det er en bordaktivitet du tenker på eller om det like godt kan være en fysisk aktivitet. Hvis det er bordaktivitet er trolldeig veldig kjekt, du kan bake, male, perle eller spille et spill (avhengig av hvor mange det er snakk om).

Ellers er det jo kjekt med de gode, gamle lekene også, dersom du har tilgang til gymsal e.l. "Slå på ringen", "Alle mine kyllinger, kom hjem", "Rødt lys" osv

Back
Topp