Ingen tv abonnement

• Trådstarter Trådstarter RoseBusk
  • Opprettet Opprettet
R

RoseBusk

Guest
Har sagt opp tv-abonnementet vårt nå, ble avsluttet i forgårs. Veldig rart å ikke kunne sitte å zappe gjennom tvkanaler. Har Sumo, Viaplay og Netflix. Og nå fikk jeg låne innloggingen til pappa på Canal Digital appen, der ligger alle tvkanaler vi hadde gjennom full pakke hos Altibox. Har Chromcast til tven (ikke smart tv) , nettbrett, pc og mobil vi kan se på tv gjennom, men etter å ha sett på tv på denne måten i to dager så ser jeg at det er veldig kjipt og tungvint å se på tv på denne måten. Er det lettere med alle disse streaming tjenestene om jeg kjøper en smarttv? Hvordan fungerer den? Mannen nekter å kjøpe ny tv før den gamle er ødelagt.skal spare på alt han

Last edited by a moderator:
Vi bruker kun tv gjennom pc. Hadde ikke svigers hatt rikstv og vi har en av boksene, så hadde ikke vi hatt kanaler :) det er sikkert noe du bare må bli vant til, veldig greit :happy:

Har appletvbox med streaming greiene bare. Bruker da netflix, viaplay, hbo, nrk, tidal, youtube, sumo og apple sine leie filmer om vi ønsker det da.

Har ikke smart tv og ikke hatt tvkanaler på 3 år snart. Ikke savna det heller må vi innrømme. :)

Har appletvbox med streaming greiene bare. Bruker da netflix, viaplay, hbo, nrk, tidal, youtube, sumo og apple sine leie filmer om vi ønsker det da.

Har ikke smart tv og ikke hatt tvkanaler på 3 år snart. Ikke savna det heller må vi innrømme. :)
Hva er tidal? Går der mye bra på hbo? Virderer å si opp tv abonnemente mitt jeg også

Har ikke hatt Tv-abbonement på sikkert 6-7-8 år, savner det ikke. Streamer fra netflix, dplay, viaplay etc, enten på pc eller via chromecast/mobil.
Mulig noe mer tungvint enn å zappe mellom kanaler, men da kan jeg se på hva jeg vil. Er jeg feks på ferie hjemme hos mamma og pappa ser jeg ikke på Tv for det «går jo ikkeno på tv»!
Men, hvis jeg ikke vet hva jeg vil se på så er det litt kjedelig å drive å lete etter selv foran «zapping»men da kan jeg likegreit gjøre noe annet enn å glo i en skjerm:wacky:

Tror det er en vanesak altså, men jeg savner ikke smart-tv selv om jeg ikke har tv-abbonement!

Ser bare på Netflix og NRK gjennom appene. Har smart-TV uten TV-abonnement og har ikke savnet å ha kanaler.

Jeg savner ikke TV, men mannen gjør. Jeg har utviklet en voldsom avsky for reklame og piss, så jeg unngår både TV og radio. Ser kun serier på Netflix, hbo eller Viaplay.

Dere jukser jo med canal digital app :hilarious:

Vi har Netflix, viaplay, hbo i perioder og Amazon prime, NRK nett-TV har jo alle tilgang til.. vi har smart TV men har en pc kobla i den så vi bruker ikke smart-funksjonene, det er noe drit i bruk i forhold til det vi har synes vi:D
Har ikke hatt kanaler på to år, og selv da vi hadde det brukte vi det ikke.

Blir det billigere med disse streamingsidene egentlig? Tenkt på dette med å kutte tv'en selv. Men blir jo en liten sum i måneden for disse andre abonnementene?

PC koblet til TV-skjerm her, og bruker en trådløs mus og trådløst tastatur for å finne frem. Har ikke TV-abonnement. Har zumo, Netflix og HBO, og dette fungerer greit. Stopper en av de tre abonnementene noen måneder dersom det er lite å følge med på, det hender jo det tar tid før neste sesong med noen serier kommer..

Med smart tv fungerer Streaming tjenestene liknende som tv. Enklere enn chromecast. Vi har også pc koblet til vår Tv. Vi orker ikke kutte ut tv da, synes det er greit å ha selv om vi nesten ikke bruker. Vi har i tillegg tv2 sumo, netflix, viaplay, hbo. Pluss appen til tv da.

Ikke hatt tvabonnement på 2 år, bruker Chromecast har dplay sumo, viafree, NRK Og mannen i perioder hbo eller netflix

Vi kuttet vanlige kanaler så fort vi flyttet til et mer sentralt sted med bedre nett for to år siden. Har ikke angret et sekund! Bruker apper på Apple-TV :)

Har ikke hatt tv-abonnement på 5-6 år. Ikke betalt TV-lisensen heller! Fordi vi fikk TVn plombert av et firma, og de sendte deretter inn et skjema til NRK så vi slapp å betale med TV-lisens (det må man nemlig bare om tvn har en mottaker, Internett tells ikke). Så har spart mange penger de siste årene.

Vi har hele tiden hatt Apple TV med NRK-appen (der er NRK1, NRK2, NRK3 og NRK Super, både live og tidligere programmer, kan se alt når jeg vil, akkurat som Netflix), og tidvis Netflix. Per dags dato har vi hatt Netflix i over ett år (opprettet abonnement igjen da jeg var gravid og sykemeldt). Det også på Apple TV selvfølgelig. Har også en app der med alle tidligere dvd’er og blueray vi har (vi har rippet alle og lagt på en harddisk som kommuniserer med Apple TV). Så vi har masse filmer, både til oss og barnefilmer, og en del barneTV-serier også der.

Så 99kr/mnd eller hva det er Netflix koster er det eneste vi betaler, og med det og NRK og våre egne filmer osv. er det mer enn nok for oss.

Med Apple TV kan tvn godt være så gammel, så lenge du kan koble til Apple TV :)

Vi har en smartTV (Samsung), men synes Samsung sitt brukergrensesnitt og apper er så dårlige, så bruker heller Apple TV ❤️

Bruker appletv. Og per nå bruker vi bare Netflix vi betaler for. Bruker put og plex til å laste ned filmer og serier, de har også app på appletv.

Har sagt opp tv-abonnementet vårt nå, ble avsluttet i forgårs. Veldig rart å ikke kunne sitte å zappe gjennom tvkanaler. Har Sumo, Viaplay og Netflix. Og nå fikk jeg låne innloggingen til pappa på Canal Digital appen, der ligger alle tvkanaler vi hadde gjennom full pakke hos Altibox. Har Chromcast til tven (ikke smart tv) , nettbrett, pc og mobil vi kan se på tv gjennom, men etter å ha sett på tv på denne måten i to dager så ser jeg at det er veldig kjipt og tungvint å se på tv på denne måten. Er det lettere med alle disse streaming tjenestene om jeg kjøper en smarttv? Hvordan fungerer den? Mannen nekter å kjøpe ny tv før den gamle er ødelagt.skal spare på alt han
Har smarttv, syns det er greit. Har heller ikke TV kanaler, ikke hatt det på over 8 år. Har Netflix og streamer fra nettet ellers.

Back
Topp