Ingen slipper unna

Sylvanas

Forumet er livet
Himmelbarn
Sommerfuglene 2017
Hertuginne Kate og Prins WIlliam venter nummer to, og det spekuleres i at de venter en jente.
"Selv om Kate har gått opp marginalt i vekt, har enkelte bemerket at hun ser litt fyldigere ut i ansiktet og har rundere hofter enn hva hun hadde under sin første graviditet, skriver nettstedet."

Hvilke kommentarer om utseende fikk du i svangerskapet?

ingen spesiell egentlig.
Man kunne egentlig ikke se at jeg var gravid før jeg snudde meg i profil...

Denne gangen har jeg heller ikke gått opp sånn veldig.
er 19 uker nå og veier 100g mer enn jeg gjorde i sommer. Så folk har egentlig ikke sakt noe annet enn..
"Oij.. du begynner å få sikkerlig mage jo"

Jeg fikk kjeft fordi jeg ble så tynn. Gikk ned ganske mye med de alle. Magene skulle også sammenlignes, men selv om jeg har både gutt og jente har jeg bildebevis på at magen ikke var forskjellig skilt på kjønn. Tok magebilder hver uke gjennom svangerskapet med alle tre.

Jeg har en kropp som viser forskjell på gutt og jente :p
Jeg har tydelig gutte og jentemage.
Jeg har fått kommentarer på at det er ikke bare barna dine som vokser ser jeg, den jakken er kanskje litt trang :p
Men jeg bryr meg ikke om det, kan jo ikke gjøre noe annet enn å si meg enig :p

Svigermor har vært veldig flink å fortelle meg at jeg har lagt på meg, og blitt rund i ansiktet.. :p

Jeg er heldig å får bare gode ord. At jeg stråler, er nydelig, kler å være gravid og at magen min er kjempe fin. Bare koselig ;-)

Jeg fikk bekymrede:
Hmmm magen din er så liten
Bør du ikke legge på deg mer? Du vet at du skal gå opp i vekt sant?
Hva sier lege og jordmor da? Sier de at alt er bra?

Jeg er lang i overkroppen og da blir gjerne magen mer avlang og ikke en stor ball. Alt var helt fint med babyen og hun var normal str. Jeg ble så sur til slutt at jeg ba flere om å holde kjeft. Et sted gikk grensen og jeg var lei av å være høflig.

Jeg fikk bekymrede:
Hmmm magen din er så liten
Bør du ikke legge på deg mer? Du vet at du skal gå opp i vekt sant?
Hva sier lege og jordmor da? Sier de at alt er bra?

Jeg er lang i overkroppen og da blir gjerne magen mer avlang og ikke en stor ball. Alt var helt fint med babyen og hun var normal str. Jeg ble så sur til slutt at jeg ba flere om å holde kjeft. Et sted gikk grensen og jeg var lei av å være høflig.
Folk tror liksom de kan si hva de vil til gravide. Godt du tok igjen :D

Folk kom med det vanlige. Det plage meg ikke. Men det at magen min var alle manns eie. Folk dro opp klærne mine og tok på og tafset på magen min. Til slutt ville jeg ikke ut mer. For jeg fikk aldri gå i fred.

Fikk stort sett positive kommentarer, og jeg opplevde aldri at folk tafset på magen uten å spørre først.
Jeg tar meg virkelig ikke nær av kommentarer om økt vekt når jeg drasser på en stor mage altså.

At jeg hadde lagt på meg mye:p La på meg 16,5kg tilsammen. Jeg var kun 50kg når jeg ble gravid også. Så tok ikke akkurat skade av det. Har klart å beholde noen av kg, så det er jeg stolt over:D Dette var kun et par pers. som sa.

Ellers gikk det kun i pos. kommentarer om at jeg strålte, du er så vakker, du skinner osv:p:D

Jeg fikk høre at jeg bare hadde magen, at det var skikkelig guttekul, har 3 gutter også ;) men til gjengjeld fikk jeg alltid også kommentarer på hvor stor magen var, uansett når i svangerskapet. Fikk til og med høre en dag jeg var ute å gikk, da jeg var 28uker på vei, om jeg var ute å gikk for å prøve å starte fødselen.. så gjerne jeg hadde ganske stor mage da :p

Jeg fikk høre siste gang att det ble gutt fordi jeg hadde guttemage...men det kom ei prinsesse ♡♡

"Syns ikke magen din er så stor jeg"
"du ser ganske sliten ut"
"du kan ikke stå sånn, rett deg opp så ikke du ødelegger ryggen"
"tror ikke nugatti er så lurt å spise på brødskiva, tenk på babyen... "

Back
Topp