Ingen kynnere foreløpig

CocaCola

Blir kjent med forumet
Hei igjen. Jeg er idag 36+3 og har fortsatt ikke kjent noe til kynnere. Er det normalt ? Er førstegangsfødende. Om jeg ikke har kjent kynnere, vil det bety det fortsatt er lenge til fødsel? Og hvordan er bevegelsesmønsteret til babyene deres ? Min er veldig aktiv dagen lang men så kommer det en dag hvor han er veldig rolig og det bekymrer meg
 
Ikke uvanlig å ikke kjenne kynnere, spesielt for førstegangs :)
Sist gang kjente jeg kun kynnerene om jeg holdt meg på magen og kjente at det strammet seg.
Helt på slutten ble jeg litt uvel når de kom, men det var typ siste uka før termin e.l, og eet er helt vanlig å ikke kjenne de også. Merker ikke stort til de denne gangen heller, annet enn om jeg kjenner på magen med hånda, og noen ganger litt uvel om det er litt kraftigere.

Om du blir bekymret pga lite aktivitet, kan du jo alltids ta en tlf til føden og høre om de vil ha deg inn på sjekk. Ikke godt å være bekymret, og vi skal vel ikke kjenne mindre liv.

Jeg har ihvertfall fått beskjed om å kontakte føden om det er det minste tegn til mindre liv i magen, men foreløpig er det ihvertfall masse gjennom hele dagen her. Er 38 uker i morgen.
 
Ikke uvanlig å ikke kjenne kynnere, og det betyr ingenting for fødsel. Jeg har hatt mye og sterke kynnere fra ganske tidlig i begge mine svangerskap. Sist gikk jeg ti dager over, nå er jeg på tredje dag over!:)
 
Jordmor sa det samme til meg som til de over. Hun sa jeg hadde en kynner den ene gangen jeg var til kontroll hos henne, men jeg merket ingenting selv. :) 37+1 her, og har fortsatt ikke merket noe selv.
 
Første gang jeg var gravid kjente jeg ingen kynnere og fødte alikevell i uke 37+1, mens i dette svangerskapet har jeg hatt masse kynnere og fødte ikke før 39+6 :)
 
Jeg kjente ikke en eneste kynner første svangerskapet mitt.
Dette svangerskapet begynte jeg å kjenne kynnere da jeg kom til uke 38 :p
Er 41 uker i dag :)
 
tror det er veldig ulikt. Jeg er førstegangs og har hatt mye kynnere. Var en periode der magen bare stivnet til med engang jeg beveget meg ;p (var ganske ubehagelig til tider. )
Vet ikke om jeg kan si jeg føler at han har ett bestemt bevegelsesmønster. Men han er mest aktiv på kvelden. Kjenner han noen dager bedre enn andre dager. Er jeg litt bekymret drikker jeg gjerne noe kaldt, for da blir det fort litt liv i magen:happy:
 
Ikke unormalt nei. Jeg hadde kynnere tidlig i svangerskapet, men det viste seg å være relatert til ryggsmerter. Når jeg fikk fysio og ble bra i ryggen så forsvant kynnerene også!
 
Hadde ingen kynner i det hele tatt. Tenkte samme som deg.
Siste uke før fødsel fikk jeg magesmerter og par dager før mye diare. Bevegelsen siste 2 ukene var varierende, så ble en natt på observasjon post pga ingen bevegelse. Så føler du deg usikker kontakt sykehuset :)
Mindre bevegelse er normalt, barnet sparer krefter til fødsel.
Lykke til :)
 
Hadde ingen kynner i det hele tatt. Tenkte samme som deg.
Siste uke før fødsel fikk jeg magesmerter og par dager før mye diare. Bevegelsen siste 2 ukene var varierende, så ble en natt på observasjon post pga ingen bevegelse. Så føler du deg usikker kontakt sykehuset :)
Mindre bevegelse er normalt, barnet sparer krefter til fødsel.
Lykke til :)
Hvordan vil du beskrive magesmertene? Har hatt det noen dager nå i varierende grad, men mest på natten da.
 
Hvordan vil du beskrive magesmertene? Har hatt det noen dager nå i varierende grad, men mest på natten da.
Nå spørr du vanskelig, bare ingen spesiell type stikk, krammninger eller noe bare vondt i nedre del. Eneste beskrivelsen som kanskje passer er at det jobbet, fikk veldig den følsen. Dette var nok ikke et godt svar som gjorde deg noe klokere desverre
 
Hadde ingen kynnere med 1. jenta, litt mer med nr 2 og 3. Og denne gangen har det vært ekstremt...! Så jeg håper på at de går over til rier snart. ;)
 
Back
Topp