Ingen matlyst - hjelp!

Tina_81

Forelsket i forumet
Har ikke matlyst om dagen, ikke hatt det på lenge. Merker kvalmen begynner å komme også :( Noen som har noen gode råd eller tips? Detter er min første graviditet!

Har nok ingen råd desverre.

Men prøv i det minste å spise salte kjeks ol for å i allefall prøve å ha i deg noe.
Å vist du skulle få lyst på noe så bare lagd deg det!

Når jeg kjenner kvalmen kommerbruker jeg å presse i meg litt mat hvis jeg klarer. Da bruker det å bli bedre. Rett og slett spise bort kvalmen!

Har heller ikke matlyst og føler meg konstant stappmett, men må spise jevnlig for at kvalmen ikke skal bli for ille. Frukt funker ganske bra for meg, og brødmat. Kald mat er best, varmmat er litt vanskelig. Jeg har salte kjeks på nattbordet og spiser en før jeg står opp.

huff, ja det der en en ond sirkel - kvalm så man får ikke til å spise, og blir kvalm av å ikke spise. Tipset er å spise litt ofte, og min erfaring er om jeg får i meg litt tung mat(altså middag) på kvelden er kvalmen ikke like kraftig morgenen etter.

Du skulle fått litt av min matlyst om det gikk, for jeg spiser hele tiden, og det er passelig slitsomt det også

Takk for innspill :D setter stor pris på alt jeg får av tips eller bare at dere forteller hva som funker for dere.
Har levd på knekkebrød med brunost og skinkost den siste tiden, så har fått i meg noe da, men begynner å bli litt lei!

Salt kjeks var et bra tips, det har jeg hørt andre har spist også.
Frukt spiser jeg jo, det går i bananer og klementiner om dagen.
Før jeg ble gravid har jeg jo spist sunt og variert :)
Er liksom redd for at frøet ikke skal få nok næring. Men jeg tar folat og tran (æsj!) også pleier jeg å lage smootie med bær og appelsinjuice. Det eneste som frister er ting som er "friskt" om dere skjønner!

Ville ikke vært redd for det, det skal nok ganske mye til for at fosteret ikke får det det trenger. Det er jo veldig vanlig å være kvalm og ha lite matlyst første trimester, og vi får friske barn for det. De fleste kommer jo over denne kneika og da går det an å ha mere fokus på å spise sunt og variert. Nå må jeg nesten spise det jeg klarer å få i meg.

**Undercover** skrev:
Ville ikke vært redd for det, det skal nok ganske mye til for at fosteret ikke får det det trenger. Det er jo veldig vanlig å være kvalm og ha lite matlyst første trimester, og vi får friske barn for det. De fleste kommer jo over denne kneika og da går det an å ha mere fokus på å spise sunt og variert. Nå må jeg nesten spise det jeg klarer å få i meg.

Takk :) Det var betryggende å høre :)

Har det helt likt. Du må bare spise pga du og ikke fordi du vil. Lurt å ha noe du kan tygge i deg før du går ut av sengen om morningen. Her SLITER jeg med å spise mat, men får i meg litt hver 3 time, pga jeg begynner å svimle om ikke. Har gått ned nesten 6 kg på 3 uker, så håper det snur snart=)

Huff her våkner jeg midt på natta å er hoool sulten så jeg ikkje klarer å sove men er så sulten at jeg blir kvalm av å tenke på mat, ender med at jeg må presse i meg mat bare for å ikkje være så sulte. Men blir jo kvalm... Vet ikkje ka eg ska gjør... Ska liksom fungere med lillegutt om morningen og:(

Prøver å spise men blirdårlig av d men blir dorlig av å ikkje spise og... Ond sirkel... Hvor lenge er det normalt at en er kvalm?

Okai godt å vite jeg bare har 5 uker igjen til det da ;)

Jupp er 7+1 i dag :)

det er lurt å småspise , så man har et jevnt blodsukker og ikkje blir kvalm pga sult.

Sist hadde eg grønne druer, pink-lady epler og bixit-turbar i veska på jobb (gumle, gumle)

Vesten skrev:
det er lurt å småspise , så man har et jevnt blodsukker og ikkje blir kvalm pga sult.

Sist hadde eg grønne druer, pink-lady epler og bixit-turbar i veska på jobb (gumle, gumle)

Merker det hjelpe litt å gumle med jevne mellomrom :D
Bixit barene er et godt tips, de er jo kjempegode også :D
I dag skal jeg ut og shoppe i mathyllene merker jeg ;)
Håper vi alle slipper kvalmen snart :)

mange gode tips her :)
det er jo sånn at kroppen bruker dobbelt så lang tid på å fordøye maten vi spiser nå, så lett å føle seg stappmett lenge etter at man har spist litt, og så plutselig synker blodsukkeret og man få forte seg å stappe i seg noe hehe... noe upraktisk hvis man er på farten!
jeg sliter med kvalme og er sykemeldt på grunn av det, forrige gang varte kvalmen til uke 25 (blæ), og jeg merket at det noen ganger hjalp å gå seg en liten tur, får antagelig fart på fordøyelsen eller noe, jeg vet ikke, jeg gjør bare det som funker jeg :p

Back
Topp