ingen mens... må jeg slutte å amme for å bli gravid igjen?

Isrose

Flørter med forumet
Jeg har fortsatt ikke fått igjen mensen.. og har lyst til å bli gravid igjen.. Må jeg slutte å amme for å få den tilbake tro? Søstera mi ble ikke gravid igjen før hun sluttet å amme da førstemann var ca ett år gammel, men det kan jo være tilfeldig.. Vil jo fortsette å amme også.... tips? ei venninne sa det kunne hjelpe å starte på p-pillen og slutte igjen etter bare noen uker, da fikk hun tilbake mensen. Men det også kan være tilfeldig...??
 
Det er nok endel som ikke får tilbake mensen før de slutter å amme, evt når de trapper ned ammingen.
Mange får mensen tilbake når de slutter med nattamming f.eks. Veldig indeviduellt. Og første eggløsning kommer jo gjerne 14 dager før første gang du får mensen og. Så, det kan jo komme en overraskelse? :D

Med mensen får man ingen vanlig "mens" og heller ingen eggløsning, men om det kan trigge kroppen til å starte igjen vet jeg ingenting om. Vanlige p-piller kan minke melkemengden betraktelig desverre.

Kanskje noen andre her inne vet mer? Eller er flinke med googling?
 
takk for svar:) hmmmmmmm... Vi sluttet med nattamming da hun var ca 6 mnd'er siden. Og ammer nå bare morgen og kveld.. Holder på å prøve å amme kun en gang for dagen nå. men er ikke enkelt når både jeg og hun vil ha denne kosen... og puppene i tillegg er fulle.. hmmmmm... :gen113
 
Jeg ble gravid etter 6mnder mens jeg fullammet/pumpet, så dette er veldig forskjellig. Mistet desverre melken ganske fort etter det :/ Så flott at du fortsatt har melk! Håper du finner en løsning da, men om du ønsker å amme lenger så husk at melka kan forsvinne ved graviditet..
 
Jeg måtte slutte helt å amme førstemann før mensen kom tilbake, med andremann så kom den tilbake rundt åtte ni mnd etter fødsel og da ammet jeg fortsatt på dagen.
 
Kan fortelle dere at jeg fikk igjen mensen først i april/mai og at jeg nå er gravid igjen:) venter en liten gutt/jente i mars;-)
 
Kan fortelle dere at jeg fikk igjen mensen først i april/mai og at jeg nå er gravid igjen:) venter en liten gutt/jente i mars;-)
Gratulerer så masse! :)

Sent from my GT-I9105P using BV Forum mobile app
 
Back
Topp