Ingen levende sædceller

A

Anonym1dame

Guest
Hei,

Jeg og samboer har prøve i ca 9 måneder, og fikk nylig beskjed om at det ikke var noen levende sædceller i sædprøven. Vi skal ta en ny test om noen måneder. Noen som har opplevd at man finner levende sædceller ved ny prøve? Vi er begge veldig redde og fortvilet, noen i samme situasjon som kan gi oss noen tips for hva vi bør gjøre videre?
 
Hei!
Er det sædceller, men ingen levende? Eller var det helt tomt for sædceller?
Det er mulig man kan finne sperm i bitestikkel eller testikkel. Jeg kan annbefale dere å snakke med Tone Bråten, hun er terapaut som har spesialisert seg på mannlig innfertilitet. Klem til dere
 
Da er ting litt mer oppløftende, for da vet man at det er produksjon i det minste. Prøv å gjør ting for å forbedre sædkvaliteten til neste kontrollprøve. Mange gode triks på google. Dere kan også be om å få teste ut letrozol, for menn med dårlig prøve kan bruke dette også
 
En veldig lei beskjed å få, men det er absolutt håp fortsatt. Jeg håper de finner noen levende ved neste prøve. De vil nok foreslå ICSI og evt hente ut sædceller fra bitestikkel. :Heartred

Om han har noen usunne vaner som kan påvirke kvaliteten ville jeg prøvd å kutte de ut.
 
Ja vi har vært helt knust…. Er en så utrolig vond beskjed å få.

Han verken snuser eller røyker. Sunn og gode kostholdsvaner… drikker i moderate mengder. Hva slags kosttilskudd anbefaler dere?

Jeg trodde det var noe med meg siden det hadde gått så lang tid uten en eneste positiv test. Fikk letrozol og gikk på det forrige syklus.
 
Det er vel bare 25 prosent sjanse for graviditet i hver syklus. Jeg tar masse vitaminer.
B12. Jern og magnesium. Pluss tran.

Mannen har trent av seg mange kilo.
Alkohol er veldig sjelden.

Jeg er testa. Ingen feil å finne. Mannen vil ikke teste seg. Det er et sårt tema. Men
Vi har 2 barn. Begge kom på letrozol

Jeg har vært gravid 6 ganger. Men mister alltid.
Det blir sett blødninger
 
Back
Topp