Ingen plass til meg..

juniskatt13

Betatt av forumet
Idag fikk jeg brev fra universitetsykehuset med avslag fra både Ullevål og Rikshospitalet.. De skulle sende søknaden videre til ahus men føler det blir litt mer tungvindt når jeg flytter til Oslo. Ikke fikk jeg ultralyd heller:( akkurat som om de ikke har en time å sette av en eller annen dag?? Nedtur! Har dere fått plass på sykehuset dere vil føde på?

Nei, så kjedelig!:-( Rart det er fullt allerede.. Hvor bor du i Oslo i forhold til Ahus da?

Ja, fikk brev for noen uker siden at jegh ar fått plass på Ahus..

Ja  jeg bor i sørum nå men sa ifra at jeg skulle flytte til oslo i august. Da blir det noe i nærheten av ullevål ihvertfall, så jeg skal nok prøve å klage! Men en UL må jeg da få snart uannsett, får bare vente å se i guess...

Så kjedelig at dere må søke om å få plass da. Synes det høres så rart ut, men så er det kun et sykehus her i ålesund.. så er jo ikke vant med slikt. Heh. Håpe det ordner seg for deg!! :))

uff, jeg har skjønt at det er noe rot der inne på østlandet ved oslo.
Her har jeg fått plass , null problem...

Dagen jeg fant ut jeg var gravid ringte jeg til legen å lurte på hva man gjorde. Han sa: "bestem deg for hvilket sykehus du vil føde på så sender jeg søknad." Jeg fikk jo panikk, fant jo akkurat ut at jeg var gravid ! Hehe. Men jeg sendte søknad når jeg var 5+5 til Rikshospitalet å fikk plass. Men tror faktisk det var i siste liten! Her må man virkelig være rask!

jordmoren min sa forrige gang, hvis du vil føde på riksen må du søke før du er 6 uker på vei eller ha et risikosvangerskap. For å få fødeplass på ullevål søk før du er 9 uker på vei. Jeg var 12 uker når jeg var hos henne, så ble ahus på meg. Denne gangen søkte jeg når jeg var 9 uker på vei, men valgte selv ahus.

Så kjipt... :(
Jeg fikk plass på Riksen med en gang, og jeg søkte i uke 10 eller 11, men det kan være at jeg fikk prioritet siden vi har fått hjelp på Riksen til å bli gravide. Eller så var jeg bare heldig...

Syns det høres helt på tur ut å drive å søke før uke 6. Her henviser de jo ikke til UL før vi er over 12 uker. De må jo da i teorien få en del søknader som frafaller pga SA. Glad jeg slipper unna usikkerhet med hvor jeg skal føde:S

Håper du får deg ett sykehus å forholde deg til iallefall. Og en UL time. Det må du jo få!

ja det må jo bare ordne seg! Man kan jo ikke begynne å søke så tidlig som uke 6? Høres jo helt på tryne ut, og da regner jeg med at legen min hadde levert da jeg var der første gang når jeg fant ut at jeg var gravid.. (da var jeg vel 5-6 uker)

Men nå skal jeg kjøpe meg en doppler,klarer ikke vente på svar fra UL.Ikke fikk jeg høre hjertelyden hos legen heller :/

Så kjedelig da,skjønner jo det er lettere med sykehus i oslo når man skal bo der enn ahus.
Håper selv på plass på ahus har ikke søkt enda skal på kontroll hos legen den 27 juli

Da har jeg væ hos legen (eller dama i resepsjonen), og hun sa at jeg skulle få UL på AHUS også skulle jeg søke på nytt til Ullevål når jeg fikk boadresse i Oslo. Man skal få fødeplass i den byen man bor i :)

Alvepike skrev:

trenger vi i det hele tatt og søke.. Vi kan jo velge selv om vi vil til fl.fjord eller Krs. 

Jeg fikk time i KRS, uten at jeg visste det var blitt søkt om ei gang? Glad jeg bor her nede & ikke på østlandet ser jeg..

litt-anonym skrev:

Alvepike skrev:

trenger vi i det hele tatt og søke.. Vi kan jo velge selv om vi vil til fl.fjord eller Krs. 

Jeg tror ikke vi trenger å søke, vet forresten hvem du er nå emoticon

jeg lurer veldig på åssen du vet det :P iom at jeg ikke har sagt noe, eller nevnt navn på moen eller no her inne :p

lykkeliten-12 skrev:
Da har jeg væ hos legen (eller dama i resepsjonen), og hun sa at jeg skulle få UL på AHUS også skulle jeg søke på nytt til Ullevål når jeg fikk boadresse i Oslo. Man skal få fødeplass i den byen man bor i :)

Veninna mi bor i Oslo og måtte til AHUS. Er det fullt så er det jo ikke noe å gjøre med? Hun var bekymra i begynnelsen, men syntes det var helt greit å dra dit for å føde!

Back
Topp