Innbilt svangerskap.

Mayb31

Elsker forumet
Har noen hørt om innbilt svangerskap hos mennesker.
Jeg hørte om ei som ble gravid, og etter ca 12 uker så begynte hun å blø, dro til sykehuset og på ultralyd så viste ikke noe foster, men livmoren hadde vokst og der var en pose inni livmoren...der barnet egentlig skulle vært.
Hun hadde også hcg i blodet.
Hun gikk igjennom en SA,men legen sa at siden det ikke viste foster på UL og hun var helt sikker på at ikke noe foster hadde kommet ut at dette måtte være kroppen som innbilte seg at den var gravid.
Jeg forstod dette slik at dette ikke hadde noe med hennes "psyke" å gjøre,men at noen opplever nettopp dette. At en eller annen "kjemisk" reaksjon skjer og kroppen tror den er gravid alle tegn kommer men fosteret uteblir.

Noen som har hørt om dette før?

Har hørt om sånne tilfeller jeg også og jeg synes det er kjemperart.
Hvordan kan på en måte kroppen innbille seg at man er gravid? Forståelig at mennesker gjør det, men at faktisk kroppen gir fra seg samme symptomer og slikt er veldig rart..
Akkurat som om kroppen lever et helt eget liv der ikke "vi" er innblandet [:D]

Ja jeg også synest dette er så rart,men jeg tenker litt på den SA'en jeg hadde i julen.
Jeg har aldri fått påvist noe foster på UL, jeg har ikke sett noe som jeg VET var fosteret som kom ut, bare noen "poser" som så ut som egg.
Legen sa at de gikk utifra at dette var svangerskap utenfor livmoren siden foster ikke var påvist på UL, men så tenker jeg...kan jeg har vært igjennom noe sånt?
Jeg følte meg aldri gravid. Bare visste det da mens uteble og hcg ble påvist.

Om jeg har vært borti noe sånt så tror jeg at jeg ville følt meg som en skrulle.
Ville liksom følt at alle tror det har noe med hode å gjøre,men jeg VET at hos meg så var hode innstillt på at jeg ikke var gravid,men s kroppen var innstillt på noe annet.

Hum...ja ja,er jo ikke sikkert at jeg har vert borti det der da,men man tenker jo sitt!

Jeg tror det er ganske sjeldent dette skjer da, så jeg tror vel kanskje legen kan ha hatt rett, men man vet vel aldri? Men jeg tror faktisk at når kroppen innbiller seg en graviditet så er nok personen ganske innstilt på at den er gravid også. At man kasnkje innbiller seg det så kraftig at det gir utslag i hvordan kroppen blir hvis du forstår?

Ja Panterinnen, det er sånn jeg tenker også...

Nei de hadde nok sakt det til meg om dette var tilfellet!

Merkelig er det jo uansett da!!!

ja det har jeg hørt om....det skjer faktisk oftere enn vi tror og vet og det fullt mulig.jeg vet om noen som har opplevd det.

Vet du noe om de fikk forklart hvorfor det skjer?
Er det i hue eller kroppen?

det vet jeg ikke..men mener å hørt at hvis en kvinne ønsker sterkt å være gravid så får hun kroppen til å tro det også.så blir vel begge deler kanskje?

Ja det er liksom det jeg tror jeg har hørt også.

Men da tror jeg ikke det er det jag hadde.
Ikke det at jeg ikke ønsket å bli gravid,men jeg hadde ikke planlagt det og forstod det ikke før mens uteble og følte meg deretter ikke gravid.

Back
Topp