Ingen rier under åpningsfase

Fru_Pingu

Blir kjent med forumet
Noen som har opplevd dette før? Med min første datter merket jeg ingen ting før pressria kom, ble undersøkt å hadde da full åpning. Uke før termin. Kommet langt med tredjemann som er en jente, fått en gutt tidligere. Redd dette kan være noe som kan gjenta seg med denne jenta.

Jordmor så til meg at modning og åpning kan gå over tid. Da har man ikke direkte rier, men kynnere som er effektive.

Oki, sliter veldig med kynnere om dagen. Skal på sykehuset i morgen, så kanskje greit å sjekke livmorhalsen.

Ei venninne hadde det jordmor kalte smertefrie rier, hun kjente kun noe under pressriene. En nabo av oss våknet med pressrier, så hun må hatt det samme...

Jeg merka ikke noe av de første 5cm av åpningsfasen, det skjedde mens jeg sov. Våkna av at vannet gikk og først da kom riene, men til gjengjeld veldig tett. Så da var det bare å komme seg til sykehuset.

Synes du skal snakke med jordmor om bekymringen dine, og hvilke tegn til fødsel du kan kjenne etter. Som kynnere e.l. Jeg fikk beskjed om å holde meg i byen de siste ukene før termin, slik at jeg er nærme sykehus når det skjer noe.

En venninne av moren min hadde det slik i alle 3 svangerskapene sine. Kjente ikke rier før pressriene kom.

Jeg var heldigvis innlagt på sykehuset første gangen. Når pressria kom så tok det 30 min. Så aldri rukket å komme meg ut av døra om jeg hadde vært hjemme.

Har vel også litt av det samme. Første gikk det tre timer fra første ri til hun var ute ( mye kynnere i ukene før, og 4 cm åpning) med andre gikk vannet ( heldigvis...hadde aldri visst at det var rier om ikke vannet gikk) riene begynte to timer etter( ikke vonde i det hele tatt) og etter ca to timer med disse riene, fikk jeg ganske vonde, men overkommelige rier som varte en time før lille var ute:) venter nr 3 nå, og er spent på hvordan det blir denne gang. Har lang reisevei til sykehus, så spørs vel om jeg rekker fram... Jordmor har allerede begynt å snakke om løsninger, om eventuelt igangsettelse el...

Jeg har nok fått åpning med første uten å ha rier. Var avsted hele kvelden, og når jeg hadde lagt meg gikk vannet. Så begynte riene en halv time etterpå, 3 timer etter første rie var baby født

Hvor mange kynnere om dagen er egentlig mye? Pr nå så kan jeg provosere frem kynnere selv, å ved sex så får jeg regelmessige kynnere som gjør kjempe vondt. Men om disse har noen påvirkning vet jeg ikke. Er bare 32+3.

Back
Topp