Ingen positiv UL opplevelse

Ajja

Gift med forumet
Som overskriften sier hadde vi ingen fin opplevelse av UL :-/
Hun klagde veldig over maskinen og sa den ga dårlige bilder med en gang hun tok på geleen...
Så skulle hun finne lille og måle...
Joda fant lille og lillehjertet <3 som banket og slo, fant alle fire hjertekammer..

Men klarte ikke måle.... Med de få/små målene hun klarte å få mente hun at jeg skulle være bare 16+4....

Det er da teknisk umulig for da har keg blitt gravid den dagen jeg tok positiv graviditets test (altså 14.02)!!!!!
Prøvde å forklare henne at det var umulig, men det virket ikke helt som hun trodde oss!

Men som sagt fikk hun ingen ordentlige mål og hun kunne da ikke sette termin!
Så vi må på sykehuset for å ta ny UL og der har de bedre UL maskin!
(Jeg var på UL på den lokale fødestuen og det var en jordmor fra sykehuset som tok den)!

Men nå er jeg litt engstelig som kanskje er litt naturlig...
Åsså er jeg i tillegg litt bekymret for hva hun skriver i ny henvisning til sykehuset!

Jeg er i følge menstermin 18+3 idag...

Synd du ikke fikk så fin opplevels :( får håpe det går bedre neste gang! ;) de burde da virkelig skaffe seg ny maskin om den er så dårlig :eek:

kjedelig når man får en slik opplevelse :( Håper neste blir mye bedre :) Selv synes jeg også bildene var meget utydelige denne gangen i forhold til sist svangerskap, men jeg skal tilbake igjen til ei an pga jeg må måle blodgjennomstrømning til livmor da jeg hadde lett sf sist svangerskap også skal jeg også på en vekstkontroll.. håper jeg ser mini litt tydeligere da :)

Huff, så kjedelig. :( får håpe de klarer å ta bedre mål neste gang! Er det lenge til du får på ny ul da?

Huff det var leit :( Man skal jo liksom komme ut derfra med en god følelse at man har fått greie på det man vil..
Håper du får ny ultralyd fort! <3

Veit ikkje katti eg får ny UL, tenkte eg sku ringe sykehuset i mårra tidlig!

Vesst ho går ut fra sine mål i anbefaling te dem så kan det jo gå opp mot 1 mnd før eg får komme!
Men med min menstermin bør eg jo komme i løpet av 14 daga før å være max uke 20!
At det kan skille på nåen dager e greit, men nesten 14 daga e umulig!

Ho va veldig hardhendt så eg har hatt veldig ondt i magen sia eg va der!

For en håpløs opplevelse da :/
Håper virkelig du får ny ul snart, så du får orden i dette med terminen ;)

Hørtes ikke særlig greit ut nei.. Hadde nok vært kjempe skuffa selv dersom det var min oul!

Å, så trist at du fikk en sånn opplevelse!! Kan du ikke snakke med legen din, eller noe? De må jo skjønne du umulig kan ha blitt gravid samme dagen som du tok testen! Lykke til på ny ul, håper det blir en bedre opplevelse for dere!!

Så kjedelig med en sånn opplevelse. Håper du får en bedre opplevelse på UL på sykehuset, og at de kan komme med bedre målinger.

Uff, så kjipt. Får satse på at den neste UL er bedre og at de gir dere riktig termin :-)

Veit ikkje katti eg får ny UL, tenkte eg sku ringe sykehuset i mårra tidlig!

Vesst ho går ut fra sine mål i anbefaling te dem så kan det jo gå opp mot 1 mnd før eg får komme!
Men med min menstermin bør eg jo komme i løpet av 14 daga før å være max uke 20!
At det kan skille på nåen dager e greit, men nesten 14 daga e umulig!

Ho va veldig hardhendt så eg har hatt veldig ondt i magen sia eg va der!

Da må du bare ringe å stå på ditt!!! Når det er så stort sprik mellom terminene skal man uansett på etterkontroll, og dette burde jo gjøres i 18-20 da fostrene vokser likt.

Herregud for en opplevelse..
Skjønner ikke hvordan de får til å oppføre seg sånn!

Så flott. Lykke tilog husk å oppdatere oss etterpå :) :)

Back
Topp