Innbilt svangerskap? Gravid? Hva skjer?!

Nysgjerrig skeptiker

Forelsket i forumet
Heisann, håper noen kan hjelpe meg å tenke litt fornuftig her.

Viktig bakgrunnsinfo:
Går på Slinda (gestagen pille), har gjort det siden sommer 2023. Har de 4 siste mnd hatt ganske stabil syklus. Men siste mnd har vært rar, har følt «fantomspark» i magen nesten daglig men det stoppet for ca én uke siden.
Vi hadde sex 27 juni og mensen er 4-5dager forsinket. Han kom ikke inni meg.

Tok graviditetstest i går, både make sure strimmel og CB ultra early(?) digital som viste negativ.

Jeg har følt at jeg har hatt mensen en liten uke, men ingen blødning.

Symptomer:
Hadde løs mage en kveld (kommer ofte før mensen)
Har mye murringer i magen
Mye verking i korsryggen
Føler meg annerledes (men ikke ømme pupper)
Innimellom får jeg intens kvalme men som gir seg med rolig pust, og avslapping.

Etter forrige «mens» blødning hadde jeg noen få dagers opphold og så mellomblødning (spotting) i 9(!) dager.
Kan dette da forskyve min forventede mens med like mange dager?
Eller kan kroppen ha bestemt seg for at jeg ikke videre skal ha «mens»? Vet noen ikke får det på prevansjon pille, men jeg har jo fått det månedlig siden oppstart på pilla.

Sååå…
1: hva er sjansen for graviditet når han ikke kom inni, og jeg går på pilla?
2: hvis dette er et såkalt innbilt svangerskap, hvordan kommer jeg meg ut av det?
Det er utrolig slitsomt å ha disse symptomene som tapper meg for energi.
 

Vedlegg

  • IMG_1364.png
    IMG_1364.png
    210,5 KB · Visninger: 35
  • IMG_1365.jpeg
    IMG_1365.jpeg
    789,7 KB · Visninger: 30
Med negative tester, hoppe av i svingen og p-pille vil jeg tenke at oddsen er svært lav for graviditet nå. Noen ganger er syklus annerledes, det er helt normalt og kan skje alle
 
Som B82 sier skal det svært mye til for å bli gravid når du tar pillen og han ikke kom inni. Jeg har opplevd flere ganger det som du beskriver, men har alltid tatt regelmessig graviditetstester (som alle var negative) til mensen kom. Det var min måte å innse at jeg ikke var gravid på. Syklusene endrer seg ofte, er ikke godt å bli klok på dette. Vet ikke om det er innbilt svangerskap, men prøv å ikke tenke for mye på det. Mensen kommer når den er klar.
 
Back
Topp