Inn/journalskriving unnagjort, men ......

lillesøsterellerbror

Elsker forumet
Juli13-jentene
Sitter litt rar igjen. .. Hu va ganske spesiell hu jordmora vi traff på.
Først skriver hun jo bare av d papiret lege/jordmor skriver på. Så meg å sambo satt liksom bare der mens hu brukte lang tid på å bli ferdig.

Så spurte hu om jeg hadde ønsker for fødsel. Da sa jeg at siden fødselen sist ble veldig intens (veldig mye på kort tid) ønsket jeg mulighet for epedural... Da sa hu at jeg var veldig grønn å at jeg hørt typisk til føde loftet. Ka me å innlede å si va grønn i denne sammenheng betyr? ? I midt hode er man litt "grønn" når man er uviten ellet uerfaren. Så jeg tok jo dette litt inn over meg å tenkte hva f... feiler denne dama. Men etterhvert forsto jeg at med grønn mente hun en som har ukomplisert svangerskap og ligger til rette for fin fødsel. .

Greit nok.. Så babla hu i vei om d der føde loftet å naturlig fødsel og all den bull shiten di er pålagt og si.. Men jeg er ikke interessert i verken akupunktur eller badekar. Jeg skal bare få dette barnet ut.! Til slutt sa hu at hu kunne notere at jeg ønsket mulighet for epedural. . TAKK! !! Var bare d jeg ville...

Så var d snakk om tidlig avnavling. På SUS var d vanlig å ta prøver. . Her brukte hun også hundre år på å bli ferdig å komme med et svar. Jeg sa at jeg vil baby skal ha med seg alt den har krav på av morkaken..

Hun godtok til slutt å skrive i journalen at di kun skulle ta prøver ved behov (om baby var slapp eller ved mistanke om noe galt).. Helt greit d...

D hele avsluttet med jeg fikk med to ark.. d ene med anbefaling om smøring med jordnøttolje (eller hva d var).. Da blei sambo litt ubekvem så jeg. . Hehe..
Åså fikk jeg et ark at jeg var nøtt å kjøpe nettingtruser....

Javel.. Dette fikk vi sist jeg fødte, men nå skulle vist sykehuset spare penger på at fødende hadde dette med selv.. Rareste. ..
Jaja, d får vel føres opp på handlelista til føde bagen d også...

Blei litt lang denne tråden, men da vet di som ikke har vært og skal litt om hva d går ut på. Altså ingen spennende greie..

Merkelig- jeg hadde tolket det dit hen med grønn jeg å, men jeg er omtalt som lyserød eller rød og det har jeg forstått har noe med de foregående fødselene å gjøre at de skal være på vakt... Men i den sammenheng hadde jeg forstått det slik som deg;)

Håper ikke su møter henne i fødsel da!! Nå kanskje si har brukt opp din "vanskelige jordmor" kvote på dette møte og får verdens beste i fødsel;kr

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Merkelig- jeg hadde tolket det dit hen med grønn jeg å, men jeg er omtalt som lyserød eller rød og det har jeg forstått har noe med de foregående fødselene å gjøre at de skal være på vakt... Men i den sammenheng hadde jeg forstått det slik som deg;)

Håper ikke su møter henne i fødsel da!! Nå kanskje si har brukt opp din "vanskelige jordmor" kvote på dette møte og får verdens beste i fødsel;kr

Venter ei tulle 4. Juli 2013

Ja, håper jeg får en som er litt mer forståelsesfull når jeg skal føde... Jeg ville jo bare at hun skulle skrive ned ønsker, ikke gjøre underverker... jaja... Ut skal han nok komme uansett:)

Back
Topp