Innbilt gravid?

RoXXy

Betatt av forumet
Ok, sikkert sært, men her kommer det:
Leser utallige tråder om alle som er redd for å miste, forståelig nok.

Min store frykt er ikke å miste (selv om jeg så klart tenker på det også), men at hele graviditeten bare er innbilt fra min side! Sykt? Sikkert, men jeg kan vel umulig være den eneste som tenker sånn?

Ja, jeg har testet meg hjemme, tre eller fire ganger. Mistet tellingen. Men jeg er redd for at jeg har lest av testen feil eller at testen slo ut feil. Har ikke testet meg hos lege eller fått det bekreftet fra annet hold, så jeg kan liksom ikke tro at det er noen der inne!

Har minimalt med symptomer, noe som for alle jeg forteller det til, inkludert helsepersonell, får dem til å gratulere meg:confused: Men jeg vil jo føle meg gravid jeg også! Kan bare ikke fatte at det skal være så "enkelt" for meg å være gravid. Er jo helt som normalt.
Tenk om det ikke er noe der inne?
Begynner å forstå mer av disse gale damene som dukker opp i sære dokumentarer på FEM: I didn't know I was pregnant.
Ja det er faktisk mulig å ikke oppdage noe, fortrenge eller til og med glemme, det begynner jeg å skjønne!

Er i uke 11+3 nå så det burde begynne å gå seg til, men neida.
Jo nærmere jeg kommer første ultralyd om 8 dager, jo mer tenker jeg på skrekkscenarioet.
Legen setter i gang undersøkelsen, og skjermen viser ingenting! Hun klør seg litt i hodet og ler: "Men her er det jo ingenting! Hva er det du går rundt og tror? At du er gravid?? Haha...nei her er det tomt som i graven! Kom deg hjem og ta et glass vin!"

Jeg er sikkert gravid og koko i tillegg, men please....det må da være fler av oss som tenker slik? Noen?

Hehe, jeg var nok litt som deg i starten. Nå har jeg vært på to ultralyder, så har jo fått bekreftet at det er noe der.

Men jeg ringte legen og ba om blodprøver for å faktisk bekrefte at det var noe der. Han sa det var heeeelt unødvendig, og at jeg måtte stole på hjemmetestene.
Så ja... hjemmetestene hadde rett! Det er noe i magen min.

Det er nok noe hos deg også skal du se :) Noen er nok bare litt heldigere enn andre når det kommer til symptomer. Kos deg :)

Tenker litt sann her også, selv om jeg har en del symptomer. Test positivt hjemme og med lege etter knappe fem uker. Har sagt hele tiden at jeg ikke skal ta TUL for vi uansett ikke har kontroll på å miste eller ikke.

Meeeen i dag så var jeg hos lege og fylte ut alt papirarbeid og så etter det tenkte jeg så mye på at jeg må vente helt til uke 18-20 og så tenk om jeg kommer dit og der ikke er noe.

Så ja jeg har bestilt TUL til når jeg er litt over uke 12 :) bare for å få bekrefta om der et noe inni her eller om alt er innbilning.
Av ulike grunner er det nå mange som vet at jeg er gravid og skrekken er om en må si oj jeg var visst ikke gravid allikavel :)
Hehe jaja vi får da vite det før eller senere...

Tenker litt sann her også, selv om jeg har en del symptomer. Test positivt hjemme og med lege etter knappe fem uker. Har sagt hele tiden at jeg ikke skal ta TUL for vi uansett ikke har kontroll på å miste eller ikke.

Meeeen i dag så var jeg hos lege og fylte ut alt papirarbeid og så etter det tenkte jeg så mye på at jeg må vente helt til uke 18-20 og så tenk om jeg kommer dit og der ikke er noe.

Så ja jeg har bestilt TUL til når jeg er litt over uke 12 :) bare for å få bekrefta om der et noe inni her eller om alt er innbilning.
Av ulike grunner er det nå mange som vet at jeg er gravid og skrekken er om en må si oj jeg var visst ikke gravid allikavel :)
Hehe jaja vi får da vite det før eller senere...

Godt å høre at jeg ikke er helt koko:)
Jeg har vært hos både lege og jordmor, men de ville ikke ta noen tester og mente det var helt unødvendig også.

Ultralyden i uke 12 er første ordinære ultralyd for meg som bor her i Spania. Synes jeg har vært veldig tålmodig som venter "så lenge", så forstår godt at dere er mange som bestiller tidlig ultralyd i Norge.

Er nok ganske vanskelig å tro og ta inn over seg, men det er virkelig sant at symptomene man har i begynnelsen bare er noe dritt, du må bare nyte å føle deg normal så lenge du kan. :)

Testen lyver ikke! :)

Er nok ganske vanskelig å tro og ta inn over seg, men det er virkelig sant at symptomene man har i begynnelsen bare er noe dritt, du må bare nyte å føle deg normal så lenge du kan. :)

Testen lyver ikke! :)

Testen lyver ikke!
Det er så godt å lese:)

Den siste testen jeg kostet på meg var en Clearblue og der stod det jo klart og tydelig "gravid"!:D

Godt å høre at jeg ikke er helt koko:)
Jeg har vært hos både lege og jordmor, men de ville ikke ta noen tester og mente det var helt unødvendig også.

Ultralyden i uke 12 er første ordinære ultralyd for meg som bor her i Spania. Synes jeg har vært veldig tålmodig som venter "så lenge", så forstår godt at dere er mange som bestiller tidlig ultralyd i Norge.

Heldig du da som får den UL i uke 12, hadde vært veldig greit for alle egentlig å få et bilde på det som en føler litt men ikkje kan se :)

Vi må vel takke for at vi ikke er sengeliggendes dag og natt :)

Jeg hadde det sån helt til jeg fikk se med egene lyne at der var en litn dott med et bankende hjerte på ultralyd hos jordmor :)

Jeg ler meg fillete av disse gravide hjernene våre :P alt det vi tenker på! Helt utrolig ;)

Selv har jeg sett enn livlig liten bamsemums på skjermen :P men pga bamse utseende. Drømmer jeg ofte at jeg føder en bamse :D alla Ted fra de der filmene..
Å eneste jeg tenker er at nå blir storebror glad, som får en ny bamse som lever :P

Jeg kjenner meg veldig igjen i det du sier! Har gått en stund nå uten særlig med symptomer, men prøver å trøste meg med at det bare er bra!

Tenker akkurat samme jeg og! Dvs. redd for å miste jeg og, men aller mest redd for å komme på TUL i morgen og legen sier at "nei her var det jo ingenting!" Hva man skal bekymre seg for...

Eg kjenner meg og så igjen i dette, veldig glad vi skal ha TUL :happy: Treng å sjå at det faktisk er ein baby der:happy:

Har også hatt disse tankene.. enda jeg er kjempetrøtt og kvalm og masse symptomer... på de "gode" dagene så kan jeg reverte tilvake å tenke at "dette er nok bare innbildt likevel, tenk så flaut å måtte forklare for alle som vet".. så får jeg bilde av en stakkarslig hund med innbildt drektighet.. har alltid synes så synd på de :wacky: gleder meg til TUL, da blir det mer virkelig..

Haha jeg kjenner meg igjen. Hadde første svangerskapskontroll i dag og var skikkelig nervøs da jeg ventet på svaret fra graviditetstesten:p Men, det var ikke noen tvil sa hun.

Har også hatt disse tankene.. enda jeg er kjempetrøtt og kvalm og masse symptomer... på de "gode" dagene så kan jeg reverte tilvake å tenke at "dette er nok bare innbildt likevel, tenk så flaut å måtte forklare for alle som vet".. så får jeg bilde av en stakkarslig hund med innbildt drektighet.. har alltid synes så synd på de :wacky: gleder meg til TUL, da blir det mer virkelig..

Kjenner meg igjen! Tror jeg begynte å tenke på dette mest etter at de første av familie og venner fikk vite om graviditeten. Da slo det meg: "Shit! Tenk om jeg har tatt feil! Også har folk begynt å glede seg og gratulere og slikt!"

Back
Topp