Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
De fleste offentlige klinikker setter kun inn 1 egg på ferskforsøk. Om de fryser 2 og 2 sammen og begge overlever opptining kan de sette inn begge. På siste offentlige forsøk setter de ofte inn 2 egg på ferskforsøket dersom det ikke er noe som tilsier at det ikke bør gjøres (sykdom osv..).
På private klinikker kan de sette inn 2 egg uansett dersom ingenting tilsier at du ikke bør det (sykdom osv..)
Skal spørre om det selv på siste forsøk nå, tenker jeg spør på første kontroll og tar det fra der. Spør sikkert flere ganger og flere leger så det ikke bare blir muntlig i forbifartenHei, Har noen her fått satt inn 2 egg på St.Olavs? Hvem kan jeg eventuelt spørre der?
Unnskyld kupping. Men betyr det at sjansen er stor for innsett av 2 egg hos meg (om vi har 2 så klart) da det er siste offentlige?
Spørs vel hvilken klinikk osv... men på Riksen setter de ofte inn 2 på siste ferskforsøk hvertfall (jeg kan jo ikke garantere noe, men dette er mitt inntrykk).
Jeg fikk satt inn 2 ferske nå på mitt siste offentlige forsøk [emoji5]
Er Porsgrunn jeg går til.. Får høre litt med deMen hittil har vi jo bare hatt 1 egg å ta av begge rundene..
Vi lufta det for dr E nå ved forrige ma, og det virket ikke veldig usannsynlig hvertfall, bare husk å spørre, ogspørre igjen [emoji5]
Er Porsgrunn jeg går til.. Får høre litt med deMen hittil har vi jo bare hatt 1 egg å ta av begge rundene..
Får håpe du har to å sette inn denne gangen da [emoji5] også kan vi jo håpe at du får noen på frys til søskenforsøk også [emoji8]
Men er det ikke større sannsynlighet for graviditet ved innsett av blastocyst enn å sette inn to egg? Vet det er noen klinikker som ikke dyrker noe særlig til blasto altså.
Legen jeg hadde på riksen sa da jeg spurte om det samme, at enten så fester det seg eller ikke uansett om det er blasto eller 2 dagers..hun sa og at jo fortere egget/eggene kommer i livmoren jo bedre er det.. men ser jo det er endel privatklinikker som dyrker til blasto..hadde vært fint å se noe statistikk på om det er større sjanse for graviditet med blastocyst eller 2 dagers eggMen er det ikke større sannsynlighet for graviditet ved innsett av blastocyst enn å sette inn to egg? Vet det er noen klinikker som ikke dyrker noe særlig til blasto altså.
Det er vel mange faktorer som skal stemme vil jeg tro for at det blir en baby av det tilslutt.. han ene labfyren på riksen sa til meg da han kom inn når vi hadde den siste samtalen før det siste forsøket at denne gangen skulle de prøve å stikke eggene på en annen måte da han trodde de hadde stikket feil i forhold til mine egg tidligere?! (icsi) hadde visst noe å si det også..trodde alt skulle være enkelt jeg med assistert befruktning helt til man står oppi det selv å det føles som et sjansespill om det vil gå eller ikke..men må si at på riksen så er det kaos..så mange forskjellige leger man får hele tiden å forskjellige meninger blant leger i forhold til medisinering..hadde jeg vist alt jeg vet i dag hadde vi nok gått privat i stedet. Men etter en oppvask der forrige gang så fikk jeg kun 1 lege med et opplegg som jeg var enig i og da satt denJeg kan nevne at jeg har satt inn 10 egg tilsammen: (1-2-1-1)(1-1)(1blasto)(2)
Den ene gangen var en blasto privat, da ble jeg ikke gravid.
De andre gangene var det 2-dagers på Riksen: ble gravid de to gangene jeg fikk satt inn 2 egg, og en kjemisk på ett innsett av 1 egg.