Ingen ubehag

Petruz

Andre møte med forumet
Jeg syns det er litt rart at jeg ikke er mer dårlig enn det jeg er. Er nå 5 uker på vei. Det eneste som jeg har litt problemer med er menslignende smerter, men jeg har hørt at det er normalt for livmora utvider seg. Er det andre som ikke har vært spesielt dårlig i svangerskapet. Kanskje det kommer senere [;)]

Hilsen Lise
 
Jeg har det helt likt! Er snart 6 uker på vei... Jeg har også menslignende smerter.. Det eneste problemet jeg har er trøttheten! Er sinnsykt trøtt hele tiden [:)]
 
Heisann[:)]

jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. jeg har heller ikke særlig mange symptomer, det er nesten slik at jeg ønsker å være kvalm...det er liksom en bekreftelse på at en er gravid og at alt er normalt. jeg er foreløpig ikke mer enn litt over en måned på vei, så kanskje du har rett i at symptomene kommer etterhvert??håper det[;)]

l
 
Hei på dere jenter![;)]
Må virkelig få si dere er kjempe heldige om dere slipper unna kvalme...
Var i fin og grei form på den tida dere er i svangerskapet jeg og.[&:]
Men fra rett før 7 uker brøt kvalmen ut,ikke veldig mye,men nok! Og nå den siste uka har det blitt værre og værre for hver dag,oppkast gjennom hele dagen...Slitsomt![:'(]
Men det kommer jo noe utrolig godt ut av det da,så er bare å bite tenna sammen og håpe det snart er over den værste toppen.
Nyt iallefall tiden,før eventuell kvalme kommer![;)]
Og masse lykke til i svangerskapene...
 
Må ikke bekymre dere så mye ...dere er bare utrolig heldige! Det er helt forferdelig å være så dårlig som mange er....DET vet i all fall jeg...har kastet opp i snart 2 mnd.. men nå er det heldigvis over og alt er TOPP!!! Koz dere mens dere kan! =)
 
Jeg er og utav de heldige som ikke er kvalm i det hele tatt! Mamma var heller ikke dårlig, så nå sier hun bare at vi er lagd for dette [:)]
Ei venninne av meg ble dårlig rundt uke ti, tror jeg, og det gikk ikke over før rundt uke 16..
 
Hei,

Jeg er nå 18 uker på vei. Jeg har vært i super form hele tiden. Som du beskriver, hadde også jeg mye menslignende smerter i begynnelsen. Ganske så vondt til tider. Livmoren som vokser. Godt tegn fikk jeg beskjed om.

Ellers var jeg veldig veldig trøtt i tre mnd. Nå har den verste trøttheten gitt seg. Nyt at du er i fin form. Det har jeg gjort. Har nemlig skjønt at jeg har vært veldig heldig sålangt!!

CM
 
Jeg har hatt det slik som deg. Få plager, leter etter tegn på at man er gravid og bekymrer seg mye over dette. Jeg har ikke kastet opp 1 gang, og er nå veeeeeeeldig glad for det, men i begynnelsen vil man jo kjenne disse graviditetstegnene. Den eneste "plagen" jeg har hatt er litt ømme bryster...

Har snakket med mange om dette, og kommet frem til at vi hører bare om de som har hatt det helt forferdelig, og vært dårlige, men det er faktisk ganske "normalt" å ikke kjenne plager også!

Lykke til videre alle sammen, med og uten plager[&:][;)]
 
Hei! Godt at det er noen som meg der ute! Jeg er litt over 5 uker på vei og kjenner ingenting! Er i grunnen glad for det siden jeg er i full jobb.. Jeg har ikke noe mensenliknende smerter engang. Hadde kun litt den helgen jeg skulle ha mensen. Det eneste jeg merker er at jeg er mer trett og drikker mer vann. Og når jeg er sulten kan jeg bli ørlite kvalm. Nå er jeg veldi tidlig i svangerskapet, så ting kan jo komme etterhvert. Men jeg håper ikke det..

Ha en fin dag alle sammen!!
 
Jeg er 15 + 5 i dag, og har ikke (bank i bordet!) hatt noen plager ennå. Håper ikek det kommer heller. Jeg hadde skikkelige mensmurringer i omtrent to uker før forventet mens, og fikk veldig ømme bryster. Utover det merket jeg ingenting, men spurte litt rundt og fikk greie på at menslignende smerter var veldig vanlig.Ettersom jeg alltid har vært til å stille klokka etter, visste jeg det da jeg gikk en dag over forventet mens. Fem dager over var jeg hos legen og fikk det bekreftet.
Har vært like sprek og frisk hele tida. I perioder mye trøtt og sliten, litt vekslende matlyst,men ellers ingenting. Ikke har jeg hatt noen rare eller usunne diller heller. Sjømat har vært tingen for meg, særlig scampi.
Tror nok vi bare skla takke forsynet for at vi er friske og opplagte, det er nok av de som spyr seg gjennom svangerskapet og bare synes hele greia er et ork.
 
Jeg ble ikke dårlig før i uke 7, Fryktelig dårlig i uke 9 (nå) men det går i bølgedaler, da..
og ikke alle blir dårlige i det hele tatt..

Nyt det om du får slippe å klemme doskåla [;)]

Lykke til videre i svangerskapet![:D]
 
Hei, jeg er 6 uker på vei, og har til nå takk og pris bare hatt menslignende smerter + ømme bryster, for jeg slet også med utrolig kvalme i mitt første svangerskap for 11 år siden. Jeg bare kastet opp og tok av 10 kg, ble til slutt lagt inn på sykehus og fikk intravenøst. Etter det gikk alt mye bedre og som de sier, får du en hard start så får du en myk avslutning. Fødselen gikk som en drøm.. Med andre mann var jeg ikke så dårlig, men det sies også at hvis det er annet kjønn blir svangeskapet annerledes. Det stemte med meg, men igjen fikk jeg en drømme fødsel. Håper det skjer denne gangen også..
Er livredd for å bli like syk nå som i 1 for jeg må jobbe 2 fulle uker nå i sommer, jobber i en liten bedrift med få ansatte..
I går hadde jeg en drittdag hvor jeg var uggen i magen og ikke orket å spise noe særlig. Sov mye i håp om at det skulle gå over. Har til og med en sjokolade liggende på bordet som ikke frister en gang. UTROLIG..
Lykke til alle sammen
 
Har heller ikke hatt noe særlig ubehag, bare veldige menslignende smerter. Men det er andre som sliter mer enn oss, så vi får ta det med et smil. Jeg er 12 uker og 3 dager på vei. Og i går tror jeg at jeg kjente litt liv... føles som små bobler som sprekker inni deg, kiler litt! Noen flere som har hatt det?
 
Jeg gledet meg nok for tidlig ja, for nå er jeg skikkelig dårlig.[&:] Lider nok av ekstrem kvalme..[X(] Er spent på hvor lenge det varer. Jeg spyr ikke noe særlig, men er kvalm hele døgnet, brekker meg ofte.. Er nå sykemeldt. Måtte bare, kjenner at det også går psykisk inn på meg,[:o] men det er ikke mitt problem.
Heldigvis har jeg en skjønn mann som får meg i godt humør, for det er viktig. Jeg skal gå til frisøren en dag (hvis jeg klarer da!) for det er viktig å føle seg vel.. Har mange venninner som gir meg velmente råd, men det ser ikke ut til å være noe som hjelper mot dette, må bare la det gå sin gang.[;)]
Men er det noen der ute som har funnet noe som kan hjelpe så tar jeg gjerne i mot råd..[:D]
 
hei jeg er 9uker på vei.. har heller ikke vært noe spesielt dårlig annet en en del smerter i magen og litt kvalme [:D] kvalmen kommer mest når jeg har spist lite eller er sulten.også ble jeg veldig dårlig i går når jeg var på lang biltur trodde jeg skulle kaste opp helle turen , men det ble med kvalmen. akuratt da håpet jeg å kaste opp for forhåpentlig vis å bli bedere etter på men men.[&:] jeg lurer på om det er noen som har noen gode råd for magesmertene??? [:-]

men som dere andre sier man skal være glad for at man er så opplagt om man er[:D]
     
    Har heller ikke hatt noe særlig ubehag, bare veldige menslignende smerter. Men det er andre som sliter mer enn oss, så vi får ta det med et smil. Jeg er 12 uker og 3 dager på vei. Og i går tror jeg at jeg kjente litt liv... føles som små bobler som sprekker inni deg, kiler litt! Noen flere som har hatt det?


    GRATULERER! Da har du kjent de første livstegnene[:)] Ikke sant det er helt fantastisk?? Utover svangerskapet kommer du bare til å kjenne mer og mer, og mer kraftige spark. Dette er noe av det beste med å være gravid synes jeg[:D]. Nå for tiden "leker" jeg med vår lille hver kveld. Kiler han litt under foten etc. Gled deg!!! Og lykke til!
     
    heisann!

    jeg er 5uker å 4 dager på vei å finnes heller ikke kvalm. håper jeg ikke blir det heller..[:D]ønsker å nyte sommeren sammens med venner i stede for å være hjemme ved do'skåla![X(]
    gleder meg masse til å bli mamma å at alt går bra[;)]
    ønsker dere alle lykke til videre....[:)][:)][:)][:)]
     
    Hei! Jeg gledet meg nok også litt for tidlig. Idag har jeg vært en del kvalm. Ikke noe gøy å sitte i kassen på jobb da..[&:] Har ikke hatt noen brekninger da. Snakket med søsteren min om hvordan det var med henne i denne perioden. Hun spydde kanskje 5 ganger på hele den perioden hun var kvalm. Men slik er vel ikke så arvelig.. Håper bare at jeg ikke blir så mye verre enn dette..
    Lykke til alle sammen!!![:)]
     
    Back
    Topp