Innbilt svangerskap?

Spirevipp

Forelsket i forumet
Hei. Har til nå mest sniktittet her inne på forumet, men i dag er jeg så urolig i kroppen at jeg bare må få det ut om noen vil lese. Jeg er nå i uke 12+5. I går var jeg hos lege der det ble tatt blodprøver , målt blodtrykk samt at jeg leverte inn urinprøve. Ingen andre tester ble gjort og fikk ikke tilbud om å forsøke å finne noen hjertelyd eller undersøkt på annen måte. I dag så jeg at jeg hadde et ubesvart anrop fra legekontoret som kom inn en halvtime etter deres stengetid og jeg fikk da ikke ringt tilbake. Begynner å innbille meg at jeg kanskje ikke er gravid likevel.. Hva er det de ringer etter stengetid for å si? Kjenner meg ikke spesielt gravid om dagen heller. Det meste av kvalmen Og trøttheten har gitt seg nå. syns det er litt ubehagelig å tenke på om jeg plutselig må gi kontrabeskjed til hele verden om at det hele bare var innbilning. Å, jeg går på veggen snart! Er vel uansett bare å smøre seg med tålmodighet da..

Hei du!

Skjønner godt at du føler det du gjør. Det er helt normalt å tenke sånn som deg og spesielt hvis man har lite symptomer. ;) Jeg var på kontroll hos legen i uke 12, tok blodprøver bare. Men så lenge du har fått en positiv graviditetstest og du ikke har hatt noen kraftige/vonde blødninger så er nok alt i skjønneste orden. ♡ Jeg har også tenkt tanken altså :D Hva hvis det ikke er noe inni der. Men det var det, var på en tidlig ultralyd i forrige uke.

Klarer du å kjenne om livmoren har vokst til skambenet eller over? :) (hvis du ikke gjør det så er det helt normalt, man kan kjenne fra uke 12 og utover)

Legen hadde sikkert glemt å fortelle deg noe/si noe.Hadde det vært noe pga blodprøvene eller de andre prøvene så er det for tidlig med svar.Og hadde det vært noe galt under undersøkelsen så hadde han sagt det med en gang.han kan se et bankende hjerte uten å høre det.Sikkert ikke noe alvorlig.Prøv å slappe av.Det med å miste symptomene i den perioden er vanlig.

Helt enig med dere over. Helt sikkert bare noe h*n glemte å si til deg, eller noe svar på noe vitaminer du kanskje bør ta? Ikke engste deg, men forstår deg veldig godt, jeg også sitter å lurer på om det er noe inni magen... Hold oss oppdatert imorgen og forsøk å tenk på noe annet, selv om det ikke er lett<3

Hei du!

Skjønner godt at du føler det du gjør. Det er helt normalt å tenke sånn som deg og spesielt hvis man har lite symptomer. ;) Jeg var på kontroll hos legen i uke 12, tok blodprøver bare. Men så lenge du har fått en positiv graviditetstest og du ikke har hatt noen kraftige/vonde blødninger så er nok alt i skjønneste orden. ♡ Jeg har også tenkt tanken altså :D Hva hvis det ikke er noe inni der. Men det var det, var på en tidlig ultralyd i forrige uke.

Klarer du å kjenne om livmoren har vokst til skambenet eller over? :) (hvis du ikke gjør det så er det helt normalt, man kan kjenne fra uke 12 og utover)
Takk for svar. Ja jeg kjenner at det er noe der som virker større og strammere, og det er litt ømt å trykke på. og jeg har jo gått litt opp i vekt og hatt de vanlige symptomene, så det er vel bare hormonene som holder fest i hjernen. Men det er lett å føle seg litt alene i usikkerheten når den kommer snikende sånn. Satser på at det ordner seg. Litt lettere ble det nå i allefall, så takk for det.

Takk for svar. Ja jeg kjenner at det er noe der som virker større og strammere, og det er litt ømt å trykke på. og jeg har jo gått litt opp i vekt og hatt de vanlige symptomene, så det er vel bare hormonene som holder fest i hjernen. Men det er lett å føle seg litt alene i usikkerheten når den kommer snikende sånn. Satser på at det ordner seg. Litt lettere ble det nå i allefall, så takk for det.
Det er faktisk omtrent sånn det føles her også, selv om jeg har vært på UL. Kjenner at noe vokser nedi der og lagt på meg to kg, så det er i det minste noe ;) Det blir bedre når vi begynner å kjenne spark og liv i magen, da er vi hvert fall sikre! :) Dette går bra. Kos deg med at kvalmen og trøttheten har blitt borte. :)

Helt enig med dere over. Helt sikkert bare noe h*n glemte å si til deg, eller noe svar på noe vitaminer du kanskje bør ta? Ikke engste deg, men forstår deg veldig godt, jeg også sitter å lurer på om det er noe inni magen... Hold oss oppdatert imorgen og forsøk å tenk på noe annet, selv om det ikke er lett<3
Tanken om vitaminer har streifet meg ja.. Blitt litt vel mye frossenpizza i det siste, og det går vel ikke akkurat under kategoriene variert og næringsrik kost.. Jeg ppster en oppdatering.

Tipper det er jern eller noe på urinprøven :) ikke bekymre deg!

Enig med hun over her. du har nokk sikkert bare en UVI eller lite jern. Jeg hadde begge deler etter min kontroll i uke 11.

Kanskje legen glemte å spøre om ønsket fødeplass? De sendte inn søknad for men etter første legetime.

Kjære deg, legen skulle helt sikkert bare si i fra om noe "trivielt". Skjønner veldig godt at hjerter stopper opp når man ser at legen har ringt, hadde blitt urolig selv - men som sagt var det nok ikke noe alvorlig :) håper du har fått en god natts søvn, og at du får avklart med legen raskt i dag.

Høres akkurat ut som meg. Ble gravid plutselig etter å få beskjed om at jeg ikke kunne få flere på egen hånd, pga pcos. Så har innfunnet meg med det for 3-4 år siden.. Har ikke hatt kvalmesymptomer denne gangen, noe jeg har hatt med de to første guttene, og som jeg forbinder med å være gravid.. Er trøtt, hormonell, har ømme bryster, og kan kjenne livmoren opp mot navelen, har ligamensmerter , har ikke hatt magesmerter eller blødninger. Er allikevel ikke sikker på ar jeg er gravid, hehe. :) Må være hormonene som spiller meg et puss ;) Skal på TUL i morgen, så forhåpentligvis så får jeg se et friskt barn der, så jeg kan senke skuldrene litt :)

Har du fått snakket med legen idag?

Hei igjen og takk for mange gode, støttende og beroligende ord. Det hele dreide seg om at det hadde skjedd noe med prøvene jeg leverte hos legen på tirsdag, så jeg rett og slett ned og levere nye. Så da var det hormonelle hysteriet sannsynligvis helt ubegrunnet denne gangen.

Det var det jeg sa,sikkert ikke noe å bekymre seg for. Men skjønner selvsagt at du var bekymret.
Det er jammen meg mye vi bekymrer oss for i de 9 mnd vi går gravide :p hehe

Back
Topp