Ingen som jobber julaften?

ORIGINAL: Alveola*

ORIGINAL: Lykkeliky

ORIGINAL: *Meya*

ORIGINAL: *Meya*

Hvorfor må du jobbe julaften plutselig? fordi du var syk nå?[8|]

Jupp. Vi har det sånn at man jobber en lørdag hver 8. uke ca, og da har man fri fredagen uken etterpå. Om man så blir syk lørdagen, så må man jo, forståelig nok, jobbe den fredagen man skulle hatt fri.

det hadde jeg faktisk ikke godtatt. man skal ikke tape på at man er syk..
skjønte ikke det opplegget der[8D]

Det er jo kun i dette tilfellet at jeg faktisk taper på det, siden jeg ikke jobber full dag, ellers taper jeg bare litt, pga UB-tilleggene på lørdagen.

Kanskje litt rart opplegg, jeg reagerte litt første gangen, men synes det er egentlig ganske ok...

Skjønte heller ikke det der.. Man skal jo få sykepenger når man er syk?

du har krav på full lønn med tillegg når du er syk. Dette hadde jeg rett og slett ikke gått med på!
Hadde nektet å jobbe inn sykedagene mine! Dette er rett og slett ikke lovlig![8|]

det hørtes litt drøyt ut ja, som det blir sagt over her skal du ha full lønn om du blir syk.
må du levere inn egenmelding også? Isåfall blir det jo nesten som å jobbe dobbelt uten ekstra lønn...

Jobber 9-13[:D] Gjør meg ingenting! Får ikke ekstra lønn da [&o]

ORIGINAL: søvnløs og lykkelig

der gjør bedriften noe de ikke har lov til meya.!!   du har rett på fri den fredagen, siden du var satt opp til å jobbe den lørdagen du ble syk!!

Da mannen min begynte der, var det noen som forhørte seg om det, og det kan de gjøre med innleide vikarer, men ikke de fast ansatte.

Skulle egentlig jobbe fra 10-12. Men sjefen sa at hun kunne jobbe, siden hun bor så nært jobben, og det er uansett snakk om kun 2 timer.. [:)]

Men hadde ikke gjort meg noe.. Får ikke mini før i 15.00 tiden på juleaften anyway..

Har jobbet både dag og kveld før, men i år jobber jeg natt til julaften... jobber natt hele nyttårshelgen, så derfor har jeg fri i julen... eller fri og fri, må jo sove etter natt,så dagen blir litt ødelagt,men går nok greit[:)]

Joda, jeg jobber. 9-13.

syntes det der var en ikke grei ordning jeg da, blir lissom straff hvis du er syk.. men men [8D][8|][:@][&o]

Back
Topp