ingen som spyr under /av riene..?

• Trådstarter Trådstarter ¤Sunshine¤
  • Opprettet Opprettet
¤

¤Sunshine¤

Guest
ser på fødestuen ol, men ingen av de spyr/ er dårlig...   jeg spydde helt til jeg måtte trykke jeg.  i sengen alle veier..uff...  av riene liksom..  grusomt vondt..

bare meg?

Jeg kjente jeg ble kvalm på noen av toppene men slapp helidigvis spyingen, hadde bestemt meg for at d ikke skulle skje i d hele tatt. (er d verste som skjer meg er å spy) å jaggu med slapp jeg unna :P

Men så er d jo ikke alt de viser på tv da :P

under min første fødsel spydde jeg fra start til slutt. Klarte tilogmed å spy utover beina på jordmoren:)

De fleste av dem vi ser her, er så neddopet med epidural at de ikke engang kjenner når de har pressrier. Derfor vil de naturligvis ikke ha så vondt at de må kaste opp heller.

de fleste av de på tv'n er så full av smertestillende, at de knapt merker at de er i fødsel :P
Neida.. Det er nok veldig forskjell fra person til person dette. Jeg hadde rier med knappe 15 sek mellom, uten smertestillende, men jeg spøy ikke. Var ikke engang kvalm. Så det er nok stor forskjell på hvordan kroppen reagerer :)

Spydde en gang men det var rett etter at eg prøvde lystgassen. Er usikker på om det var pga lystgassen eller pga smertene men det gjorde ihvertfall at eg nektet å ta mer lystgass. Så også stjerner og ble kjempe svimmel så det var ikke noe for meg.

Jeg spydde også under riene, til og med på operasjonsbordet under hastesnittet :O
Ikke særlig behagelig å ligge på ryggen å spy!

Spydde som en stukken gris første gangen.. Gulpa litt andre gangen

har spydd begge gangene.. mest første gangen.
syns det er litt merkelige fødsler der.. dei får jo beskjed om å trykke.. ikkje snakk om å kjenne det sjøl..
har født uten epidural begge gangene så vet ikkje hvordan det er når dei bruker det..

Jeg spydde hele tiden under fødselen, og det var så utrolig vondt når det ikke kom opp annet enn magesyre :(
Stakkars mannen min som måtte holde den tingen jeg spydde i. Hehe

Jeg ser at jeg var heldig som virkelig slapp unna, men hadde vel strengt talt ikke tid, hadde konstante rier hele tiden frem til jeg måtte presse, hele greia va over på 1t og 55 fra 4 cm åpning til han va ute :)

Linn Christine skrev:
Jeg ser at jeg var heldig som virkelig slapp unna, men hadde vel strengt talt ikke tid, hadde konstante rier hele tiden frem til jeg måtte presse, hele greia va over på 1t og 55 fra 4 cm åpning til han va ute :)

jeg var på sykehuset i ca 2 timer.   spydde masse, hadde rier uten stopp, kanskje ett par sekunder mellom.  grusomt.  fikk jo ikke epidural heller, selv om jeg tryglet og ba.
men var nok fordi det gikk så fort.

ser at det vistnok er vanlig, og er nok like vanlig å ikke spy som å spy =)

værken kvalm eller spyning når eg va i fødsel :D

Jeg spydde flere ganger under fødselen. Svigerinna mi og gjorde det.

Mulig at de ikke vil vise det, hvis det skulle oppstå?
Men kan jo være tilfeldig også.

Jeg spydde ikke, men jeg har vanskelig for å spy, selv når jeg er dårlig, enten det er omgangssyke eller morgenkvalme eller fyllesyke, så er jeg heller kvalm i evigheter enn å få lov til å spy så jeg kan bli bedre. Kroppen kjemper liksom veldig imot, selv om jeg brekker meg. Under fødselen så hadde jeg nok en kvalmerie, jeg kan ikke huske at jeg var kvalm (men så husker jeg ikke halvparten av det som skjedde den dagen), men jeg hadde sagt at jeg var kvalm og noen dyttet et sånn bekken under haka på meg. Jeg spydde altså ikke likevel.

Back
Topp