Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg har heller ikke gått opp, er 16+5 eller 17+1 (ifølge ul på mandag). Min BMI er 20. Er vel mot slutten av svangerskapet man legger på seg mest. Tror ikke det er så mye å bekymre seg over enda[emoji4]
Omtrent alt er normalt i et svangerskap!
Jeg har selv en BMI på 22 og har heller ikke lagt på meg noe, men jeg er sunn og frisk, spiser sunt og tenker at dette er ingenting å bekymre seg for! Babyen tar den næringen h*n trenger uansett
Med en BMI over 25 skal man også ideelt sett legge på seg litt mindre i løpet av svangerskapet enn hva som er anbefalt om man har en vekt innenfor "normalområdet". For deg er anbefalt vektoppgang 7-11 kilo (ii følge NHI), og du har da mange måneder igjen å klare det på! Den store vektøkningen skjer uansett for de fleste i andre og tredje trimester. Vektoppgangen kommer nok plutselig skal du se
Helt normalt. Har BMI på 27. Er 15+5 og har heller ikke gått opp noe. Gikk ned to kg de første ukene, har gått opp de igjen men er på startvekt foreløbig.
Bmi på 37 her. Har ikke begynt å gå opp ennå, så er fremdeles 4 kg ned. Mye kvalme og lite matlyst.
Hadde en prat med ernæringsfysiolog forrige uke, som ikke var så bekymret da jeg spiser veldig variert og mye fisk og kalsium