Innafor å gå hjem?

Freshman

Andre møte med forumet
Har en jobb som krever mye, og har mye ansvar for både personell og arbeid.

Formen i dag er skikkelig slapp, veldig kvalm og rett og slett sliten. Klarer ikke å konse :meh:

Har skikkelig lyst til å gå hjem. Men samtidig så føler jeg på det at jeg er jo ikke syk, og "bør" klare en vanlig arbeidsdag.

Hvordan gjør dere dette? Og hva sier man om man eventuelt går hjem?

jeg har tatt litt avspasering de verste dagene og jobber heller litt lengre når formen blir bedre :) føler meg ikke syk-syk, men dårlig kons, uggen og sliten. Blir jeg kjempedårlig over tid tar jeg det heller med sjefen og finner en ordning heller enn å gå til legen i første omgang. Greit å unngå sykemelding så langt det går, og man har krav på tilrettelegging.

Formen i dag er skikkelig slapp, veldig kvalm og rett og slett sliten. Klarer ikke å konse :meh:

Har skikkelig lyst til å gå hjem. Men samtidig så føler jeg på det at jeg er jo ikke syk, og "bør" klare en vanlig arbeidsdag.

Jeg har også tenkt at jeg bør klare og har en jobb hvor du står, går og løfter hele dagen. Gikk på en liten smell der! 50% sykemeldt nå:grumpy:

Greit nok at graviditet ikke er en sykdom. Men det er en haug av sykdommer som kan komme pga graviditet. Som f. eks oppkast, kvalme, bekkenløsning, lavt blodtrykk/slapphet osv.. Gå derfor hjem med god samvittighet når du føler deg dårlig. Bare fordi det er en graviditet som er grunnen til at du føler deg dårlig så skal du fortsatt kunne føle deg dårlig og gå hjem.

Last edited:

Jeg ville gått til legen og spurt om gradert sykemld. Arbeidsgiver kan få refundert sykepenger når du er borte pga svangerskapsplager:happy:

Back
Topp