Initialer

Bebe2020

Flørter med forumet
Oktoberlykke 2019
Maiblomstene 2020
Tenker dere på initialene når dere velger navn?Ville dere skrote et favorittnavn pga initialene? Vi kan f eks ende opp med SS, eller NS...
 
Nei det har jeg ikke tenkt på og kommer heller ikke til å ta noe hensyn til det fremover :p
 
Ja, vi tar også initialene med i betraktning.
Å ha initialene til Carl Ulrik Myhre eller Rakel Alice Persson er ikke så kjekt å leve med for personene selv, selv om ikke alle andre tenker over det..

(Edit: fiktive navn, forresten)
 
Last edited:
Ja, det tenker jeg faktisk litt på... Selv om ikke det er så «ille» akkurat så har jeg vært «sentralbyrå» hele livet :bored: (SSB.)
 
Takk for svar! Det er selvsagt veldig, veldig mange forkortelser der ute og man kan ikke unngå alle. Men noen kan det være greit å styre unna...
 
Pleier ikke tenke på folks initialer
 
Ikke jeg heller, vanligvis. Men så har det blitt veldig vanlig å ha en alias e-postadresse på jobb, med kun initialer. Det er kanskje ikke så gøy å ha en «artig» forkortelse å vise til eller lese opp opp over telefonen da.. men hey! Innen de i magen har begynt å jobbe har vel teknologien tatt en annen vei uansett ;-)
 
Initialene bruker man kanskje mest som voksen, og da tåler man vel å ha noe uheldige initialer :)? Min tankegang, i hvert fall.
 
Vi har det med i betraktning.
Barnet jeg har fra før har initialene SM til fornavn. Hadde ikke tenkt over det før vi skulle flytte, og noen kommenterte alle eskene med kinky innhold. "SM leker", "SM klær", "SM filmer", "SM bøker" osv... :hilarious:
 
Ikke jeg heller, vanligvis. Men så har det blitt veldig vanlig å ha en alias e-postadresse på jobb, med kun initialer. Det er kanskje ikke så gøy å ha en «artig» forkortelse å vise til eller lese opp opp over telefonen da.. men hey! Innen de i magen har begynt å jobbe har vel teknologien tatt en annen vei uansett ;-)


Jeg blir alltid hetende «ToSk» pga fornavn og etternavn. Jeg syns bare det er morsomt og andre på jobben flirer jo bare.
 
En tidligere kollega var ROS, det blir jo mer hyggelig. Innså nettopp at jeg har et argument for mitt etternavn. Bedre med IH enn IS i disse dager;)
 
Back
Topp