innbytte bil hos forhandler (til en billigere bil)

pandalise

Gift med forumet
Noen som har gjort det??

Er usikker på å selge bilen privat, så tenkte å levere den inn til innbytte i en billigere bil.. Vi har kjøpt hus, og er drit lei den store st.vogna vår.. Har lyst på en liten sedan/5dørs kombi istede, og en med litt mindre utgifter..

som regel får man igjen mer ved å selge bilen privat da :)

er jo bare å passe på å skrive kontrakt, naf har en standarkontrakt som er fin og bruke.. gjør at kjøper ikke like lett og komme til deg ved senere feil og mangler..

hvorfor er dere usikre på å selge bilen privat??
hva slags bil er det??

Den vesentlige forskjellen på å bytte inn hos forhandler fremfor å selge privat, er jo at forhandlere betaler langt under listepris. Hadde uten tvil prøvd å solgt den privat først, så evt. byttet inn med forhandler om ingen ville ha den, og det "hastet".

Bare signerer det som allerede er sagt, man taper på innbytte. Samboeren min som er av det late slaget, byttet inn vår 1 år gamle bil (som kostet nærmere 500 000 ny) + en påkostet 3 år gammel varebil, og fikk ikke 300 000 til sammen for de to en gang. Endte opp med å låne 100 000 for å kunne kjøpe den nye bilen til litt over 400 000 på kampanje. Han er av typen der alt må skje med en gang når han har fått for seg noe, dessuten så gidder han ikke styre med å selge ting selv. Selg bilen selv om dere har mulighet til det. Jeg har ikke peiling på bil så var uaktuelt for meg å ordne bilsalg.

Snakket med forhandler idag, og de anbefalte de og å prøve å selge den privat først 
 Er usikker fordi jeg "årker" ikke mye styr, men bli å legge den ut på finn først.

Bilen har en skade, og tenkte det var bedre å høre med forhandler, men absolutt ikke 

Det viktigste som vi la vekt på når vi solgte bilen til mannen (rundt 350 000)

Legg frem alt du har av dokumentasjon- servicebevis ol

Vær ærlig om feil/mangler ( løgn kan koste deg dyrt i ettertid)

Pass på at selger ikke prøver bilen uten at du har "sikkerhet", eks sett kopi av id, tlfnr, bilnøkler til hans bil eks.

Pass på at når du selger bilen, at det er en hverdag, slik at du får sjekket om betaling er OK i bank, levert salgskjema hos biltilsynet ol (omreg. ikke han den og krasjer eks "eier" du bilen)

Ta GODE bilder, ren bil selger bedre enn en skitten!
Lag en god annonse.

Ha tålmodighet! :)

Back
Topp