ingrodd tånegl og betennelse??

*Frk.Mamma

Gift med forumet
noen som ahr tips til det? har fått negler inni huden så har blitt sår og så er det betennelse der, er helt rødt og stor klump på siden har prøvd og få hull på det men det komemr ikke noe, sitter i grønnsåpe og smører med basmacin salve for og få vekk betennelsen men det forsvinner ikke, ahr ikke fått lege time før 3 des for det haster jo ikke liksom, men er ikke noe deilig når jeg kommer borti det osv. noen som har noen tips??

Kom deg til en fotterapeut å få hjelp der!! Anbefaler ikke lege, da de som regel gjør som regel en unødvendig opperasjon som ofte innebærer fjerning av hele el store deler av negelen[:@][:@][:@][:@]
Hilsen en fotterapeut soim nettopp har sittet å sett turnuslegene på tv der de gjorde nettopp dette....arg[:@]

Jeg har problemer med neglen på den ene storetåa. Den blir inngrodd hele tiden. Jeg går til fotpleier, og hun pleier å legge inn et slags innlegg under neglen, så den blir rettere og ikke vokser inn i foten. Det hjelper... Tror jeg ville satsa på noe sånt [:)]

Smør neglen i babyolje, det fikk vi beskjed om hos fotpleier.

det er har jeg hatt på alle fire sidene på stortærna... Har gått og gått lenge med det, prøvd fotterapeut maange ganger.. men jeg hadde ikke noe hjelp i det. så ble operasjon og har aldri angret siden, ikke hatt noe problem i ettertid[:D] Så jeg vil anbefale lege da.. Opererte tre av sidene på sykehus og en på legesenter, ble supert alle gangene[:)]

ORIGINAL: Iskaffe

det er har jeg hatt på alle fire sidene på stortærna... Har gått og gått lenge med det, prøvd fotterapeut maange ganger.. men jeg hadde ikke noe hjelp i det. så ble operasjon og har aldri angret siden, ikke hatt noe problem i ettertid[:D] Så jeg vil anbefale lege da.. Opererte tre av sidene på sykehus og en på legesenter, ble supert alle gangene[:)]

jeg skulle opperert før men kom på legekontoret og han legen som skulle gjøre det mente at det ikke var nok ingrodd så han gjorde det ikke. når du gjorde det på sykehuset fikk du narkose da eller bare lokal bedøvelse?? er livrett for skalpell og alt som innebærer opperasjon så tør ikke med lokalbedøvelse, og man får vel ikke narkose for sånne ting vel?

ORIGINAL: tkn

Kom deg til en fotterapeut å få hjelp der!! Anbefaler ikke lege, da de som regel gjør som regel en unødvendig opperasjon som ofte innebærer fjerning av hele el store deler av negelen[:@][:@][:@][:@]
Hilsen en fotterapeut soim nettopp har sittet å sett turnuslegene på tv der de gjorde nettopp dette....arg[:@]
er ikke det bare kjempe vondt og få satt på en sånn en skinne eller sånn da?? har liksom måtte klippe neglen skikkelig skrått innover så den er jo nede på halve neglen hvis du skjønner har prøvd og få vekk den som sitter inni såret men funker ikke [:(]

Har desverre ingen tips.. har gått med det samme lenge.. 

Gikk til fotterapaut i ett halvt år..ingen bedøvelse der og rett å slett ett smertehelvete!
 å ble ikke bedre og penger ut av vinduet! 

Gikk til legen og nå er alt supert..:) 

Hilsen ei med en halv tånegel!

ORIGINAL: Emsn

Gikk til fotterapaut i ett halvt år..ingen bedøvelse der og rett å slett ett smertehelvete!

var det ikke vondt og fjerne den? åssen bedøvelse fikk du og gjorde du det på sykehuset?

ORIGINAL: *Frk.Mamma

jeg skulle opperert før men kom på legekontoret og han legen som skulle gjøre det mente at det ikke var nok ingrodd så han gjorde det ikke. når du gjorde det på sykehuset fikk du narkose da eller bare lokal bedøvelse?? er livrett for skalpell og alt som innebærer opperasjon så tør ikke med lokalbedøvelse, og man får vel ikke narkose for sånne ting vel?

Fikk kun lpkalbedøvelse på sykehus og hos lege! Men det funka fint som bare det, å det skal sies at jeg er kjempe pingle når det kommer til å skjære i kroppen.. usj.. Men jeg klarte det helt fint[:D]  Er et lite inngrep og som det ble sagt her, man blir et nytt menneske!!! Men du.. det er vel praktisk talt DU som vet om den er inngrodd NOK eller IKKE.. Bestill en time til å kjør på, er da ikke legen som vet hvor vondt du har!!! Bare si legen SKAL fikse den neglen du[:)]

Masse lykke til!!!! [:)][:)]

samme her. Har ikke problem med tærne lenger heldigvis[:D]

ALDRI gå til legen når det er noe slikt, kom deg til forterapeut. jeg fikk satt på "bøyle" som hun kalte det, og det gikk ikke mange dagene før jeg var mye bedre, men så dro jeg til nord-norge i sommer og det var varmt i været og knall sol, gikk for å bade i havet og da datt den av :(
men er hvertfall det jeg ville gjort, jeg har vært å opperert tåen min hos legen 3 ganger hvor det da bare ble verre! var da jeg gikk til fotterapeut !
Håper det går bedre med tåa di snart:)

ORIGINAL: *Frk.Mamma

ORIGINAL: Emsn

var det ikke vondt og fjerne den? åssen bedøvelse fikk du og gjorde du det på sykehuset?

Nei var ikke vondt.. Fikk lokalbedøvelse.. Svei litt når bedøvelsen ble satt, men så kjente jeg ingenting når hun fjærna den. Hadde forberedd meg på at det skulle være grusomt men det var det langt ifra :) 

Gjorde det på legekontoret tok ca 10 min hele greia :)

ORIGINAL: BelleHelene

ORIGINAL: mai*mamma*09

ALDRI gå til legen når det er noe slikt, kom deg til forterapeut. jeg fikk satt på "bøyle" som hun kalte det, og det gikk ikke mange dagene før jeg var mye bedre, men så dro jeg til nord-norge i sommer og det var varmt i været og knall sol, gikk for å bade i havet og da datt den av :(
men er hvertfall det jeg ville gjort, jeg har vært å opperert tåen min hos legen 3 ganger hvor det da bare ble verre! var da jeg gikk til fotterapeut !
Håper det går bedre med tåa di snart:)

Vi har alle forskjellige opplevelser.. Mannen min sier : ALDRI gå til fotterapeut!! De gjør bare vondt verre! De var de som tilslutt sa at han måtte fikse det kirurgisk[:)]

Mange ulike opplevelser her ja! Men jeg sitter med at aldri gå til fotterapeut jeg også.. men det funker helt sikkert for mange, man må vel bare prøve å se! Jeg fikk slik bøyle, i jern eller noe som skulle løfte negelen opp, men det gjorde vondt verre og om det var mulig å bli mer betent enn det alerede var så ble det det..

her har det alltid funka med grønnsåpe (men ikke bruk furunål, men ekte/orginal grønnsåpe) og eddik har også hjulpet godt.

huff vondt er det.
god bedring håper det ordner seg[;)]

Jeg anbefaler fotterapeut. Jeg gikk til ei i Moss ved Jessa's Fotklinikk. Jeg ble bedre etter noen timer der med behandling. Det er visst ikke alltid at fotterapeutene får fikset neglen helt, særlig hvis neglen har kommet alt for langt nedi kjøttet og det har satt seg betennelse. Dette er veldig individuelt, så en må bare prøve seg fram. Fotterapeuter har nok mer kompetanse når det gjelder fotproblemer enn leger.

Back
Topp