Ingen virkning av gonal-f

Sommerbaby

Andre møte med forumet
Føler jeg må få ut litt frustrasjon og få litt råd.

Jeg er 35, har et barn fra før fått på naturlig måte når jeg var 28. ved søsken forsøk så gikk det liksom ikke. Sjekket og fant ut at jeg har amh på 3, og de ser ikke noe særlig egg. Ingenting galt med mannen.

Begynte på ivf hos riksen i desember. Startet med Synarela (3 ganger om dagen) men 0 effekt. Måtte avbryte.

Begynte på Synarela på nytt i februar. Denne gangen fungerte det. Ble satt på gonal-f 450 ie. Etter å ha vært på denne i 7 dager hadde jeg første kontroll idag.

Noen folikker på 2 mm, men ikke så mange. Østradiol på 0,2…

Fikk beskjed om å fortsette på gonal-f i 4 dager til, men føler at det ikke er så mye håp her..

Er dette helt bortkastet? Har allerede lagt ut 20 000 på dette uten at vi har kommet så langt som egguttak. Virker som om kroppen min har null reaksjon på disse hormonene.

Jeg er jo heller ikke så gammel, men føles ut som om eggstokkene mine har tørket helt ut…

Kjenner jeg er passe deprimert her nå
 
Jeg hadde amh på 1 da jeg begynte med ivf. Måtte øke gonal-f etter noen dager da det ikke hadde ønsket effekt. Da fungerte det heldigvis og det ble egguttak etter hvert:)
 
Jeg hadde amh på 1 da jeg begynte med ivf. Måtte øke gonal-f etter noen dager da det ikke hadde ønsket effekt. Da fungerte det heldigvis og det ble egguttak etter hvert:)
Problemet er jo at det ikke er noe å sette opp til :/ har forstått det slik at 450 er maks dose på gonal-f
 
Skjønner dette er kjempe vanskelig for deg, man er så full av medisiner også som ikke gjør det lettere. Jeg fikk beskjed at første forsøk blir på en måte et test forsøk for man vet ikke hvordan man reagerer på sprøytene og evt hvilken som er riktig for deg. Om det blir avbrutt nå så troe jeg det ikke telles som er forsøk. Ivf er jo ingen garanti også kommer jo alder inn i bilde. Jeg har holdt på 1 år og blitt gravid 2 ganger men endt med abort begge gangene. Tror man må smøre seg med den god del tålmodighet, dessverre. Og ihvertfall i Det offentlige. Jeg kan anbefale familie terapeut Tone Bråten på klinikk hausken om du trenger noen å snakke med. Hun er gull å ha i denne situasjonen
 
Skjønner dette er kjempe vanskelig for deg, man er så full av medisiner også som ikke gjør det lettere. Jeg fikk beskjed at første forsøk blir på en måte et test forsøk for man vet ikke hvordan man reagerer på sprøytene og evt hvilken som er riktig for deg. Om det blir avbrutt nå så troe jeg det ikke telles som er forsøk. Ivf er jo ingen garanti også kommer jo alder inn i bilde. Jeg har holdt på 1 år og blitt gravid 2 ganger men endt med abort begge gangene. Tror man må smøre seg med den god del tålmodighet, dessverre. Og ihvertfall i Det offentlige. Jeg kan anbefale familie terapeut Tone Bråten på klinikk hausken om du trenger noen å snakke med. Hun er gull å ha i denne situasjonen
Anbefaler også Tone! I tillegg kan hun forklare forskjellige prosesser siden hun er godt kjent med ivf.
 
Kjære deg :Heartbigred
Dette gamet er ikke for pyser, vi skal liksom tåle mer motgang enn alle andre bare fordi vi ikke kan gjøre det naturlig, og det er lov å kjenne på at det er urettferdig!

Kan trøste deg med at om ikke gonal f funker så finnes der mange forskjellige andre ting de prøver deg på før du trenger gi opp, gonal f er bare første sprøyta de fleste prøver, og mange må bruke flere typer for å få ønsket resultat:Heartbigred
 
Føler jeg må få ut litt frustrasjon og få litt råd.

Jeg er 35, har et barn fra før fått på naturlig måte når jeg var 28. ved søsken forsøk så gikk det liksom ikke. Sjekket og fant ut at jeg har amh på 3, og de ser ikke noe særlig egg. Ingenting galt med mannen.

Begynte på ivf hos riksen i desember. Startet med Synarela (3 ganger om dagen) men 0 effekt. Måtte avbryte.

Begynte på Synarela på nytt i februar. Denne gangen fungerte det. Ble satt på gonal-f 450 ie. Etter å ha vært på denne i 7 dager hadde jeg første kontroll idag.

Noen folikker på 2 mm, men ikke så mange. Østradiol på 0,2…

Fikk beskjed om å fortsette på gonal-f i 4 dager til, men føler at det ikke er så mye håp her..

Er dette helt bortkastet? Har allerede lagt ut 20 000 på dette uten at vi har kommet så langt som egguttak. Virker som om kroppen min har null reaksjon på disse hormonene.

Jeg er jo heller ikke så gammel, men føles ut som om eggstokkene mine har tørket helt ut…

Kjenner jeg er passe deprimert her nå
Hvordan oppbevarer du sprøytene? Jeg har opplevd at oppbevaring i for høy temp har ødelagt medisinen.

Det skal også sies at jeg måtte stimulere 21 dager sist runde og hadde også en amh på 3. Men det gikk bra det :)
 
Kjære deg :Heartbigred
Dette gamet er ikke for pyser, vi skal liksom tåle mer motgang enn alle andre bare fordi vi ikke kan gjøre det naturlig, og det er lov å kjenne på at det er urettferdig!

Kan trøste deg med at om ikke gonal f funker så finnes der mange forskjellige andre ting de prøver deg på før du trenger gi opp, gonal f er bare første sprøyta de fleste prøver, og mange må bruke flere typer for å få ønsket resultat:Heartbigred
Takk for oppmuntring ❤️

Akkurat nå var det bare så utrolig demotiverende. Vi har holdt på med ivf siden desember og det eneste som har skjedd er at jeg har blitt stappet full av hormoner..

Hun på riksen var heller ikke videre oppmuntrende ettersom hun nevnte eggdonasjon to ganger under kontroll timen..
 
Hvordan oppbevarer du sprøytene? Jeg har opplevd at oppbevaring i for høy temp har ødelagt medisinen.

Det skal også sies at jeg måtte stimulere 21 dager sist runde og hadde også en amh på 3. Men det gikk bra det :)
Jeg har de i esken på en hylle. Fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med kjøleskap ettersom jeg bruker de opp på 2 dager
 
Hvordan oppbevarer du sprøytene? Jeg har opplevd at oppbevaring i for høy temp har ødelagt medisinen.

Det skal også sies at jeg måtte stimulere 21 dager sist runde og hadde også en amh på 3. Men det gikk bra det :)
Kan jeg spørre om hvor høy dose du var på?
 
Skjønner dette er kjempe vanskelig for deg, man er så full av medisiner også som ikke gjør det lettere. Jeg fikk beskjed at første forsøk blir på en måte et test forsøk for man vet ikke hvordan man reagerer på sprøytene og evt hvilken som er riktig for deg. Om det blir avbrutt nå så troe jeg det ikke telles som er forsøk. Ivf er jo ingen garanti også kommer jo alder inn i bilde. Jeg har holdt på 1 år og blitt gravid 2 ganger men endt med abort begge gangene. Tror man må smøre seg med den god del tålmodighet, dessverre. Og ihvertfall i Det offentlige. Jeg kan anbefale familie terapeut Tone Bråten på klinikk hausken om du trenger noen å snakke med. Hun er gull å ha i denne situasjonen
Takk for oppmuntring! Jeg angrer litt på at vi ikke gikk privat nå ja.. føler de aldri har tid til å forklare noen ting på riksen. Det verste er vel egentlig at vi ikke kommer så langt som et forsøk. Første gang vi var inne på riksen var i august, så føler vi har holdt på en stund uten noe form for fremgang
 
Takk for oppmuntring! Jeg angrer litt på at vi ikke gikk privat nå ja.. føler de aldri har tid til å forklare noen ting på riksen. Det verste er vel egentlig at vi ikke kommer så langt som et forsøk. Første gang vi var inne på riksen var i august, så føler vi har holdt på en stund uten noe form for fremgangs
Takk for oppmuntring! Jeg angrer litt på at vi ikke gikk privat nå ja.. føler de aldri har tid til å forklare noen ting på riksen. Det verste er vel egentlig at vi ikke kommer så langt som et forsøk. Første gang vi var inne på riksen var i august, så føler vi har holdt på en stund uten noe form for fremgang
Skjønner deg veldig godt! Er der selv og man må ha litt tykk hud. Du kan jo ta kontakt med en privat klinikk å høre hva de sier? Alltid greit med en second opinion
 
Skjønner deg veldig godt! Er der selv og man må ha litt tykk hud. Du kan jo ta kontakt med en privat klinikk å høre hva de sier? Alltid greit med en second opinion
Ja kanskje vi skulle gjort det. I det minste for å få en opinion. Akkurat nå aner jeg ikke hva legene egentlig mener i det hele tatt. Er en ny hver gang også, og de leser ikke akkurat journalen.
 
Kjære deg :Heartbigred
Dette gamet er ikke for pyser, vi skal liksom tåle mer motgang enn alle andre bare fordi vi ikke kan gjøre det naturlig, og det er lov å kjenne på at det er urettferdig!

Kan trøste deg med at om ikke gonal f funker så finnes der mange forskjellige andre ting de prøver deg på før du trenger gi opp, gonal f er bare første sprøyta de fleste prøver, og mange må bruke flere typer for å få ønsket resultat:Heartbigred
Jeg må bare spørre, var på ny kontroll idag, fortsatt ingen effekt av gonal-f. De sier nå at det ikke er vits i å prøve noe mer…. Hva gjør jeg? Totalt forvirret. Sist sa de jeg skulle prøve menopur om gonal-f ikke virket. Og at de fant folikler på begge eggstokkene men at disse ikke var så store. Nå sier hun at hun ikke finner den ene eggstokken min en gang og at det bare er å gi opp
 
Jeg håpet så mye at du kommer med gode nyheter i dag. Jeg forstår at det er frustruerende.

Er de bare å gi opp denne syklusen eller hos Riksen? Hva mente legen? Du har ju ikke prøvd menopur som har andre type hormoner.

Det ar ofte at leger ikke finner ene eggstokken min. Men får alltid egg derfra også.

Tenket høyt nå - kan det være synarela som gjør at eggene ikke vokser? Hva med kort protokoll?

Du kan jo booke time også privat bare å høre om alternativer.
 
Jeg håpet så mye at du kommer med gode nyheter i dag. Jeg forstår at det er frustruerende.

Er de bare å gi opp denne syklusen eller hos Riksen? Hva mente legen? Du har ju ikke prøvd menopur som har andre type hormoner.

Det ar ofte at leger ikke finner ene eggstokken min. Men får alltid egg derfra også.

Tenket høyt nå - kan det være synarela som gjør at eggene ikke vokser? Hva med kort protokoll?

Du kan jo booke time også privat bare å høre om alternativer.
Hun på riksen mente at det bare var å gi opp hele ivf.. kjenner jeg er på brinken til sammenbrudd.. sist snakket de om at jeg da skulle prøve menopur, men det var det vist ikke vits i nå.

De to forrige kontrollene noterte de ingenting fra så hun kunne ikke se noe der.

Jeg tenkte på kort protokoll selv, fordi jeg VET jeg hadde eggløsning i desember og januar i hvert fall, så helt i overgangsalderen er jeg ikke. Men de har bare gitt opp.

Fikk ny kontroll time på torsdag men aner ikke hva jeg bør gjøre nå
 
Jeg må bare spørre, var på ny kontroll idag, fortsatt ingen effekt av gonal-f. De sier nå at det ikke er vits i å prøve noe mer…. Hva gjør jeg? Totalt forvirret. Sist sa de jeg skulle prøve menopur om gonal-f ikke virket. Og at de fant folikler på begge eggstokkene men at disse ikke var så store. Nå sier hun at hun ikke finner den ene eggstokken min en gang og at det bare er å gi opp
Jeg vet hvem du har vært hos, hun gir opp med en gang. Mitt tips er å ikke gi opp enda. Det, og flytt medisinen kaldt.

Tar du tilskudd? Vitaminer og mineraler? Hvorfor må du ta Synarela 3 ganger? Den holder jo hormonene nede. Så om du reagerer mye på Synarela og lite på fhs/lh (usikker på hva som finnes i gonal-f) så vil jo synarelaen virke mot hormonene vil jeg tro. Merkelig.

Menopur skal fungere bedre for folk som er en "low responder". Du kan forresten google det å lese litt mer om det om du gidder. Lang stimulering og høye doser er eneste måten vi kan stimuleres..

Jeg vet hvem du var hos. Hun ha meg samme beskjed. En annen lege sa at jeg bare skulle kjøre på, for jeg var over egenandelen min uansett.
 
Jeg må bare spørre, var på ny kontroll idag, fortsatt ingen effekt av gonal-f. De sier nå at det ikke er vits i å prøve noe mer…. Hva gjør jeg? Totalt forvirret. Sist sa de jeg skulle prøve menopur om gonal-f ikke virket. Og at de fant folikler på begge eggstokkene men at disse ikke var så store. Nå sier hun at hun ikke finner den ene eggstokken min en gang og at det bare er å gi opp
Sykt frustrerende!

Skriv ned alt du kommer på! Les deg opp og skriv punkter og kritiske spørsmål.

Ta også opp det at du blir møtt så forskjellig og at du føler deg gitt opp på og tross alt ikke har prøvd flere typer hormoner eller kort protokoll!

Høres desverre veldig kjent ut.

Kommer for alltid til å huske første møtet vårt med st olavs. Merra sa rett ut til mannen min "du er feit og snuser og derfor får dere ikke barn" og så kastet hun ikke engang ett blikk på papirene før hun bestemte seg for at jeg ikke hadde endometriose. Hun mente vi ikke skulle være der, hun.

Man blir sjukt demotivert og enkelte av de folka burde vært sperra inne på kontoret for sitt eget beste.

Stor klem herfra!
 
Back
Topp