ingen vektøkning...

Snart4barnsmora

Betatt av forumet
dette er mitt første svangerskap der barnet er friskt. er i uke 22, men har ikke gått opp i vekt. mistet 4kg i 1.trimester og har ikke gått opp siden. nårtid skal man begynne å legge på seg?

dette er mitt første svangerskap der barnet er friskt. er i uke 22, men har ikke gått opp i vekt. mistet 4kg i 1.trimester og har ikke gått opp siden. nårtid skal man begynne å legge på seg?

Jeg har heller ikke gått opp. Stresser ikke med det, så lenge jeg spiser nok og variert mat. Da har jo babyen det bra. Jeg gikk ned hele 8 kg i første trimester, men var litt stor. Nå vet jeg ikke hva slags utgangspunkt du hadde.. Ikke stress med vekta, lev sunt så blir det bra :)

Her er jeg fortsatt på minus.. Ikke lagt noe på meg.. Uke 17.. Det er veldig individuelt.. Sist gikk jeg opp 4kg totalt, de to-tre siste kiloene kom i uke 37-40

Jeg er 19+ 4 og har nesten lagt på meg 2.kg, jordmor syntes det var litt lite,så jeg fikk beskjed om å prøve å spise litt mer!

Takk for svar! Skal tilbake til legekontoret om 1,5 uke for å ta en ny vekt. Hvis jeg ennå ikke har gått opp i vekt skal jeg få litt mer oppfølging videre. (Er normalvektig)

Jeg er i uke 21 og har lagt på meg nesten 6 kg. Var faktisk hos legen i dag og hadde jo, pliktoppfyllende som jeg er, veid meg til morgenen. Da huk skulle fylle ut helsekortet spurte hun ikke om vekt, så jeg spurte om hun ikke skulle ha vekten min. Nei, det bryr jeg meg ikke noe om, sa hun. Magen vokser som den skal og hjertelyden er fin. Kanskje litt i overkant avslappet ift vekt hun, da, men det viser jo at det ikke er det som er det viktigste, med mindre man er veldig undervektig eller legger på seg helt enormt. Spiser man greit og variert er det jo ikke så mye å få gjort, kroppen styrer liksom sitt eget show denne tiden...

Jeg har bare gått ned i vekt siden jeg ble gravid. Men hadde gått opp en del før pga hormonbehandling til prøverør. Jordmor har hengt seg helt opp i vekta jeg hadde da, ikke tenkt på at jeg var mindre før jeg begynte behandlingen, så hun presser på med glukosebelasting og Div. Føler meg skikkelig feit hver gang jeg er hos henne. Er i uke 19 nå og veier 71,4 kg (162cm høy) så er ikke veldig overvektig. Har fått skikkelig gravidmage, men blitt slankere ellers. Jeg sliter med å få i meg næring, men jordmora mener fortsatt jeg er for stor:s

Back
Topp